Piger og blomster...
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-01-02 20:06

Lad os nu...for diskussionens skyld...sige at jeg mødte en pige, som jeg har
kendt et stykke tid, og fortæller jeg er forelsket i hende.....under 4 øjne,
midt på Nytorv og i snevejr og minus grader....

Hun siger hun ikke er forelsket i mig, fordi hun selv er forelsket i en
anden.....som hun siger, ikke gengælder hendes følelser.

Jeg ringede til hende, den anden dag, og vi snakkede og grinede i ca. en
halv time. Vi snakkede ret godt sammen syntes jeg, og hun sagde osse ja til
at komme over at spise en aften, når hun er færdig med
eksamener.....Universitetet.....

Den her pige er ret genert, og siger bl.a til mig, at hun aldrig har
oplevet, at nogen er kommet op til hende, og har fortalt at de har følelser
for hende, så hun ved ikke hvad hun skal sige i sådan en
situation.........hun anede ikke hvad hun skulle sige, da jeg fortalte jeg
er forelsket i hende....hun blev bare stående og kiggede på mig......men løb
ingen steder. Jeg ku ha' kysset hende, for jeg bevægede mig meget tæt på
hende, uden at hun flyttede sig en centimeter........but I didn't......æv...

Anyway....

Ville hun måske opfatte det som et irritationsmoment hvis jeg sendte hende
en buket blomster med Interflora ? Eller ville hun måske istedetfor synes at
det var en rar tanke og sødt af mig ?

Hvad synes de kloge hoveder ?

Thomas

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-01-02 20:30

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sendte hende
> en buket blomster med Interflora ? Eller ville hun måske

Jeg synes du skal vente til hun har været ovre hos dig og spise,
så kan du sende blomsterne som tak for en hyggelig aften ;) Uanset
om den udarter sig eller ej.
> Thomas

Kærlige Hilsner
J¤mfruen)

Fra : Leonard

Dato : 11-01-02 22:08

>Jeg synes du skal vente til hun har været ovre hos dig og spise,
>så kan du sende blomsterne som tak for en hyggelig aften ;) Uanset
>om den udarter sig eller ej.

Jeg synes du skal sende hende de blomster, send dem en dag hvor hun
mindst venter det ... det er overraskelsen der gør det halve.
--
Leonard

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 12-01-02 09:36

"Leonard" <thisisnotavalidemailadress@sospamoff.cuba> skrev i en
meddelelse news:3c415347.1428640@news.cybercity.dk...

Uanset

> Jeg synes du skal sende hende de blomster, send dem en dag hvor
hun
> mindst venter det ... det er overraskelsen der gør det halve.

Tjah, der kan jo altid diskuteres om hvorvidt det ene eller det
andet er bedst. og man finder aldrig ud af det - da man ikke kan
skrue tiden tilbage og prøve igen.

Thomas fortæller at hun ikke kunne tackle en åben erklæring om at
han er forelsket i hende. Derfor er mit skøn - at hun heller ikke
ville kunne tackle en buket blomster bare sådan lige. Hun vil
måske annulere aftalen om spisning, fordi hun ikke ved hvad hun
skal gøre. Tænk på - hun har selv udtalt at hun er forelsket i en
anden. Da Thomas selv er usikker, er mit forslag den " Sikre"
metode. Få pige over til spisning, og hav en forhåbentlig god
aften - og send så blomsterne som tak - det vil enhver kunne
forholde sig til.

Der er MANGE mennesker der ikke kan tackle komplimenter - og det
gælder både mænd og kvinder.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Der arbejder med mennesker.

Fra : Knold

Dato : 13-01-02 15:36

"J¤mfruen)" skrev i en meddelelse

Hej Leonard og J¤mfruen)

> hun
>
> Tjah, der kan jo altid diskuteres om hvorvidt det ene eller det
> andet er bedst. og man finder aldrig ud af det - da man ikke kan
> skrue tiden tilbage og prøve igen.

Overraskelsen hører hjemme på et andet tidspunkt, nemlig i det
etablerede forhold. Der bør man, mand eller kvinde, udtrykke sin
kærlighed/forelskelse når man har lyst. Det har man i følge mine
erfaringer på de mest overraskende tidspunkter. Derfor har jeg altid
givet blomseter når den følelsen af kærlighed til den anden var dybt
og stærkt i mig, og aldrig ved "pligtlejlighederne" som mors dag o.l.
Se det er overraskelse der fremkalder glæde hos den anden.

Derfor er jeg helt ening med J¤mfruen)

> [...]
> metode. Få pige over til spisning, og hav en forhåbentlig god
> aften - og send så blomsterne som tak - det vil enhver kunne

Enig , enig og enig som den mand jeg er *S*

> Der er MANGE mennesker der ikke kan tackle komplimenter - og det
> gælder både mænd og kvinder.

Enig, for det siger min erfaring om både mig selv og mange andre.

Venlige hilsner

Knold

Fra : Kristine Pedersen

Dato : 13-01-02 15:50

"Knold" <knold_knold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "J¤mfruen)" skrev i en meddelelse

Hej J¤mfruen og Knold,

> Enig, for det siger min erfaring om både mig selv og mange andre.

Jeg kan godt forstå det med at Thomas kan komme til at "skræmme" pigen væk
eller hvad ved jeg ved pludselig at sende hende blomster. At det kan være
svært at tackle dette.

Men jeg forstår ikke helt *hvad* I mener med mere generelt, at mange ikke
kan tackle komplimenter?

Hvordan mener I at det kommer til udtryk?

Det er ikke fordi jeg er uenig med jer, nødvendigvis - jeg vil bare gerne
have det uddybet.

