Indsæt PK
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 12-01-02 04:59

Halløj,

Jeg er i gang med at omkode nogle asp sider der trækker data fra en Access
database. Vi har fået en SQL Server 2000 og skal således have "tunet"
sidernes SQL. I den forbindelse er jeg stødt på en lille ting, som sikkert
er banal. Når man i en Access database, hvor primary key (PK) er defineret
som "Autonumber", tilføjer en record via formularer i et webinterface får
den nye record automatisk et unikt nummer af Access. Hvad gør man i SQL
Server? Umiddelbart kan jeg ikke se den samme funktion (autonumber) her -
eller hedder den bare noget helt andet? Hvis denne funktion ikke er
tilgængelig hvordan tilføjer man så et unikt number som PK?
Lars Klingenberg

Fra : Peter Henriksen

Dato : 12-01-02 11:05

Lars Klingenberg wrote:

> Jeg er i gang med at omkode nogle asp sider der trækker data fra en Access
> database. Vi har fået en SQL Server 2000 og skal således have "tunet"

Hej Lars

Hvis du går ind og retter tabellen på SQL Serveren, kan du slå
'autoincrement' (svjh) til på den række du vil have nummereret...

Med venlig hilsen
Peter Henrksen

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 12-01-02 13:01

> Hvis du går ind og retter tabellen på SQL Serveren, kan du slå
> 'autoincrement' (svjh) til på den række du vil have nummereret...
Jeg er ikke helt med på hvor det skal slås til... Jeg har ledt højt og lavt.
Der er ikke noget i Data Type der indikerer denne funktion og jeg kunne
heller ikke finde noget i Properties...
/Lars

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-01-02 13:13

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@lknet.dk> wrote in message
> [...]
> Der er ikke noget i Data Type der indikerer denne funktion og
> jeg kunne heller ikke finde noget i Properties...
Hej Lars

Nu kender jeg næsten _intet_ til SQL sever, men findes der ikke
en felt egenskab, der hedder "IDENTITY", som du kan bruge.

Altså noget ala:
create table MinTabel(Id int identity, NogetTekst varchar(32))

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 12-01-02 13:17

> Jeg er ikke helt med på hvor det skal slås til... Jeg har ledt højt og
lavt.
> Der er ikke noget i Data Type der indikerer denne funktion og jeg kunne
> heller ikke finde noget i Properties...
Argh - har fundet det! Thanx!

Fra : Peter Henriksen

Dato : 12-01-02 15:33

Lars Klingenberg wrote:

> lavt.
> Argh - har fundet det! Thanx!

Ja, den kan godt være lidt irriterende at finde

Mvh
Peter