Div
Fra : Dennis Hansen

Dato : 17-01-02 04:10

Jeg har en <Div> hvor i folk kan skrive noget tekst, der skal så være
mulighed for at gøre noget af teksten fed ved at klikke på en knap, mit
spørgsmål er nu:

Er det ikke muligt at tage den markede tekst ud og tilføje <B></B> og
derefter sætte det ind igen??
Volapyk ja, et lille eksempel

Man har sin tekst

123

Jeg ønsker nu at gøre 2-tallet fed, så det jeg gerne ville var f.x. at lægge
teksten ind i et array:

arrTekst(0) = [teksten før det markerede] 1-tallet
arrTekst(1) = [det markerede] 2-tallet
arrTekst(3) = [teksten efter det markerede] 3-tallet

Og så sætter man det sammen igen

Tekst = arrTekst(0) + "<B>" + arrTekst(2) + "</B>" + arrTekst(3)

Og så skal det opdateres i <Div>'en!

Kan det mon lade sig gøre, og hvordan?

/Trier

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 17-01-02 05:02

"Dennis Hansen" <trier@train-sim.dk> skrev
> Jeg har en <Div> hvor i folk kan skrive noget tekst, der skal så være

Du mener vel et textarea?

> [...]
> spørgsmål er nu:
>
> Er det ikke muligt at tage den markede tekst ud og tilføje <B></B> og

Det bedste jeg har set til at redigere tekst med online er:
http://www.html.dk/artikler/00030/

Jeg skulle mene det er en del mere omstændigt end den løsning du foreslår...

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 17-01-02 09:09

Det bliver nok lidt besværgeligt at kunne vælge bare noget af teksten der
skal formateres, men du kan prøve at rode lidt med det her kode:

<script>
alert(document.all.felt.innerHTML);
</script>

det er sådanne at du kan hente data fra et div-felt. Hvordan du får værdien
formateret bliver så dit lille problem :) men god held!

....hillig