Blive testet?
Fra : PG

Dato : 16-01-02 15:04

Hej DSS

kort intro:
Når nu til mit første indlæg her i gruppen...
Jeg er en 17 årig dreng som nu har læst med her i gruppen de sidste 2 år,
men har aldrig rigtigt fået taget mig sammen til at stille nogle spørgsmål
eller svaret på nogle heller... Men de forskellige ting som er blevet
diskutteret her inde har været til stor gavn, spørg bare x'en... Hmm, har
været seksuelt aktiv siden jeg var 15 og har siden været stor forbruger af
denne gruppes gode råd og debat.

Nå men nu til spørgsmålet:
Jeg har gået og tænkt meget over at skulle få taget en test for diverse
kønssygdomme... her i blandt herpes men også blive testet for alle mulige af
de andre som nu florere rundt i samfundet... Specielt herpes er jeg lidt
bekymret for da jeg for 1½ månedes tid siden var sammen med en pige som
smittetede mig med forkølelses sår i munden. Men pigen her gav mig også et
blowjob. Jeg har heldigvis ingen af de symptomer som er skrevet på
netdoktor: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/herpesgenitalis.htm ...

/PG

Fra : PG

Dato : 16-01-02 15:09

Glemte jo helt selv spørgsmålet...

Altså hvordan bliver testet taget for herpes og de andre... Hiv ved jeg
bliver taget ved blod prøve... men hvordan foregår det?

/PG

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-01-02 18:28

PG wrote:

> Glemte jo helt selv spørgsmålet...
>
> Altså hvordan bliver testet taget for herpes og de andre... Hiv ved jeg
> bliver taget ved blod prøve... men hvordan foregår det?

http://users.cybercity.dk/~dko10755/

Her kan du læse om de fleste kønssygdomme og om hvordan man tester og
behandler.

/Trine

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-01-02 21:09

Hej PG

> Altså hvordan bliver testet taget for herpes og de andre... Hiv ved jeg
> bliver taget ved blod prøve... men hvordan foregår det?

Der bliver taget en blodprøve *G*.

Det var Rudolf Steins klinik.

Nu er det Bispebjerg hospital.

Totalt anonymt. No questions asked.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : PG

Dato : 17-01-02 15:38

> Der bliver taget en blodprøve *G*.
Altså jeg skal bare have et stik og så vil min læge kunne undersøge om jeg
har nogle af de sygdomme?

/PG

Fra : Henning

Dato : 17-01-02 16:57

"PG" <no@man.has.been.here> skrev i en meddelelse
> Altså jeg skal bare have et stik og så vil min læge kunne undersøge om jeg
> har nogle af de sygdomme?

Du bliver sikkert henvist til et laboratorie,
hvor en erfaren laborant tager 2-3-4
ampuller blod fra din vene i albueleddet,
smerte? ikke noget at snakke om i den
forbindelse.

MVH
Henning

Fra : BoomBoom

Dato : 24-01-02 23:10

Mark Thomas Gazel wrote:

> Hej PG

> Der bliver taget en blodprøve *G*.
>
> Det var Rudolf Steins klinik.
>
> Nu er det Bispebjerg hospital.
>
> Totalt anonymt. No questions asked.

Hvor længe skal man vente på svar?
Er det et man kan få med det samme eller skal man også vente et par dage der
som ved alm. læge?

Fra : PG

Dato : 25-01-02 17:04

Nå nu har jeg så været ved læge for at blive testet... og lige en ting som
ikke blev svaret helt korrekt på..
Klamydia skal man podes for at blive testet!!!!

Det var lidt ubehageligt men ikke så meget som jeg havde frygtet

/PG

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-01-02 00:47

Kondylomer og Gonore kan der, så vidt jeg ved ikke for testes i en
blodprøve. Hepatitis kan. Syfilis ved jeg ikke. Men der er vist også større
chance for at blive millionær i Lotto end få syfilis i Danmark.

Fra : Henning

Dato : 27-01-02 07:45

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
større
> chance for at blive millionær i Lotto end få syfilis i Danmark.

Lues (syfilis ) påvises ved blodprøve gennem en proces
der kaldes Wassermanns reaktion, W. blodprøve.
Jeg vil ikke bedømme changserne for at få en given
kønssygdom, men med risiko adfærd, øges muligheden
for gevinst betragteligt!
Syfilis smitter gennem åbne inficerede sår, feks. på hænder,
ben, så en lægebog et eks. på sår på storetåen.
Jeg har passet nogle der havde sygdommen i 3 stadie,
paralytica.
Der behandles med antibiotika, bakterierne er spirokæter
(spiralformede) i sidste stadie angribes hjernen, så
spil ikke for højt i lotteriet, for i 3 stadie er ingen behandling
mulig.

