DMZ... logisk eller fysisk ??? forskel i r~
Fra : bs

Dato : 16-01-02 11:11

Jeg så 2 typer firewall (Zywall-produkter)...
Konsulenten forklarede at den ene havde logisk DMZ
den anden havde fysisk DMZ!

Er der nogen reel forskel i risici om DMZ er logisk eller fysisk ?
Og hvorfor/hvordan ?

Hilsen
Benny Sørensen

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-02 16:49

Den Wed, 16 Jan 2002 11:10:33 +0100 skrev bs:
> [...]
>den anden havde fysisk DMZ!
>
>Er der nogen reel forskel i risici om DMZ er logisk eller fysisk ?

Mon ikke den logiske bruger samme interne netkort til LAN og DMZ, blot
med forskellig IP-range?

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows 2000 is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : bs

Dato : 17-01-02 21:25

Men er der nogen forskel i ricisi om DMZ er logisk eller fysisk?

Hilsen
Benny Sørensen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-01-02 00:55

bs wrote:

> Men er der nogen forskel i ricisi om DMZ er logisk eller fysisk?

Hvis logisk DMZ betyder, at man bruger to forskellige IP
ranges på samme netsegment er den intet værd. Den kan
evt. være brugbar, hvis du bagved har noget udstyr, der
kan lave forskellige virtuelle netsegmenter. Jeg ved, at
vi bruger noget i den retning. Men jeg kender ikke
detaljerne.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:u972183+6138@daimi.au.dk

Fra : Lars Møller

Dato : 17-01-02 21:13

bs wrote:

>Konsulenten forklarede at den ene havde logisk DMZ
>den anden havde fysisk DMZ!

Logisk DMZ, Det lyder som en våd papir-tiger

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-02 21:29

On Thu, 17 Jan 2002 21:12:44 +0100,
Lars Møller <larsmo@post3.tele.dk> wrote:

> Logisk DMZ, Det lyder som en våd papir-tiger

Men det virker hvis man ikke har nogen maskiner i sin
DMZ udover firewall'en.