Undgå klik-lyd i IE
Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-01-02 09:00

Hej

Er der ikke en måde, hvorpå jeg kan undgå at IE laver denne her irriterende
klik-lyd, når en side refreshes eller loades. Det drejer sig om at jeg gerne
vil lave en chat, hvor jeg undgår denne klik-lyd.

På forhånd tak!

Thomas Petersen

Fra : Nick Christensen

Dato : 16-01-02 09:11

> Er der ikke en måde, hvorpå jeg kan undgå at IE laver denne her
> irriterende klik-lyd, når en side refreshes eller loades. Det drejer

Du skal slå det fra i din Windows' lydopsætning. Hvad punktet under
sounds/lyd hedder kan jeg dog ikke huske. Prøv dig frem.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-01-02 10:01

Jeg tror jeg formulerede det forkert... jeg ønsker at fjerne kliklyden, så
mine brugere på mit website ikke hører den, når de chatter.

Kan dette lade sig gøre, evt. via javascript?

Mvh.
Thomas Petersen

"Nick Christensen" <dsl3327REMOVE@THISvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a23cib$bvq$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nick Christensen

Dato : 16-01-02 15:19

> Jeg tror jeg formulerede det forkert... jeg ønsker at fjerne kliklyden,
> så mine brugere på mit website ikke hører den, når de chatter.

Ser ikke ud til at nogen andre svarer, så gør et forsøg til. Jeg mener
altså stadig det er en ting der skal slås fra i din Windows lydopsætning.
Havde selv samme problem med en side der refreshede nogle bannere.

> Kan dette lade sig gøre, evt. via javascript?

Der må jeg være dig svar skyldig. Men tvivler.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-02 02:25

"Thomas Petersen" <thomasp@doller.dk> skrev

> Jeg tror jeg formulerede det forkert... jeg ønsker at fjerne
> kliklyden, så mine brugere på mit website ikke hører den,
> når de chatter.

Jeg har fortsat ikke forstået spørgsmålet - og det har Nick
sikkert heller ikke.

Den eneste kliklyd jeg får er den mekaniske kliklyd fra musen.
Du får altså ingen kliklyd medmindre du selv sætter lyden på
din hjemmeside.

Hvis det er et færdigt chatprogram du anvender - altså en
chatservice, og de har en kliklyd, er det sikkert ikke muligt at
slå det fra.

Find et andet chatprogram der ikke har lyden

Har du et link til din side så vi kan høre lyden - og eventuelt se
koden bag?

--
Allan

Fra : Dennis Hansen

Dato : 17-01-02 03:53

Det er ganske rigtigt at browseren afgiver en kliklyd når en side loades.

Hvis ikke jeres gør det er det enten fordi i har slået det fra i
indstillinger, eller fordi i bruger en gammel browser.

Så det er ikke Thomas der er galt på den, mht. at fjerne så aner jeg det
ikke, men jeg mener ikke man kan!

/Trier

Fra : Thomas Petersen

Dato : 17-01-02 15:09

Hej igen

Det her skal vist forklares en gang mere:

Jeg er ved at lave en hjemmeside!

Mine brugere bruger forskellige browsere, heriblandt IE, hvor en stor del af
dem afspiller en wavefil, når en ny side loades... kan jeg via javascript
undgå at IE afspiller denne wavefil, således at mine brugere ikke hører
dette.

Det kan jo være praktisk ved F.EKS. en chat, hvor der hele tiden skal loades
en ny side... Selvfølgelig kan brugerne slå lyden fra i deres lyd-opsætning,
men jeg vil forsøge at gøre det så nemt som muligt for mine brugere !

Håber det hjælper lidt på forståelsen af hvad jeg ønsker...

Mvh.
Thomas Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-01-02 15:16

Thomas Petersen skrev:

> [...]
> dem afspiller en wavefil, når en ny side loades... kan jeg via javascript
> undgå at IE afspiller denne wavefil, således at mine brugere ikke hører

NEJ. Du hverken kan, må eller skal så meget som tænke på at ændre
brugerens lydopsætning, forhindre de stiplede linjer omkring links eller
andet i den stil.

Derimod kan, må og bør du læse om god citatteknik på
<URI:http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/