MUH
Henning

Fra : crusade

Dato : 17-01-02 22:37

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-01-02 15:18

"PG" <no@man.has.been.here> wrote in message
> [...]
> været seksuelt aktiv siden jeg var 15 og har siden været stor forbruger af

dejligt at høre at vi kan være andre til gavn

> [...]
> smittetede mig med forkølelses sår i munden. Men pigen her gav mig også et
> blowjob. Jeg har heldigvis ingen af de symptomer som er skrevet på

det er ALTID godt at blive testet... hvis du på et eller andet tidspunkt har
haft sex uden kondom så er risikoen jo åbenlys..... du kan sagtens være
blevet smittet..... derfor bør man ALTID bruge kondom ved "tilfældige"
partnere....
herpes er en af de "mindre" bekymringer... mange har det og er ikke generet
af det..... selvom du ikke har symptomer nu kan du sagtens have fået
det...... det der er med det, er at det vil være i din krop resten af dit
liv.... men vil sansyneligvis kun komme til udbrud når din krop er
stresset...
fordelen er at det er nemt at opdage og behandle.... zovir gør meget ved
det.... lige så snart du mærker prikken i huden så smør stedet med zovir...
så kan du mange gange tage det i opløbet.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : høstblomsten

Dato : 17-01-02 09:23

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "PG" <no@man.has.been.here> wrote in message
[snip]

Hej "PG" og Sabina

> herpes er en af de "mindre" bekymringer...

Jooo, sammenlignet med f.eks. AIDS _er_ det da en "uskyldig" lidelse, men
alligevel værd at være foruden! Det er sansynligvis meget forskelligt, hvordan
sygdommen udvikler sig, men jeg husker alt for tydeligt, da jeg omkring 20-års
alderen blev smittet og fik mit første udbrud - det var så smertefuldt, at jeg
ikke kunne sidde i flere dage (

> [...]
> det...... det der er med det, er at det vil være i din krop resten af dit
> liv.... men vil sansyneligvis kun komme til udbrud når din krop er

Ja, heldigvis bliver udbruddene færre med årene! Så vidt jeg husker, havde jeg
jævnligt udbrud de første fem år efter at være blevet smittet, men har været
helt foruden de seneste mange år.
Jeg synes dog også, at det er værd at bemærke, at man kan overføre smitten til
sine børn, hvis man har et frisk udbrud, når barnet fødes. Ingen af mine børn
har fået overført smitten, men både jordemoder og læger var meget opmærksomme
på, om jeg havde friske sår - havde dét været tilfældet, skulle jeg have født
ved kejsersnit.

> fordelen er at det er nemt at opdage og behandle.... zovir gør meget ved
> det.... lige så snart du mærker prikken i huden så smør stedet med zovir...
> så kan du mange gange tage det i opløbet.....

Zovir blev først opfundet, da jeg ikke længere var "plaget" af udbrud (jeg
måtte nøjes med Lidokain-liniment!) - men inden Zovir kan gøre gavn, skal
diagnosen jo lige stilles! Herpes Genitalis kan i lettere tilfælde give de samme
symptomer som svamp - f.eks.!
Som et "P.S." kan jeg nævne, at hverken jeg, mine børn eller deres far har haft
førkølelsessår omkring munden....

> --
> knus sabina

Go'e hilsener
~ høstblomsten ~

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-01-02 14:31

"høstblomsten" <hoestblomsten@hotmail.com> wrote in message
> [...]
20-års
> alderen blev smittet og fik mit første udbrud - det var så smertefuldt, at

mit allerførste udbrud var også ekstremt... en 4 cm lang "flænge" på den
indre skamlæbe med herpesblærer over det hele..... av av av...... men sådan
i det daglige mærker jeg intet til det... får det lejlighedsvise forkølelses
sår ( når min krop er stresset af andre årsager) og yderst sjældent kommer
det på kønsdelene hvor jeg altid kan tage det i opløbet.....

> [...]
havde jeg
> jævnligt udbrud de første fem år efter at være blevet smittet, men har

det har jo også noget at gøre med hvordan man behandler sin krop og passer
på sig selv...

> [...]
opmærksomme
> på, om jeg havde friske sår - havde dét været tilfældet, skulle jeg have

det var de ikke helt så obs på da jeg fødte... heldigvis havde jeg ikke
noget udbrud

> [...]
> diagnosen jo lige stilles! Herpes Genitalis kan i lettere tilfælde give de

en ting er sikkert... hvis man oplever oget usædvaneligt omkring kønsdelene
så skal man dappe til lægen..... NU!!

> Som et "P.S." kan jeg nævne, at hverken jeg, mine børn eller deres far har
haft
> førkølelsessår omkring munden....

det er jo også forskelligt... jeg får det både om munden og ved
kønsdelene..... jeg har en veninde der underligt nok kun får det på et
bestemt sted på den ene balle*G*