At være bisexuel
Fra : mr.nobody

Dato : 16-01-02 21:04

Hej.

Jeg har lige en lille smule jeg vil ud med.

Jeg er nylig "sprunget ud af skabet" som bisexuel, og jeg er af hankøn.
Men jeg mødte desværre blandede reaktioner.

Det jeg ikke kan forstå i det her, er hvorfor nogle bare uden vidre kan sige
"Jammen, så er du jo lige som en bøsse!". NEJ, det er jeg ikke. Jeg har en
kæreste, en kvinde, og vi har et barn sammen.

Det kan de ikke forstå, og mener at det blot er fordi jeg ikke vil virke
bøsset at jeg har det. Dermed sagt at jeg ikke skulle elske min familie,
hvad jeg gør.

Det er hårdt at få sådanne meddelelser, fra nogle af dem man ellers troede
var venner.

Heldigvis kunne størstedelen se lyst på det, og sige: "Det ændrer du dig jo
ikke af, det er jo ikke noget du er blevet fra den ene dag til den anden" og
så lever de vidre med det, og vi er stadig bedste venner.

Det skulle bare lige ud, har gået med det lidt tid, og det er ikke sjovt at
bære rundt på. Håber det er OK.

Mvh. Mr.NoBody

Fra : Henrik Andersen

Dato : 16-01-02 23:43

Cool nok, jeg har et spørgsmål....

Det at være biseksuel, indebærer det at du er din Kvinde (og dit barn) tro?

Eller er du sex - aktiv med mænd mens du har en Kvinde??

Bare nysgerrig...

Mvh Henrik Andersen

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-01-02 09:48

> Cool nok, jeg har et spørgsmål....

Som jeg hvist nok godt kan svare på

> Det at være biseksuel, indebærer det at du er din Kvinde (og dit barn)
tro?

Det ved jeg faktisk ikke men vil da gerne have min kæreste til at svare på
det da det er ham der med 99% sikkerhed har postet denne e-mail.

> Eller er du sex - aktiv med mænd mens du har en Kvinde??

Måske.....

M.v.h.

Britta Larsen og hans søn og snart kommende barn til.

Fra : FreYa

Dato : 17-01-02 12:53

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev :

>Det ved jeg faktisk ikke men vil da gerne have min kæreste til at svare på
>det da det er ham der med 99% sikkerhed har postet denne e-mail.

Det synes jeg da godt nok at du først og fremmest skal tale med din
kæreste om under fire øjne og absolut ikke i denne gruppe.

--
Freya

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-01-02 14:21

"FreYa" <freya@c.dk> skrev i en meddelelse:

> Det synes jeg da godt nok at du først og fremmest skal tale med din
> kæreste om under fire øjne og absolut ikke i denne gruppe.

Jeg ved det, blev bare lidt skuffet...troede at man kunne tale frit sammen
om alt.....
men glemte lige at tænke....*SS*

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Henning

Dato : 17-01-02 17:21

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det, blev bare lidt skuffet...troede at man kunne tale frit sammen
> om alt.....
> men glemte lige at tænke....*SS*

Hej Britta Larsen

I bestemmer selv, hvad I vil skrive om!
Men jeg synes, at I først og fremmest skal
sikre jer det I vil skrive/fortælle/spørge om, er i orden
med partneren.

Alle læser i princippet med, måske jeres familie,
jeres kolegaer, jeres barns pædagoger etc.etc.

MVH
Henning

Fra : FreYa

Dato : 17-01-02 20:16

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev :

>I bestemmer selv, hvad I vil skrive om!
>Men jeg synes, at I først og fremmest skal
>sikre jer det I vil skrive/fortælle/spørge om, er i orden
>med partneren.

Men det har de desværre ikke gjort, og det samme gjorde sig gældende
for den anden tråd jeg henviste til i et tidligere indlæg, og som
udviklede sig til en ren farce, fordi parterne ikke havde talt sammen,
og fordi de havde hver sin version af sagen.

Dss begynder efterhånden at ligne et Ricki Lake show...
--
Freya

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-01-02 21:21

> Dss begynder efterhånden at ligne et Ricki Lake show...

