Emfang i gasbeton multiplader
Fra : Thorkild Ahm

Dato : 12-01-02 21:39

Hej. Vi synes det ville være pænt med en emhætte muret op i gasbeton. Jeg
forestiller mig at få fremstillet en stålramme der er tilpasset en
emhætteindsats (kan købes løst) og at lade gasbeton multipladerne hvile på
denne ramme.

Men jeg ville meget gerne høre fra nogen der har erfaringer med en sådan
konstruktion.

Jeg er for eksempel usikker på:

Hvor kraftig en stålbøjle skal jeg anvende?
Skal stålbøjlen galvaniseres?
Hvordan skal multipladerne hvile på rammen?
Hvor dan skal multipladerne fastgøres til væggen (H+H industri anbefaler
normalt at man lægger en blød fuge ind mellem eksisterende vægge og vægge
bygget med multipladerne, men skal man også gøre det sådan når stålrammen
selvsagt skal fastspændes stift)?

Er der nogen der kender til literatur om emnet?

H+H Industri har tilsyneladende ikke noget.

På forhånd tak!

Thorkild