Windows XP og ZoneAlarm
Fra : KC

Dato : 15-01-02 12:59

ZoneAlarm opfører sig helt underligt med XP.

Ofte blokerer ZoneAlarm fx. for al internetadgang (incl. egen
opdateringsfunktion). Med det samme ZoneAlarm deaktiveres fungerer
forbindelsen helt uden problemer.

Hvad skyldes fejlen?

KC

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 13:11

KC skrev i en meddelelse ...
> ZoneAlarm opfører sig helt underligt med XP.
> Hvad skyldes fejlen?

Jeg ved ikke hvad fejlen er, men der er rigtig mange der har problemer
med ZoneAlarm, og det havde jeg også. Nu har jeg fundet en bedre
løsning, og den hedder Sygate Firewall..
Kanongodt program, som kan hentes ned fra deres hjemmeside
www.Sygate.com

--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : KC

Dato : 16-01-02 14:57

Tusind tak for linket.

KC

Fra : Michael Knudsen

Dato : 15-01-02 13:27

Hej KC

> Hvad skyldes fejlen?

Svært at svare på, men efter antallet af postings herinde mht. ZA, er
der noget galt med softwaren. Jeg har selv prøvet Tinys gratis firewall
for noget tid siden, og den fungerede ret godt. Du kan finde den her:

   http://www.tinysoftware.com/

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 15-01-02 14:03

"KC" <a@a.dk> wrote in message

> Ofte blokerer ZoneAlarm fx. for al internetadgang

Jeg har kun oplevet at den blokerer for DNS, men det er selvf. også slemt
nok.

Hvis du ved "alt" om porte&protokoller kan jeg kun anbefale Tiny Personal
Firewall.
Hvis du derimod ikke vil lave regler hvor du skal holde styr på source,
destination porte, skulle du måske prøve Sygate Personal Firewall, der er
mere grafisk.
Links'ne til begge er allerede blevet postet af andre.

Som computernørd er jeg meget begejstret for Tiny's sammenlignet med de to
andre - man kan konfigurere *alt*! :)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : KC

Dato : 16-01-02 15:01

Tusind tak for svaret.

Jeg forstår stadigt ikke problemerne med ZoneAlarm.

Det virkede fint med Win98, men XP kan ZoneAlarm åbenbart ikke klare... Selv
pro-versionen hjalp intet.

KC