Yes, og du vil gerne bestemme hvad folk skal og må

Mvh

Dan Andersen

Fra : FreYa

Dato : 17-01-02 21:23

"Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk> skrev :

>Yes, og du vil gerne bestemme hvad folk skal og må

Nej, jeg anmoder bare om at udvise lidt anstændighed.
--
Freya

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 18-01-02 19:27

On Thu, 17 Jan 2002 21:20:58 +0100, "Dan Andersen" <ikke@gyldig.dk>
wrote:

>Yes, og du vil gerne bestemme hvad folk skal og må

som udgangs punkt ville det være snildt hvis du lavede dine indlæg så
man ku se hvem du svarede selv om citerings tekniken udemæker sig ved
at man kan se hvad så ville det også være rart at se fra hvem :
men da det nu for en go orden skyld er indlæg :

i stedet for at du laver et impuls svar på :
der explicit er en forklaring til Henning på det oprindelige -

det er sådan lidt ireterene med de her pop smarte svar hvor man griber
2 sætninger ud af en bog og udrager hele samenhænget af det ... et
samenhæng/ konklusion som er fuldstændigt nonsens .... med mindre du
indirekte mener at -loyaliteten over for partneren er i form af
informationer er sekundærd i forhold til et offentligt tilgængeligt
forum .... hvor der stiles i det oprindelige indlæg i mod , en
forståelig skepsis over for denne prioutering ... men efter som du
ikke redegør for hvad du mener - andet ind et lidt smart person angreb
uden egentlig bund i uden opfølgene agumnetasion - som jeg selvfølig
regner med du vil redegøre for , hvis du altså reelt har en mening om
sagen ? eller bare svare lidt her og der , hvad sådan set er fint ...
det var måske aht fremtidige indlæg være rart at vide hvad der er
hvad!
MvH
Bo
>Mvh
>
>Dan Andersen

- -
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)
You've got to be honest to live outside the law (Dylan)
http://www.atlyrics.com/m/marilynmanson/page16.html

Fra : Henning

Dato : 18-01-02 02:10

> [...]
> udviklede sig til en ren farce, fordi parterne ikke havde talt sammen,
> og fordi de havde hver sin version af sagen.

Jeps, og nu er der åbenbart tale om at de to slet ikke
er et par, men 2 par i samme situation, dybt tragisk,
at man ikke kan tale sammen og tro på hinandens
oprigtihed, som jeg læser Brittas indlæg, ser det
ud som hun næsten er panikslagen af angst for at
miste sin Morten

> Dss begynder efterhånden at ligne et Ricki Lake show...

Jo måske, men der ligger imho en del tragedie i det
som nobody, Britta og Morten er ude i, i deres
respektive forhold.
Selvfølgelig kan man da sige: " Vask dog jeres lagner
hjemme, os kommer det ikke ved" (Jeg har opfattet,
det er ikke DET du siger) det du gør, er at bede
parterne om at tage hensyn til hinanden og vise
hinanden tillid, ømhed, respekt og omsorg.
> --
> Freya

MVH
Henning

Ps. vi nærmer os vist snak.snik grænsen, så...
FUT news:dk.snak.snik

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-01-02 13:57

> [...]

> udviklede sig til en ren farce, fordi parterne ikke havde talt sammen,
> og fordi de havde hver sin version af sagen.

Jeg har ingen version af sagen, var bare træt af at blive trådt på, da jeg
elsker min kæreste som han er.
Blev enig med mig selv om at skrive ondskyld, selv om jeg stadig ikke mener
at have taget fejl. Da mit syn så noget andet.

> Dss begynder efterhånden at ligne et Ricki Lake show...

*he* kan der være noget om.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 03:52

On Fri, 18 Jan 2002 13:57:22 +0100, "Britta Larsen" <britta@trab.dk>
wrote:

Hi Britta Larsen

>Jeg har ingen version af sagen, var bare træt af at blive trådt på, da jeg
>elsker min kæreste som han er.

hvordan er han så ?

>Blev enig med mig selv om at skrive ondskyld, selv om jeg stadig ikke mener
>at have taget fejl. Da mit syn så noget andet.

jamen hvorfor så undskylde ?
MvH
Bo

Fra : FreYa

Dato : 17-01-02 18:13

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev :

>Jeg ved det, blev bare lidt skuffet...troede at man kunne tale frit sammen
>om alt.....

