IKE, ISAKMP, Oakly
Fra : Jorgen Thorsen

Dato : 17-01-02 12:04

Øhm... i en bog læser man at man skal vølge metode til udveksling af nøgler
IKE/ISAKMP/Oakley.... Hvad pokker er det?
Ligger metoden ikke i IPSec ?

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 17-01-02 19:52

Jorgen Thorsen wrote:

> Øhm... i en bog læser man at man skal vølge metode til udveksling af nøgler
> IKE/ISAKMP/Oakley.... Hvad pokker er det?
> Ligger metoden ikke i IPSec ?

Hej
Jeg har mødt det samme da jeg studere "Netværk på ITA".
Det har noget at gøre med den metode der benyttes til udveksling af de
"nøgler", som er nødvendige når man udveksler
krypterede data.

god læse lyst....

m.v.h.
Elmer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-02 23:23

ISAKMP: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2408.html
IKE: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2409.html
Oakley: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2412.html

> Ligger metoden ikke i IPSec ?

IPSec er ikke én protokol, det er snarere at betragte som en
arkitektur, og det indeholder en stribe protokoller. Start evt.
med http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2401.html

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/