ASP-variable og getURL
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 16-01-02 09:37

Harj hvordan putter jeg en ASP-variable efter en URL med getURL.
Selvfølgelig skal variablen være indholdet af en tekstbox.

Fx så duer

getURL ("http://localhost/private/index.asp?req=" + TextBox

ikke og jeg kan ikke se hvad jeg ellers skulle bruge.

Jeg har leget med det i to tre-timer og efterhånden måtte jeg give mig selv
ret i at diverse hjælpefiler er elendige (hvilket jo ikke er en nyhed når
det er Macromedia der laver dem - UltraDev janker også bagefter med
kvaliteten af hjælpefiler)

Hilsen fra Peter

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-01-02 16:31

On Wed, 16 Jan 2002 09:36:30 +0100, "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com> wrote:

>Fx så duer
>
>getURL ("http://localhost/private/index.asp?req=" + TextBox
>
>ikke og jeg kan ikke se hvad jeg ellers skulle bruge.

Du skal blot indtaste URL'en, uden nogen parametere.

Man kan så vælge, at Flash ikke skal sende nogen værdier, at Flash
skal sende alle værdier vha. HTTP-GET, eller at Flash skal sende alle
værdier vha. HTTP-POST. Fx:

getURL("http://localhost/private/index.asp","","GET");

Bemærk, at værdier får de navne, som de hedder i Flash. Dvs. hvis din
textbox hedder "brugerinfo", så sendes det som
"brugerinfo=indhold+af+textbox".

> [...]
>ret i at diverse hjælpefiler er elendige (hvilket jo ikke er en nyhed når
>det er Macromedia der laver dem - UltraDev janker også bagefter med

Hvad er det på
http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/actions/geturl.html
du ikke er med på?

==
variables An optional argument specifying a method for sending
variables. If there are no variables, omit this argument; otherwise,
specify whether to load variables using a GET or POST method. GET
appends the variables to the end of the URL, and is used for small
numbers of variables. POST sends the variables in a separate HTTP
header and is used for long strings of variables.
==

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 17-01-02 15:25

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> numbers of variables. POST sends the variables in a separate HTTP
> header and is used for long strings of variables.

Harj...et splitsekund efter at jeg havde sendt dette indlæg fandt jeg ud af
at man fx kune bruge kommandoen "add". Jeg havde tænkt mig at sende et
indlæg til mig selv om hvordan man gjorde og derefter give mig selv ret i
det med hjælpefilerne (for det var ikke der jeg fandt løsningen).
Mht. til det sidste med hjælpefilerne mener jeg generelt at det bære præg af
at det er en person der har haft meget travlt i og med at eksemplerne er ret
begrænset og dem der er der ikke er uddybende nok. Det eneste sted jeg har
set gennemførste hjælpefiler er i StudioMAX og i de fleste af Adobes
produkter (Illustrators hjælpefiler er fine nok)
Iøvrigt har jeg lige fundet et program der kan lave MAX-filer om til
Flash-filer så nu leger jeg lidt i det og om nogle få timer er mit første
indlæg nok allerede herinde vedrørende programmet =)

Hilsen fra Peter =)
89253469