Fejlmeddelelse (primary IDE channe........~
Fra : Anette Ødemark

Dato : 15-01-02 17:19

Hej Gruppe

Ved opstart får jeg følgende meddelelse:

Primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Er der nogen der har et bud på hvad det betyder ??

Fra : Henrik Olesen

Dato : 15-01-02 17:30

"Anette Ødemark" <lp@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Det betyder at du ikke anvender et IDE kabel med 80 ledere, hvilket der skal
anvendes for at køre IDE66/100/133. Med det kabel du anvender, er standarden
begrænset til IDE33.

Henrik Olesen
Blue Sky

Fra : Anette Ødemark

Dato : 15-01-02 17:30

-Klip-
> [...]
skal
> anvendes for at køre IDE66/100/133. Med det kabel du anvender, er

-Klip-

Tak for hurtigt svar !!

Skal jeg købe ny kabel ?

Eller er det ligemeget ??

Opnår jeg evt. noget ved at skifte kabel ?

Fra : Leony

Dato : 16-01-02 06:33

> Opnår jeg evt. noget ved at skifte kabel ?

Hastighedsforbedring.
Et 80 pins ATA66/ATA100 kabel koster 60 kr, så det skulle ikke ruinere dig.

Leony

Fra : Anette Ødemark

Dato : 16-01-02 21:08

> Hastighedsforbedring.
> Et 80 pins ATA66/ATA100 kabel koster 60 kr, så det skulle ikke ruinere
dig.

> Leony

Tak for hjælpen !

Jeg kiggede lige på nævnte kabel i Computer-city.

De skulle ha' 249,00 kr.

Hvor kan det fås for 60,00 ??

Fra : Leony

Dato : 17-01-02 23:36

> Jeg kiggede lige på nævnte kabel i Computer-city.
>
> De skulle ha' 249,00 kr.

Det har nok været et rundt IDE kabel du har kigget på.
Computer City har garanteret også de almindelige.

> Hvor kan det fås for 60,00 ??

http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-kabel/kabel05/kabel9014.html
Her blandt andet.
Merlin, Fona har dem også (kender dog ikke prisen)

Leony