køler til Athlon Palomino XP 1900+ (1600MH~
Fra : Shaft

Dato : 15-01-02 16:24

Hvilken køler skal jeg købe til en Athlon Palomino XP 1900+ (1600MHz) ???

Det er vigtigt at den ikke larmer for meget da den står ved min seng

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-01-02 17:17

"Shaft" <danny@post4700.dk> wrote in message
> Hvilken køler skal jeg købe til en Athlon Palomino XP 1900+ (1600MHz) ???
>
> Det er vigtigt at den ikke larmer for meget da den står ved min seng

Så er det optimale nok en Alpha PAL 8045 sammen med en god stille Papst
blæser (26 eller 34 CFM). Den noget billigere løsning kunne være en Taisol
CGK 760092.
Uanset hvilken køler du køber, så husk lige at smøre rigtig kølepasta under
bunden. Det voks der er monteret fra fabrikken isolerer ret meget og vil
sikkert resultere i 3-6 grader "for høj" temperatur.

Prøv evt at kikke hos http://bsmultimedia.dk Der er begge modeller
"udstillet".

--
- Lars

http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : Shaft

Dato : 16-01-02 08:39

tak
"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
> "Shaft" <danny@post4700.dk> wrote in message
???

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-01-02 22:48

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> [...]
> bunden. Det voks der er monteret fra fabrikken isolerer ret meget og vil
> sikkert resultere i 3-6 grader "for høj" temperatur.

Jeg plejer at fjerne voksen eller andre "puder" inden jeg overhovedet
monterer 1. gang og smører kølepasta på. Det er vel den rigtige måde, men
ryger garantien så også?