Tomcat under Apache
Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 16-01-02 17:35

Hej !

Jeg skal have installeret Jakarta Tomcat serveren under Apache, men er løbet
ind i et problem jeg håber der er en af jer der kan afhjæpe mig med!

Jeg har downloaded source koden til apache og selv kompileret den og fulgt
"opskriften" på :
http://www.galatea.com/flashguides/apache-tomcat-4-unix.xml (i øvrigt en
rigtig god guide). Men mit problem er at, når jeg kontakter min servlet
(www.minside.dk/exsamples) timer den bare ud og jeg får flg. fejl i apache's
fejl log :
[error] Connection "conn" cannot connect
[error] Cannot open connection "conn"

Jeg har efter længere tids bøvl fundet ud af at jeg skulle flytte :
<IfModule mod_webapp.c>
WebAppConnection conn warp localhost:8008
WebAppDeploy examples conn /examples
WebAppInfo /webapp-info
</IfModule>

ned under Server navnet, for at undgå syntax fejl i httpd.conf .. men hvad
kan ovenstående fejl skyldes?

Mvh

Christoffer Dahl Petersen

Fra : Steffan Søndermark

Dato : 16-01-02 23:54

Hej,

Jeg har ikke en løsning på dit konkrete problem, jeg kan dog anbefale dig at
bruge et "hjælpe" script til at sætte Apache op med - det vil spare dig
meget tid.

Vi bruger ofte Apache Toolbox scriptet som kan findes på
http://www.apachetoolbox.com

Håber det hjælper

--
Steffan Søndermark
- Servage.com

Fra : Lars Henriksen

Dato : 17-01-02 18:17

Christoffer Dahl Petersen wrote:
> [...]

> fejl log :
> [error] Connection "conn" cannot connect

Kører tomcat overhovedet? Kan du se den hvis du laver en netstat eller
noget? Tomcat bør ikke være afhængig af om apache kører eller hvad?

Jeg har kun kendskab til tomcat fra EJB application servere (e.g Sun
J2ee, JBoss, ect). Hvis du ikke kan få din tomcat til at spille som du
har det nu, kunne du evt. prøve en af de application servere. Spiller
fint med servlets.

Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering

Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 17-01-02 23:34

Hej !

> Kører tomcat overhovedet? Kan du se den hvis du laver en netstat eller
> noget? Tomcat bør ikke være afhængig af om apache kører eller hvad?
Ja Tomcat kører (jeg kan godt få fat i den fra :
http://www.mitdomain.dk:8080/ ), det har også virket, men efter en genstart
(og uden at jeg har ændret noget såvidt jeg husker) kom fejlen.

> [...]
> J2ee, JBoss, ect). Hvis du ikke kan få din tomcat til at spille som du
> har det nu, kunne du evt. prøve en af de application servere. Spiller
Det er korekt, men nu bruger jeg Apache og Tomcat virker også, men jeg ville
gerne kunne bruge Tomcat's servlet funktion uden at bruge kaldet til port
8080.
Men tak for tippet anyway!

Mvh

Christoffer Dahl Petersen

Fra : Lars Henriksen

Dato : 18-01-02 10:02

Christoffer Dahl Petersen wrote:

> http://www.mitdomain.dk:8080/ ), det har også virket, men efter en
> genstart (og uden at jeg har ændret noget såvidt jeg husker) kom fejlen.

Hej igen. Det ser ud til at du her kører på port 8080. I det apache config.
snip du ½viste i den indledende post, ser det ud til at du konfigurerer
apache til at se på port 8008:

<IfModule mod_webapp.c>
WebAppConnection conn warp localhost:8008
WebAppDeploy examples conn /examples
WebAppInfo /webapp-info
</IfModule>

Har du lavet en tastefejl da du pastede config'en ind i postingen? Ellers
skal apache cfg'en nok ændres så den kontakter den rigtige port, eller hvad?

hygge
Lars