Jamen jeg forstår udmærket din skuffelse hvis du troede at du var din
kærestes nærmeste fortrolige, og så finder ud af at han har skrevet
noget i en nyhedsgruppe som han ikke har fortalt dig først.

Jeg håber I får talt sammen.
--
Freya

Fra : Morten Trab

Dato : 17-01-02 17:14

> det er ham der med 99% sikkerhed har postet denne e-mail.

Tak for tilliden, siger jeg bare...
Det er IKKE mig der har skrevet den, og det har jeg jo også sagt til dig, da
du "beskyldte" mig for det...

Mvh. Morten

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-02 22:15

Thu, 17 Jan 2002 09:47:35 +0100 skrev "Britta Larsen" <britta@trab.dk>

Hej Britta Larsen,

>Det ved jeg faktisk ikke men vil da gerne have min kæreste til at svare på
>det da det er ham der med 99% sikkerhed har postet denne e-mail.

Av, det lyder da mystisk? Altså hvis det er ham, og han har snakket med
folk omkring sig, har han vel først taget en RIGTIG LANG snak med sin
kone/kæreste?

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Britta Larsen

Dato : 17-01-02 10:25

"mr.nobody" Skrev:
> Jeg har lige en lille smule jeg vil ud med.

Det skal der også være plads til skat.

> Jeg er nylig "sprunget ud af skabet" som bisexuel, og jeg er af hankøn.
> Men jeg mødte desværre blandede reaktioner.

Det tror jeg nu altid du vil gøre uanset hvem det er du siger det til, tror
ikke det er fordi folk ikke kan lide dig mere, de skal bare have tid til at
se jamen du er jo stadig den samme som før. Det kræver tid.
Mange har også en masse fordomme over for det med bøsser og bisexsuele.
Som jeg har sagt til dig havde jeg selv de tanker en gang med piger og prøve
det, men jeg er blevet mor nu, og bliver snart mor igen, og da jeg mener jeg
ikke er "ung længer" (er kun 20). Har jeg lært af at spørge mit hjerte, hvad
elsker jeg mest, min familie eller mine tanker. Tror jeg vil være flov over
at gå i seng med en pige og vide at min søn han er på ferie. Men ved bare
ikke hvordan dine tanker er, jeg evd du har spurgt mig om du ikke måtte gå i
seng med en fyr, hvor jeg har svaret nej, og det mener jeg stadig, det er
ikke fordi jeg mener det vil ændre noget ved dig.
Men mit hjerte føler sig bare knust ved tanken om ikke at kune
tilfredsstille dine behov.
Vil faktisk gerne have dig til at svare ærligt på de spørgsmål Henrik han
skrev.

> [...]
> "Jammen, så er du jo lige som en bøsse!". NEJ, det er jeg ikke. Jeg har en
> kæreste, en kvinde, og vi har et barn sammen.

Det er altså mange gange den første tanke der falder folk ind, når man siger
ordet bisexsuel, det må du lære at respektere, nogle mennesker er vel blevet
opdraget sådan.

> Det kan de ikke forstå, og mener at det blot er fordi jeg ikke vil virke
> bøsset at jeg har det. Dermed sagt at jeg ikke skulle elske min familie,
> hvad jeg gør.

Vil jeg ikke svare på. For svaret vil du ikke kunne klare at høre.

> Det er hårdt at få sådanne meddelelser, fra nogle af dem man ellers troede
> var venner.

De er også dine venner, men husk TID kommer du langt med, du havde også selv
brug for tid, til at aceptere dig selv, søde, glem ikke det.

> [...]
og
> så lever de vidre med det, og vi er stadig bedste venner.

Ved ikke hvem det er der har disse fordomme over for dig, men ville gerne
hjælpe dig med at få dem tilbage igen, hvis jeg da må.

> Det skulle bare lige ud, har gået med det lidt tid, og det er ikke sjovt
at
> bære rundt på. Håber det er OK.

Syntes nok jeg har kunne mærke det på dig.

Som sagt Elsker dig som den du er, og vil gerne snakke med dig om det, men
det er ikke nemt når du ikke siger noget.

M.v.h.

