sftp/scp mapning af drev under Win32
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 15-01-02 16:27

Jeg skal give en udvikler adgang til at uploade filer
på min maskine. Han har behov for at kunne "mappe" et
katalog på min maskine som et netværksdrev på hans maskine.

Der findes værktøjer til Win32, der muliggør dette over ftp.

Men jeg ønsker ikke at køre en ftp-server på min maskine. Jeg
ønsker at køre OpenSSH, der bl.a. indeholder en sftp server.

Kender nogen et produkt, der over sftp/scp muliggør ovenfor
beskrevne "mapning" på en Win32-boks?

Samba over SSL er ikke en mulighed (som jeg er villig til
at overveje).

P.f.t,

-- Ole

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 15-01-02 17:16

Ole Michaelsen wrote:

--SNIP--

> [...]
> ønsker at køre OpenSSH, der bl.a. indeholder en sftp server.
>

> Kender nogen et produkt, der over sftp/scp muliggør ovenfor

Secure iXplorer - Windows Front End for PSCP

<http://www.i-tree.org/ixplorer.htm>

PUTTY/PSCP

<http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 15-01-02 21:46

Jacob Gaarde wrote:

> Secure iXplorer - Windows Front End for PSCP
><http://www.i-tree.org/ixplorer.htm>
> PUTTY/PSCP
><http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/>

Psftp har faktisk en scripting-funktionalitet indbygget. Det var i
forvejen et script på wintendoen, der skulle kopiere filer til
et netværkdrev (som så var mappet fra ftp-serveren), vil tro jeg
kan få vedkommende overbevist om at bruge psftp i stedet. Tak
for henvisningerne.

-- Ole