netværk til deling af internetforbindelse
Fra : Jesper Thomsen

Dato : 12-01-02 18:33

Jeg vil gerne dele min internetforbindelse (via kabelmodem tilkoblet mit
netkort) med 2 andre brugere.
1) hvilket udstyr behøver jeg? (hub? switch? andet?)
2) hvilken type kabel skal jeg købe?
3) hvordan kobles det sammen?
4) kræves andet software end Windows til at styre nettet?

Mvh Jesper.

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 19:00

"Jesper Thomsen" <jesper.thomsen@chello.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2) hvilken type kabel skal jeg købe?
> 3) hvordan kobles det sammen?
> 4) kræves andet software end Windows til at styre nettet?

Hvilken type forbindelse har du ? Stofa, Dansk Kabel-TV, WebSpeed eller
andet ?

Jens

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 12-01-02 19:42

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Thomsen" <jesper.thomsen@chello.no> skrev i en meddelelse
>
> Hvilken type forbindelse har du ? Stofa, Dansk Kabel-TV, WebSpeed eller
> andet ?
>
> Jens

anden forbindelse - selskabet hedder UPC. Mit kabelmodemet er tilsluttet
antennestikket fra UPC som igen er tilkoblet mit netkort. Jeg ved ikke
hvilken type forbindelse det er, udover det er et kabelmodem, jeg bruger.
/Jesper

Fra : Jens

Dato : 13-01-02 11:23

> anden forbindelse - selskabet hedder UPC. Mit kabelmodemet er tilsluttet
> antennestikket fra UPC som igen er tilkoblet mit netkort. Jeg ved ikke
> hvilken type forbindelse det er, udover det er et kabelmodem, jeg bruger.

Så afhænger det af om dit kabel-modem bridger eller router. Det kan din
udbyder oplyse dig om!

Jens

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 14-01-02 09:27

> "Jesper Thomsen" <jesper.thomsen@chello.no> skrev i en meddelelse

> Så afhænger det af om dit kabel-modem bridger eller router. Det kan din
> udbyder oplyse dig om!
>
> Jens

Jeg har fra udbyderen fået oplyst, at jeg kan bruge en hub, men om modemet
bridger eller router ved jeg ikke.
Vil du forklare forskellen?

/Jesper

Fra : Leif Mortensen

Dato : 17-03-02 22:02

Jeg har delt min internetforbindelse mellem 3 maskiner og det virker fint.
Første maskine er sat op med 2 netkort - første netkort til kabelmodemet og
andet netkort, som er et hubkort forbinder de øvrige maskiner.
Netkortene er af typen ethernet og kablerne er lige (ikke crossede)
UTP-kabler med RJ45 stik.
Al softwaren findes i Windows. Alt afhængig af din version af windows kan du
finde nærmer hjælp i "Hjælp til netværk"
Dog har jeg et problem med at spille spil på MS Gaming Zone - jeg kan godt
nok logge mig på zonen, men der et problem med deling af
Internetforbindelsen og zonen - er der nogen, der har et godt råd ?

Venlig hilsen

Leif Mortensen