Skat

Fra : Winnie Thorstensen

Dato : 17-01-02 19:56

æhhh... Der er vist noget der hedder privat mail? *S*

Fra : Henning

Dato : 18-01-02 01:53

"Winnie Thorstensen" <diana@aub.dk> skrev i en meddelelse
> æhhh... Der er vist noget der hedder privat mail? *S*

Kære Winnie

Ja
Mange veje fører til et godt parforhold, om
det så er brugen af en nyhedsgruppe, så kommer
det imho ikke mig eller andre ved, jeg kan springe
over indlæggene, hvis de ikke siger mig noget

og noget der heder klippe og svar teknik.
Det er god tone, at klippe det væk, man ikke
svarer direkte på og svarer under det man citerer,
desverre er der flere der glemmer at bruge denne
teknik, hvilket gør debatterne vanskeligere at følge
og deltage i.
MVH
Henning

Opfølgning til news:dk.admin.netikette

Fra : Vanillepigen

Dato : 18-01-02 01:21

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
over
> at gå i seng med en pige og vide at min søn han er på ferie.

Jeg fatter ikke hvordan de ting skulle udelukke hinanden; det at du er
blevet mor ... skulle da ikke behøve at ændre på din trang til at ønske at
være sammen med kvinder - er det noget man vokser fra. Hvis jeg skulle vælge
mellem mine famile og min tanker - ville jeg vælge mine tanker !!

Get a grip, tøs.

Kærlige hilsner Vanillepigen.

Fra : Vanillepigen

Dato : 18-01-02 02:03

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Lad mig uddybe mit foregående indlæg;

> ikke er "ung længer" (er kun 20).

1. Ikke ung LOL.
Nej jeg ved jo ikke hvordan du føler dig inderst inde ...ens "psykiske"
alder behøver ikke at være afhængig af den fysiske alder - men jg vil sige
at du er ung!! Og hvis du på ikke giver efter for dine lyster nu (som jeg
godt mener kan stemme overens med det at have børn og dit forhold, så fremt
det er noget I har talt om og aftalt - skal *ikke* ske i dette forum), så
vil du måske fortryde det senere!!

> Har jeg lært af at spørge mit hjerte, hvad
> elsker jeg mest, min familie eller mine tanker.

2. jeg synes ikke at du behøver at tage hensyn til dine nuværende eller
kommmende børn, hvis du vitttrligt tænker på at være sammen med og *er*
sammen med kvinder - børn har vænnet sg til værre ting end at deres mor var
bisexuel eller homoseksuel. Jeg mener faktisk at du vil gøre sg selv en
bjørnetejeneste ved ikke at være den *DU* er og leve det ud du har i dig.

>Tror jeg vil være flov over at gå i seng med en pige og vide at min søn han
er på ferie.

FLOV - kvinder er smukke og skønne at gå i seng med, anyway.
Ferie - hvornår går forældre i seng med hinanden (eller andre) - når deres
børn er på ferie.

Det virker lidt som om du har haft de samme tanker - som din mand. Men har
besluttet dig for at det er du vokset fra ... Men jeg tror ikke at det er
*sundt* at undertrykke sine tanker og følelser på den måde. Hvis du og din
mand begge er er biseksuelle, så få en snak om det *PRIVAT* og find ud af
"reglerne" for jeres forhold. At få nogle ting afklaret kan kun komme jeres
nuværende og kommende børn til gode - whatever you decide. Og så kom med et
til os andre og fortæl hvad og hvordan I er kommet til jeres Løsning. Dét
kan vi lære af - men kampen skal ikke foregå her. OGSÅ af hensyn til jeres
eget privatliv - når I *er* blevet afklaret kan I bedre tåle at "naboen"
læser med .

Det det jeg har det sværest ved er det valg du stiller op - mellem familien
og tanker - tanker er toldfri. Dine børn ved ikke hvad du tænker. Men hvis
du ikke er afklaret - så kan de din "læse" din adfærd. Som nok vil være
forvirret - og på et eller andet plan udtrykke frustration - og det tror jeg
ikke ikke vil være godt.

So get a grip and stick to it - so to speak.

