Ide Conducter cable?
Fra : Bagle

Dato : 16-01-02 11:57

Jeg har lige været ude og købe et længere ide kabel så det kan nå mine
harddiske i mit tower.. Det hele ser også ud til at funke fint men når
maskinen starter op står der "no 80 ide conducter cable detected" eller
noget i den dur.

Er det noget jeg sagtens kan ignorere eller hva?

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-02 12:02

Det kommer an på resten af din maskine...

Hvis din controller/hdd kun kan køre ata33, så er det ligegyldigt. Hvis det
er en ata66/ata100, så kører du lige nu kun ata33 da dit kabel kun har 40
ledere. Du skal altså have et 80 leder kabel for at udnytte din controller.

- Martin

Fra : Nikolas

Dato : 16-01-02 12:13

Du kan også få problemer med win XP.
Jeg kunne ikke installere win Xp før jeg skiftede til et 80 pins kabel.
Grunde til det kan læses på Microsofts hjemme side.

Mvh Nikolas

Fra : Bagle

Dato : 16-01-02 12:56

Øv.. ok mine diske er ihvertfald.. ata100.. kan jeg så sætte kablet til mit
cdrom drev og brænder uden tab? Eller er det mpske det samme?

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Nikolas

Dato : 16-01-02 13:07

Øv.. ok mine diske er ihvertfald.. ata100.. kan jeg så sætte kablet til mit
> cdrom drev og brænder uden tab? Eller er det mpske det samme?

Ja det kan du godt.

-Nikolas

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 16-01-02 15:33

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev:

> Jeg har lige været ude og købe et længere ide
> kabel så det kan nå mine harddiske i mit tower..

Jeg mener ikke 80pins IDE kabler må blive over
80 cm lange.
Er du sikker på at det er et 80pins, og ikke et 40
pins kabel du har købt?
Et 80pins kabel har dobbelt så mange ledere, hvilket
gør overfladen på kablet mindre ruflet og kablet
er sværere at bøje pænt.
Et 40pins kabel er mere ru og nemmere at bøje pænt.

> Det hele ser også ud til at funke fint men når
> maskinen starter op står der "no 80 ide conducter
> cable detected" eller noget i den dur.

Jeg vil næsten tro at det er et 40pins kabel du har købt.

> Er det noget jeg sagtens kan ignorere eller hva?

Hvis dine harddiske understøtter IDE-66 eller
der over, så mister du højest sandsynligt noget ydelse,
men det kan sagtens virke - bare ikke optimalt.

40pins kabler er nok til de fleste IDE-CD-ROM drev,
men nogle drev understøtter IDE-66, til disse er
80pins kabler det mest optimale, selvom jeg dog
ikke har kunnet måle nogen forskel på ydelsen
40 vs. 80pins kabling.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!