Kan Outlook beskadiges af sikkerhedsopdate~
Fra : Kurth Hansen

Dato : 13-01-02 13:36

Hej NG.
Var i nat inde på Microsofts hjemmeside og opdatere Office 2000 pakken, samt explorer 6,0, og alt virkede tilsyneladende efter
instal. Her i formiddag da jeg skulle starte op, og ville gå i Outlook, kom der en meddelelse frem om at en IRT.DLL fil ikke blev
fundet, samt en OMINT.DLL fil manglede, og at jeg måske kunne klare problemet ved at geninstallere Outlook igen, det gjorde jeg 2
gage, uden virkning, og da jeg ville søge hjælp i NG. , via Outlook Ekspres, gik denne i fejl hver gang jeg ville lave forespørgsel.
hvorefter jeg måtte foretage en gendannelse af hele systemet, tilbage til dagen før, og nu virker det hele igen, men jeg har vel så
mistet alle opdateringerne, og tør ikke gentage det. Er der nogen der kender til problemet, og kan give et godt råd, hvordan det kan
gøres anderledes, men helst ikke henvise til noget engelsksproget, da jeg ikke er god til det. Har lige installeret Windows XP for
en uges tid siden, men det hele har fungeret til jeg lavede sikkerhedsopdateringerne
venlig hilsen
Kurth

Fra : iTjds

Dato : 07-09-02 10:28

Hej Kurt,
Af en eller anden grung, er der en fejl ved opdateringen. Problemet
optræder tilsyneladende kun i visse sprogversionerede udgivelser af
Outlook 2000 & Outlook XP (Dansk og Russisk).

Det er dog forholdsvist let at rette fejlen, men kræver lidt arbejde med
Stifinderen og installations-CD'en.
Fejlmeddelelsen der kommer, er meget vildledende (men sådan er det med
mange andre fejlmeddelelser).

Den fil der mangler, er IRT20.DLL (så vidt jeg har konstateret til nu,
findes den IKKE, overhovedet).
Filen der ønsker at få forbindelse med IRT20.DLL er: - (hold godt fast)
OMIT.DLL, der FINDES på din maskine.

Stien hedder:
På Dansk: C:\Programmer\Fælles Filer\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL
På Engelsk: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

Den skal enten slettes eller omdøbes til f.eks.: OMIT_SYG.DLL
(Størrelsen er sikkert 2.612 KB)

Derefter kopierer du den gamle OMIT.DLL fra installations CD'en, hvor
den er frit tilgængelig og synlig - hverken pakket eller krypteret, men
det er en meget stor fordel, at din Stifinder er indstillet til at kunne
vise alle filer og deres efternavne. På CD'en er alle filer
skrivebeskyttet, men det betyder ikke noget når den er kopieret. Filen
skal alligevel kun læses.

Udskift 'CD' med det drevbogstav, der er gælder for din maskine)
Stien hedder:
På alle sprog: 'CD':\PFILES\COMMON\SYSTEM\MAPI\1030\NT\OMIT.DLL

Den orginale OMIT.DLL har kun en størrelse på: 524 KB (ca. 1/4 af den
syge OMIT.DLL), men det betyder at nogle af de opdateringer, der har med
sikkerhed overfor virusbefængte filer og muligheden for at afvikle
programmer fra Outlook ikke bliver ændret. Det vil derfor stadigvæk være
dig, der er ansvarlig for at der ikke sker noget "farligt".

Håber du kan bruge svaret

http://www.kandu.dk/