Igen kærlige hilsner fra Vanilletøxen.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 17-01-02 20:57

On Wed, 16 Jan 2002 21:04:08 +0100, "mr.nobody" <mr@no.body> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har lige en lille smule jeg vil ud med.

ja det må du sgu nok sige :(

>Jeg er nylig "sprunget ud af skabet" som bisexuel, og jeg er af hankøn.
>Men jeg mødte desværre blandede reaktioner.

tror fan hvis en af mine gamle venner som jeg har drukket umådeligt
meget mjød med før vi fik pc - lige pludseligt kom og sagde han var
til at få den i røwen af en anden mand - så ville jeg nok føle alt
hvad der var heligt stod for fald !!!
Vi er fra Jylland og der hvor jeg kommer fra har vi ikke den slags
....eller som min far i egenskab af læge sagde ...det er ikke noget der
ikke kan kureres med et fast arbejde årsagen er lediggang der føre til
fixe idder .... men det kan sgu også blive for fixt !

>Det jeg ikke kan forstå i det her, er hvorfor nogle bare uden vidre kan sige
>"Jammen, så er du jo lige som en bøsse!". NEJ, det er jeg ikke. Jeg har en
>kæreste, en kvinde, og vi har et barn sammen.

ja tak det må du nok sige som det gjorede sagen bedre at barnet skal
vokse op i skam !!!

>Det kan de ikke forstå, og mener at det blot er fordi jeg ikke vil virke
>bøsset at jeg har det. Dermed sagt at jeg ikke skulle elske min familie,
>hvad jeg gør.

jamen hvis du elsker din famille .. hvorfor så den aparte trang til at
blive leveret ind i en anden mands aføring ?

>Det er hårdt at få sådanne meddelelser, fra nogle af dem man ellers troede
>var venner.

tag dig sammen ....der ligger i naturen af et godt venskab at man er
af en støbning man kan stole på med karekter og styrek også er man sgu
da ikke til sådan noget pjat
sandt venskab i mellem mænd er når man vil tage et basball bræt til
panden for den anden og dte kan man sgu ikke regne med en der så tæt
på sine femenine sider ... det handler om tillid ...

>Heldigvis kunne størstedelen se lyst på det, og sige: "Det ændrer du dig jo
>ikke af, det er jo ikke noget du er blevet fra den ene dag til den anden" og
>så lever de vidre med det, og vi er stadig bedste venner.

klart udtryg for et venskab i mellem mænd der ikke stikker serligt
dybt .. du ku også ha læst op af telefon bogen ...

>Det skulle bare lige ud, har gået med det lidt tid, og det er ikke sjovt at
>bære rundt på. Håber det er OK.

det er ikke ok .... synets jeg ... det er noget væmeligt noget
MvH
Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-02 22:01

Thu, 17 Jan 2002 20:57:03 +0100, skrev Chokmah Dog Fever
<chokmah@c.dk>:

> [...]
>meget mjød med før vi fik pc - lige pludseligt kom og sagde han var
>til at få den i røwen af en anden mand - så ville jeg nok føle alt

Hvad forskel skulle det gøre i forholdet mellem dig og en ven?
Det kan da aldrig genere dig, hvordan hans sexliv er, han
inviterer jo ikke dig til at deltage.

Tærtimod kan det være meget mere belastende, at skjule at man er
bøsse.

Naturligvis busser man ikke ud med det, som noget af det første,
men hvis man ikke på et tidspunkt kan komme ud med det, så er der
for mange ting man skal holde for sig selv.

Fordi en fyr er bøsse, tror du så han har lyst til at hoppe i
seng med alle mandfolk han møder på sin vej?

>jamen hvis du elsker din famille .. hvorfor så den aparte trang til at
>blive leveret ind i en anden mands aføring ?

Det var dog noget underligt at skrive, som om det hele drejer sig
om en gang analsex.

Jeg er ikke bisexuel, men 100% bøsse, men jeg kan forestille mig,
at det må meget svært at ære til begge sider.
Der må ære mange splittede følelser indblandet.
Naturligvis elsker nobody sin kone og sit barn, men derfor har
han stadig nogen følelser og behov, som ikke kan dækkes i
ægteskabet og det må være enormt svært at leve med.
Men jeg tror ikke, at man kan undertrykke det hele livet igennem.

