FRYSER!!! ECS K7S5A med Athlon 1600+, 300W~
Fra : Andrew

Dato : 16-01-02 14:54

Hej

Jeg har et problem som jeg meget gerne vil have løst!
Jeg VED at der findes en løsning på problemet, men jeg kan ikke finde den!

Jeg har et ECS K7S5A med en AMD Athlon XP 1600+ CPU.
Den kører fortrinligt, når den altså ikke fryser uden videre!

Det er mest midt i spil eller under filflytninger, altså når computeren
arbejder.

Min egen fornuft siger mig at der er noget i vejen med PSU'en
(strømforsyningen):
På AMD's hjemmeside står nemlig at strømforsyninger til 1600+ fra Codegen
anbefales til 350W.

Mit Codegen kabinet har en strømforsyning på 300W, hvilket virker som
værende det der laver fejlen!

Men jeg har hørt fra mange med en 300W Codegen PSU som IKKE har nogle
problemer med denne og 1600+ CPU'en.

Måske er det bare kombinationen af 1600+, K7S5A og Codegen PSU 300W der gør
det.

Har i forslag eller løsninger, erfaringer?

Det ville jeg sætte stor pris på!!!

Mvh Anders

Fra : Prost

Dato : 16-01-02 15:16

> Jeg har et problem som jeg meget gerne vil have løst!
> Jeg VED at der findes en løsning på problemet, men jeg kan ikke finde den!

Nyhedgrupperne eller vores alle sammens Google

> Jeg har et ECS K7S5A med en AMD Athlon XP 1600+ CPU.
> Den kører fortrinligt, når den altså ikke fryser uden videre!

Set før med det bundbræt

> [...]
> (strømforsyningen):
> På AMD's hjemmeside står nemlig at strømforsyninger til 1600+ fra Codegen

Det tror jeg ikke på er dit problem, tror nu mere det er en opdatering
af BIOS, du kører tilmed måske med 2 SD ram klodser ? gamle
versioner af BIOS sku have problem med netop det.
Kig lidt i nyhedsgruppen søg på ECS og BIOS evt

> Men jeg har hørt fra mange med en 300W Codegen PSU som IKKE har nogle
> problemer med denne og 1600+ CPU'en.

Yeah, det sku lade sig gøre

> Har i forslag eller løsninger, erfaringer?

BIOS opdatering, lyder vist på sin plads har hjulpet mange på netop
de syntomer især hvis du kører SD ram (2klodser)

Fra : Lds

Dato : 16-01-02 18:21

>Nyhedgrupperne eller vores alle sammens Google

>Set før med det bundbræt
Og alle andre for den sags skyld.

Fra : Andrew

Dato : 16-01-02 19:34

> Set før med det bundbræt

Jeg er nu ellers meget tilfreds med ydelsen når den ikke fryser!

> [...]
> versioner af BIOS sku have problem med netop det.
> Kig lidt i nyhedsgruppen søg på ECS og BIOS evt

BIOS'en er HELT opdateret med nyeste flash (15/12-01)
Jeg kører kun med een ramklods på 256 mb sdram pc133.

> Yeah, det sku lade sig gøre

> BIOS opdatering, lyder vist på sin plads har hjulpet mange på netop
> de syntomer især hvis du kører SD ram (2klodser)

som sagt er BIOS opdateret til nyeste og jeg har een ramklods (som er testet
op og ned og frem og tilbage; den virker fint!)

Mvh Anders

Fra : Anders Bystrup

Dato : 17-01-02 10:40

Da jeg købte dette kort satte jeg det sammen med en discount 300W (ikke lige
codegen men lignende kval.) og der var tit blå skærme, genstarter osv.
Jeg satte så min gamle enlight 230W i og det kører 100% stabilt.
Den kører dog på fuld tryk så den står over for udskiftning med en chieftech
340W

Anders

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 17-01-02 15:14

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net>....

..... skev mellem linierne, at Codegen PSU'er er noget
billiget og ureelt skrammel.

Det kan jeg kun skrive under på.
I mange tilfælde kan en ustabil computer gøres
stabil, ved at udskifte slam PSU'en med en kvalitets
PSU fra Enermax, Enlight, Noise Control, mm..

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Jones

Dato : 17-01-02 14:02

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (strømforsyningen):
> På AMD's hjemmeside står nemlig at strømforsyninger til 1600+ fra

Ja, der står endda også, at selv Athlon 600 MHz også skal have 350W. Det
er lidt overdrevet. Har prøvet denne hjemmeside vedr. K7S5A:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

MVH Jones

Fra : Gert Andersen

Dato : 17-01-02 19:02

In article <3c4585f6$0$89078$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
andvalen@post.tele.dk says...
> [...]
> det.
>
> Har i forslag eller løsninger, erfaringer?

Hej

Jeg har samme bundkort, processor og osse et Codegen 300 W kabinet. Jeg
havde osse problemer med "frysninger". Det holdt op dat jeg skiftede
grafikkortet. Nu kører det meget stabilt og har ikke "frosset" siden.

Gert

Fra : Kenneth Bon

Dato : 17-01-02 22:33

"Gert Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> havde osse problemer med "frysninger". Det holdt op dat jeg skiftede
> grafikkortet. Nu kører det meget stabilt og har ikke "frosset" siden.

Jeg kan bare ikke forestille mig at Codegens 300 W strømforsyning ikke er
god nok. Der bliver solgt mange, mange modeller bygget på disse kabinetter
og strømforsyninger med XP-processorer, så det skulle undre mig om det var
det...

Omvendt kan jeg sq heller ikke give noget bud på hvad det skulle
være....denne gang Andrew :)

/Kenneth

Fra : Andrew

Dato : 17-01-02 23:01