autostart eth0
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 12-01-02 21:10

debian woody:

For at få eth0 igang skal jeg køre "modprobe eepro100", "ifdon eth0", "ifup
eth0".
Og jeg har en linie i /etc/network/interfaces med "auto lo eth0".
Hvad mangler jeg for at eth0 starter automatisk ved boot?

--
Tonny

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 12-01-02 21:48

Tonny Sejr Kromann wrote:

> [...]
> Og jeg har en linie i /etc/network/interfaces med "auto lo eth0".
> Hvad mangler jeg for at eth0 starter automatisk ved boot?

Du mangler at loade dit modul ved boot.

Det der sker, er at `ifup eth0` køres ved boot, men eftersom eth0 ikke
findes (modulet er ikke loadet) vil det fejle.

Du kan enten tilføje modulet i /etc/modules - eller bruge `modconf` til
at loade det, med modconf vil den selv tilføje til /etc/modules.

- Morten.