> [...]

>panden for den anden og dte kan man sgu ikke regne med en der så tæt
>på sine femenine sider ... det handler om tillid ...

Hvad har det med fenimime sider at gøre?

Sandt venskab er tillid, ja . lige netop.
De enner man har, skal man acceptere, som de er, så længe de ikke
de skader andre med det de gør eller røvrender en.

En person som nobody har ikke brug for den foragt, som du lægger
for dagen, men tværtimod støtte.

>det er ikke ok .... synets jeg ... det er noget væmeligt noget

Det er dig, der er væmmelig.

Fy for satan.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 17-01-02 22:41

On Thu, 17 Jan 2002 22:00:45 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

HI Knud

det her kræver en dyber forklaring da du i mine øjne er seriøs
skribent .... hvad er et indlæg ? en ytring ?
det kan være man tilkendegiver en mening ..... men det kan lige så
godt være at man prøver et standpunkt af .. jeg har altid skrevet som
næreværende forums homofob - tildels indspureret af at jeg oplever en
vis politisk korekthed i forbindelse med at uvise sympati over for
homoseksuelle dvs at man skriver om sig selv at man er et sympatisk
menneske fordi man er sympatisk indstillet over for dette og hint ...
der synets jeg tilsvarende at det er mere interesandt at belyse sagen
fra manden man elsker at hade... en luxsus jeg føler jeg godt kan tage
mig da der er en masiv folkelig opbagkning bag - de homoseksuelles
retigheder og det betragtes ikke som noget usædvaneligt at være
homoseksuel - så det kan ikke sidestilles med den popularitet jøde
jagten opnåede i hin gangene nazi tyskland - tilsvarende kan man sige
at man bliver mindre elsket og afholdt af det modsatte .....

som privat perosn er jeg fløjtnens ligeglad med folks seksuelle
preferancer så længe det ikke overskrider IRL anden person

>En person som nobody har ikke brug for den foragt, som du lægger
>for dagen, men tværtimod støtte.

bare rolig den vil komme væltene....

>Det er dig, der er væmmelig.

¨det er en de bedre dele af min charme

MvH
Bo
- -

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-02 22:49

Thu, 17 Jan 2002 22:41:00 +0100, skrev Chokmah Dog Fever
<chokmah@c.dk>:

>det her kræver en dyber forklaring da du i mine øjne er seriøs

Det føler jeg da også, at jeg var i mit svar.

> en ytring ?

Om, at jeg ikke bryder mig om det du skriver.

Det virker, som om du ikke vil acceptere folk, som de er, hvis de
er en del af din bekendtskabskreds.

Det er altid nemmere, at acceptere noget, som man ikke har
relationer til, men kommer de for nær på en, så fy - da.

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 18-01-02 01:06

On Thu, 17 Jan 2002 22:49:16 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det virker, som om du ikke vil acceptere folk, som de er, hvis de
>er en del af din bekendtskabskreds.

nej - en af min ældste venner som vi af et godt hjerte kalder svansen
eller bare bøsse lars er bøsse det er bare ikke noget jeg tænker over
Der er en af gruppens skribneter knold som jeg betragter som en af
mine privte nære venner der er bi -

det er ikke det det drejer sig om sagen er at et emne skal & bør kunne
debateres fra alle vinkler - om jeg så gir den som djævlens advokat så
høre det med til helheden af virkligheden at sådan et syn eksistere -
at jeg så byder ham op til dans er bare en del af det hele , da d
ebedste debater holdes i generalle vedninger med emnet i fokus ...til
herrens pris jeg kan godt lide at lave nok sjov en gang i mellem af
chat agtig karekter men det her var noget andet.

>Det er altid nemmere, at acceptere noget, som man ikke har
>relationer til, men kommer de for nær på en, så fy - da.

jamen jeg tror nu godt jeg kan liste en anbefaling ud af de homo &
biseksuelle jeg kender - om end de nok vil finde det lidt underligt da
derres seksualitet ikke er noget vi normalt beskæftiger os med.

