Guds eller moses Davis børn
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 15-01-02 12:43

Da jeg var en del yngre mødte man på gader og stræder nogle unge mennesker
med små skrifter skrevet af en herre ved navn Moses David
Disse hefter var meget mærkelige og havde vist intet med Kristen dom at gøre
n pyt med det i denne sammen hæng er der for resten nogle der ved om denne
sekt er aktiv i nu det er mange år siden jeg sidst så en på gaden og det
var vist i Silkeborg
--
Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-02 12:51

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> Da jeg var en del yngre mødte man på gader og stræder nogle unge mennesker
> med små skrifter skrevet af en herre ved navn Moses David

Det var Guds Børn eller Familien.

De var en del oppe i pressen først i 90'erne, men jeg synes heller
ikke at have hørt noget til dem på det sidste.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 15-01-02 12:57

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grund af at denne moses David mente at guds straf ville komme over Europa
_________________________________________ Børge Jensen ICQ#:107634963
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142107634963
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/107634963

Fra : Erik Larsen

Dato : 15-01-02 17:39

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var vist i Silkeborg
> --
> Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.

Sægten døde på grund af kønsygedomme og gik i opløsning sidst i firserne
(mener jeg det var).

Erik L

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-01-02 11:25

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Sægten døde på grund af kønsygedomme og gik i opløsning sidst i
firserne
> (mener jeg det var).

Nej, det var OSHO's bevægelse, der var tæt på opløsning af den grund.
OSHO kaldte sig dengang Bhagwan Shree Rajneesh og så sig selv som den
nye Buddha/Jesus/Hitler. Og så gik han ind for fri sex blandt
medlemmerne - ligesom man gjorde det i Guds Børn (nu "Familien").

Christina

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-01-02 19:06

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> nye Buddha/Jesus/Hitler. Og så gik han ind for fri sex blandt
> medlemmerne - ligesom man gjorde det i Guds Børn (nu "Familien").

Jeg viste ikke at Moses David havde efterkommer,

Erik L

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-01-02 19:49

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Jeg viste ikke at Moses David havde efterkommer,

Hvad snakker du om?

Christina

Fra : Erik Larsen

Dato : 17-01-02 20:21

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Hvad snakker du om?

Jeg har nok misforstået det; jeg troede et sekunt at "familien" var MDs
afkom!

Erik L

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 17-01-02 23:13

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev...

> Jeg har nok misforstået det; jeg troede et sekunt at "familien" var
MDs
> afkom!

Høhø. Nogle af dem er utvivlsomt...
Men jo, "Familien" er den bevægelse, der engang var kendt som "Guds
Børn".

Christina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 15-01-02 19:50

Hvis man søger på 'Moses David children' på www.google.com, dukker der en
masse op, både sektens egne kilder og kritiske kommentarer. Se til en
begyndelse den norske side http://www.kirken.no/egede/relretn/child.html .
Venlig hilsen Dikte

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-01-02 11:32

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev...

> Da jeg var en del yngre mødte man på gader og stræder nogle unge
mennesker
> med små skrifter skrevet af en herre ved navn Moses David

Som Peter skriver, hed de "Guds Børn" (i dag "Familien"), men selv om
man ikke møder dem så ofte mere, eksisterer de skam i bedste velgående -
også i Danmark. Det er vist ikke mere end et halvt års tid siden, at jeg
talte med deres leder af kollektivet i Odense. (Der er flere rundt
omkring...)

Det er rigtigt, at mange af deres medlemmer rejste til Asien, og der er
de også stadig *meget* aktive, ganske som i USA, hvor de bl.a. har
underholdt i Det Hvide Hus (de går vældigt meget op i at spille musik og
synge - helst under inddragelse af alle børnene).

Moses David døde i 1994, hvorefter hans kone Maria (og dennes elsker
Peter) overtog ledelsen af bevægelsen. De lagde ud med noget af et
kursskifte: nu måtte unge mennesker i bevægelsen ikke længere være
seksuelt aktive. I det hele taget tog man afstand fra store dele af den
meget udsvævende levevis fra tidligere (prostitution som mission,
seksuelle overgreb på mindreårige osv.) og gjorde så meget som muligt
for at få et nyt image udadtil. Måske også indadtil. Det ser endda ud
til at være lykkedes dem nogenlunde.

De har en hjemmeside på http://www.thefamily.org. En dansk eksisterer
også, men man skal have adgangskode og brugernavn for at benytte den.

Christina