Bliver LMHOSTS file virkelig brugt a
Fra : bs

Dato : 14-01-02 11:42

Læse lige følgende, som jeg har klippet:

""" The LMHOSTS file is also used by the PING utility!
""" Host name resolution is generally needed when a TCP/IP
""" client utility needs to connect to a TCP/IP server.
""" Telnet and FTP clients as well as the PING utility all require
host name """ resolution.

Det forstår jeg faktisk ikke rigtigt... måske nogen vil forklare.
Jeg troede at Ping gik efter IP/MAC-adresser - og ikke nødvendigvis
behøvede at lave noget navneopløsning ????

Hilsen
Benny

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 14-01-02 12:03

bs wrote:

> Det forstår jeg faktisk ikke rigtigt... måske nogen vil forklare.
> Jeg troede at Ping gik efter IP/MAC-adresser - og ikke nødvendigvis
> behøvede at lave noget navneopløsning ????

Hvis du skriver

ping xxx.xxx.xxx.xxx

med ip nummer skal der ikke laves navneopslag,
men ved

ping maskinnavn

skal der naturligvis.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Anders Jensen

Dato : 14-01-02 22:18

Du kan pinge både ip-adresser og hostnames.
Ved ping af ip-adresser sendes pakker direkte til modtageren uden yderligere
opslag.
Ved ping af hostnames sendes der først en forespørgsel til en navneserver,
hvor der bliver lavet et opslag og derved bestemmes modtagerens ip-adresse.

Ex:
Pinging www.dr.dk [129.142.20.35] with 32 bytes of data:
Reply from 129.142.20.35: bytes=32 time=23ms TTL=119

Her laves navneopslaget først, www.dr.dk peger på 129.142.20.35

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-01-02 08:07

Anders Jensen wrote:

> Ved ping af hostnames sendes der først en forespørgsel til en navneserver,
> hvor der bliver lavet et opslag og derved bestemmes modtagerens ip-adresse.

- vel ikke hvis navnet står i lmhosts filen?

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-01-02 23:19

Jo så vidt jeg husker er LMHOSTS filen én af de sidste ting der checkes !

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-01-02 09:24

"Uffe S. Callesen" wrote:

> Jo så vidt jeg husker er LMHOSTS filen én af de sidste ting der checkes !

Man kan angive, at entries skal preloades i name cachen ved opstart.

Se "#PRE" i eksempelfilen c:\windows\lmhosts.sam