MvH
Bo

- -

Fra : Himself

Dato : 18-01-02 12:39

"Chokmah Dog Fever" <chokmah@c.dk> wrote in message
> [...]
> meget mjød med før vi fik pc - lige pludseligt kom og sagde han var
> til at få den i røwen af en anden mand - så ville jeg nok føle alt

Der er lige noget jeg ikke forstår -
Du skriver senere at du ikke mener noget af, hvad du har skrevet her,
men at du skriver det, fordi du regner med, at der et sted ude i verden
nok er nogen, der synes sådan?

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 22-01-02 03:49

On Fri, 18 Jan 2002 12:39:07 +0100, "Himself" <tartan@hotmail.com>
wrote:

>Der er lige noget jeg ikke forstår -
>Du skriver senere at du ikke mener noget af, hvad du har skrevet her,
>men at du skriver det, fordi du regner med, at der et sted ude i verden
>nok er nogen, der synes sådan?

ja da ... jeg vil gå vidt som til at sige det var den gængse omgangs
tone i nordwest jylland - da jeg var ung - om vi behandlede de ganske
få homoskesuelle mænd der var kendte dårligt nej !
men sådan talte vi om den den gang i 80 erne

MvH
Bo

Fra : Lars CA

Dato : 18-01-02 01:00

> [...]

>Jeg er nylig "sprunget ud af skabet" som bisexuel, og jeg er af hankøn.
>Men jeg mødte desværre blandede reaktioner.

<snip>

Tag dig sammen mand!! Okay, så du har fundet ud af, at fyre er
interessante, men tag lige og få snakket ud med din kæreste før du
tager det næste skridt (hvis du ikke allerede har taget det).

Du er nødt til at acceptere at folk generelt har svært ved at forholde
sig tiil biseksualitet, specielt hos fyre. Der er en vis dobbeltmoral,
idet mange mennesker synes at biseksuelle piger er enormt frække, men
de samme mennesker får kvalme ved tanken om to fyre sammen.

Jeg er selv en hel del ældre en du er (40), jeg er gift med en
vidunderlig pige, og jeg kunne ikke drømme om at bolle udenom, hverken
med piger eller fyre. Jeg har haft en del homoseksuelle forhold i mit
liv, men der er ingen forskel, når det kommer til at være min kone
tro. Vi bor i San Francisco, har mange venner i bøssemiljøet og min
kone driller mig meget, når fyrene lægger an på mig

Hvad er det egentlig du leder efter? Er det accept af, at du er
biseksuel, og/eller er det en fyr du leder efter? Hvis du vil have din
kæreste til at forstå, at du også synes at fyre kan være tiltrækkende,
men du har ingen planer om at føre det ud i livet, synes jeg at I
skulle have en snak om det. Hvis du er mest ude på at finde en fyr at
have sex med, er du nok nødt til at overveje, om du burde være i et
parforhold lige nu.

Lars

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-01-02 13:54

Hej Mr. NoBoDy.

Jeg mener åbenbart at have taget "FEJL" hvilket jeg ikke selv tror på da jeg
har "set" noget andet.
Men her er så et undskyld, og bare glem det OKI?

M.v.h.

Britta

Fra : hende.dk

Dato : 19-01-02 03:17

"mr.nobody" wrote in message:
> Det skulle bare lige ud, har gået med det lidt tid, og det
er ikke sjovt at
> bære rundt på. Håber det er OK.

Inden denne tråd helt ender i hat og briller om hvem, der er
hvem og hvem, der kan tillade sig hvad og hvem de skal
spørge om lov... så vil jeg sige følgende:

Det er aldrig sjovt at gå med en følelse af ikke at blive
accepteret eller forstået. Det lader dog til, at du er ved
at være godt afklaret med din situation og deri
seksualitet... og om noget, så er det nok det vigtigste. Jeg
tror mange mennesker lider af "berøringsangst" og at mange
mænd måske lider af "homofobi". Vi er dobbeltmoralske og
fordomsfulde. Kvinder må være biseksuelle alt det de vil -
for mænd gælder åbenbart andre spilleregler (sjovt nok!).
Giv dine omgivelser noget tid og lad dem vænne sig til
tanken (eller hvad de nu skal). Nogle vil acceptere det,
andre ikke - bare du er tro mod dig selv, så er den i bund
og grund ikke længere.
Held og lykke med det hele!

