Er "cirkulation" nok ?
Fra : Perhaps

Dato : 14-01-02 22:32

mit 65 l akv har en indv filterpumpe der pumper vandet rundt. men den
kan også stilles til at blande luft i så der kommer bitte så bobler med
rundt. mit problem er så at det ikke er så flot med disse mange små
bobler og at pumpen så larmer en del mere. jeg talte så med en
forhandler der sagde at jeg bare skulle fjerne slangen så der ikke kom
luft med. Er der nogen der har erfaring med dette, Er det nok kun med
cirkulation i vandet ? Jeg har 10 neon 10 lygtefisk 2 platy 3 guppie og
2 sugemaller ( og optimal tilplantning)
p.f.Tak MVH PerH

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 14-01-02 23:46

I "gamle" dage havde man kun luften (luftsten) til at danne lidt cirkulation
i akvariet.
I dag anses det for nærmest skadeligt med lufttilførsel. Det er negativt for
plantevæksten og kun positivt for fiskene hvis du har overbefolket dit
akvarium.
Hilsen
Jørgen

Fra : Aardvark

Dato : 14-01-02 23:59

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl> wrote in
<3c435f9a$0$80539$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>I dag anses det for nærmest skadeligt med lufttilførsel. Det er negativt
>for plantevæksten og kun positivt for fiskene hvis du har overbefolket

Ok...teoretisk spm....strøm uden bobler...er strøm ? og bobler er ? Ilt ?
Ved ikke..har prøvet at stille mine filtre/pumper kun til at blæse vand og
ikke bobler...der gik ikke lang tid før fisk hang i overfladen...slog bobler
til...og alt var normalt.
Lidt råt eksperiment...men burde fortælle noget...

/Aardvark

PS. Jaja...jeg renser ikke mine akvarier nok, men, det gør jeg, og nej...jeg
overfodrer ikke *G*

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-01-02 18:30

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl> wrote in message

> kun positivt for fiskene hvis du har overbefolket dit
> akvarium.

....mener nogle, mens bl.a. undertegnede ikke er helt enig. Men selvfølgeligt
er det et spørgsmål om, hvordan man definerer overbefolket.

mvh
Jan