F.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-02 21:58

Wed, 16 Jan 2002 21:04:08 +0100 skrev "mr.nobody" <mr@no.body>

Hej mr.nobody,

>Det jeg ikke kan forstå i det her, er hvorfor nogle bare uden vidre kan sige
>"Jammen, så er du jo lige som en bøsse!". NEJ, det er jeg ikke. Jeg har en
>kæreste, en kvinde, og vi har et barn sammen.

Det er desværre ganske rigtigt, at folk simpelthen ikke forstår det.
Folks verden "virker bedst" hvis de kan sætte andre i nogle faste
"kønspreferencerammer" som "til piger" eller "til mænd".

En småkæreste jeg engang havde (fyr - jeg er bøsse) havde samme problem;
han følte sig biseksuel, og kunne elske både piger og drenge og dyrke
sex med begge uden problem - så det var *mennesket* han faldt for
istedet for kønnet.

Problemet er at for mange homoseksuelle er det at være biseksuel et
slags "springbrædt" til homoseksualliteten - især hvis de har prøvet at
leve som heteroseksuelle, er det "nemmere" for dem selv og deres
nærmeste omgivelser at acceptere at de ikke er homoseksuelle, men "kun"
biseksuelle.

Så dit problem er både at folk hellere vil opfatte dig som enten hetero
eller homo, samt det at mange der identificerer sig som biseksuelle kun
er det indtil de finder sig selv, eller fordi de ikke tør tage springet.

>Det kan de ikke forstå, og mener at det blot er fordi jeg ikke vil virke
>bøsset at jeg har det. Dermed sagt at jeg ikke skulle elske min familie,
>hvad jeg gør.

Præcist.

>Det skulle bare lige ud, har gået med det lidt tid, og det er ikke sjovt at
>bære rundt på. Håber det er OK.

Naturligvis - held og lykke!

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-01-02 14:58

???

Et kort spørgsmål:

Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?
1. Er tro?
2. Sørger for at finde en Kvinde der accepterer at man er sammen med
andre/mænd/Kvinder?
3. Boller uden om og holder kæft med det
4. Eller noget helt 4'de??

P.S. Jeg spørger fordi jeg synes at der grundlæggende ligger noget meget
selvmodsigende i dét at være bi-sexuel....

P.S.2.Hvis jeg var Kvinde er jeg 99.99% sikker på at jeg ville være Lesbisk
da Kvinder bare er Dejlige ud over det hele

Mvh Henrik Andersen

Fra : hende.dk

Dato : 23-01-02 17:11

"Henrik Andersen" wrote
> Et kort spørgsmål:
>
> Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?

Hej!
Jeg tænker, at det er forskelligt fra menneske til menneske,
fra forhold til forhold. Min erfaring er dog at biseksuelle
er ligeså monogame som hetroseksuelle eller homoseksuelle.
Med andre ord: De fleste holder sig til en kæreste ad
gangen; enten mand eller kvinde. I hvert fald hvis vi taler
om konkrete forhold.

Så spørger jeg dig: Er der en bestemt grund til, at du kun
skriver _mandlig_ biseksuel?

Fra : Henrik Andersen

Dato : 23-01-02 20:02

Egentligt ikke...

Meeeen nu er jeg jo mand

Mvh Henrik

Fra : Henning

Dato : 24-01-02 04:54

"Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Egentligt ikke...
>
> Meeeen nu er jeg jo mand
>
> Mvh Henrik

Henrik

Husk lige at klippe det væk du ikke
svarer på og svar under det du citerer

MVH
Henning
fut news:dk.admin.netikette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-01-02 23:49

Wed, 23 Jan 2002 14:57:30 +0100 skrev "Henrik Andersen"
<dk8008@NOT-hotmail.com>

Hej Henrik Andersen,

>Hvad gør man som mandlig Bisexuel i et forhold?
>1. Er tro?

Bingo!

At man er biseksuel betyder jo ikke partout at man er nødt til at dyrke
sex med både kvinder og mænd, vel?

At man er biseksuel betyder nemlig, at man kan være så fri at elske det
partner (læs: menneske) man har fundet, uden blind skelen til hvilket
køn det er.

(jeg havde nemlig engang en klog biseksuel halvkærreste)

René
www.rene.hjorth.com