Er det noget med, at man ikke kan tage imod og siger, det mener du ikke, det
er rigtigt. lad nu vær, det er du osse etc, hvis man giver dem en
komplimnet?

Og hvorfor er det sådan? Det er jo dejlgt at få komplimneter. Hvorfor "tør"
folk ikke tage imod dem?
Det er jo måske lidt krukket eller hvad?

Mange hilsner, Kristine.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 13-01-02 18:08

"Kristine Pedersen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> "Knold" <knold_knold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej Kristine

> [...]
du ikke, det
> er rigtigt. lad nu vær, det er du osse etc, hvis man giver dem

Ja, eller simpelthen bliver mistroiske - og tror der ligger
bagtanker bag. Mange opfatter det som direkte gøren grin, fordi de
ikke selv opfatter sig selv som så god / værdig til at få den
opmærksomhed de nu pludselig får.

Jeg arbejder med mennesker der har SÅ lav selvfølelse at de ikke
kan forstå at andre kan li dem, eller gider spilde tid på dem -
fordi de ikke selv mener sig værdige til det.

Men også i livet omkring mig, ser jeg mange eksempler og jeg vil
her nævne ET. Vi var på ferie i Polen for nogle somre siden, og
jeg sendte et postkort til ALLE i familien ( det var nemlig vores
første sådan RIGTIGE ferie sammen) en af damerne i familien blev
så sur, fordi jeg havde skrevet at vi ønskede dem en god ferie- og
fortalte at vi følte os som millionærer der, og havde det godt.
Hun opfattede det som hån fordi de ikke havde råd til at tage på
ferie. Selv om de flere gange har været længere sydpå i ferier og
aldrig sendt et kort til os.

Hun fattede simpelthen ikke at det var en kærlig gestus, at jeg
brugte tid og penge på at sende dem en hilsen fra hvor vi var. Hun
var ikke vant til at andre gad gøre sådant mod hende.

> Og hvorfor er det sådan? Det er jo dejlgt at få komplimneter.
Hvorfor "tør"
> folk ikke tage imod dem?
> Det er jo måske lidt krukket eller hvad?

Det er på grund af manglende selvværd, og det kan skyldes mange
årsager. Men som regel er personen blevet dunket i hovedet på et
tidspunkt i livet, og fået at vide at :" du skal ikke tro du ER
noget"

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Vanillepigen

Dato : 13-01-02 19:15

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kristine

Hejsa, ja det er mig selvom jeg har skiftet tilbage til mit nick - og det
forhåbentligt virker denne gang.

> [...]
> bagtanker bag. Mange opfatter det som direkte gøren grin, fordi de
> ikke selv opfatter sig selv som så god / værdig til at få den

Synd det skal være sådan, men jo jeg har faktisk oplevet det. "Hvorfor siger
hun det?"
"Hvad vil hun opnå?" "Hun gør grin". Det er meget ubehageligt at
mistænkeliggjort når man vitterligt ikke har nogle bagtanker ...

> Jeg arbejder med mennesker der har SÅ lav selvfølelse at de ikke
> kan forstå at andre kan li dem, eller gider spilde tid på dem -
> fordi de ikke selv mener sig værdige til det.

Det er synd. Måske de skulle lære at komplimentere dem selv - en ting hver
morgen eller flere gange om dagen; hvor er den bluse pæn - du har nu en god
farvesans. Lækker morgenmad - hvor er du god til at lave mad. Bare små ting.
Det kan godt være at jeg overkompenserer, og derved opblæser mit ego, men
jeg mener faktisk at det er en god øvelse. Der er altid noget man er god
til, selv når tingene i øvrigt er noget lort. Men nu ved jeg ikke hvor
dårligt dine klienter har det. Jeg har vist ikke selv problemer med den
slags

> [...]
> Hun opfattede det som hån fordi de ikke havde råd til at tage på
> ferie. Selv om de flere gange har været længere sydpå i ferier og

Men det skyldes ikke mindreværd - snarere det modsatte; at hun er så -
opblæst (kan ikke komme på et bedre ord lige nu) - at hun aldrig tænker på
andre, og derfor ikke kan forestille sig at andre skulle tænke på hende. Det
synes jeg næsten er et endnu værre tilfælde end det med mindreværd.

> Hun fattede simpelthen ikke at det var en kærlig gestus, at jeg
> brugte tid og penge på at sende dem en hilsen fra hvor vi var. Hun
> var ikke vant til at andre gad gøre sådant mod hende.

Fordi hun aldrig selv kunne finde på det.

> [...]

> årsager. Men som regel er personen blevet dunket i hovedet på et
> tidspunkt i livet, og fået at vide at :" du skal ikke tro du ER

Hrm janteloven igen. Netop derfor er der grund til - ikke blot at
komplimentere sig selv men et andet menneske - fremmed eller nært -
mindst en gang om dagen.

I øvrigt for at vende tilbage til det med blomsterne, så har jeg det dårligt
med den blomsterreklame fra interflora (?) der siger noget i retning af "Det
kan blomster gøre". De undergraver deres egen forretning; der er jo ingen
kvinder der vil tage i mod blomster, hvis de har mistanke om at manden blot
giver dem blomster for at opnå noget (tiere sex eller en større boremaskine
eller hvad ved jeg). Jeg håber aldrig at jeg får blomster på dén konto, men
det skulle heller ikke være nødvendigt. I øvrigt giver den et lige så dumt
billede af kvinden; hvor svært kan det være at stå fast på nogle principper
(hvor tåbelige de end er) blomster eller ej? Hvis der virkelig er et problem
i forholdet, at hun skal bestemme om han må få en skruetrækker, så kan
blomster vist heller ikke hjælpe på det ...

KH

Kriztine

Fra : Knold

Dato : 14-01-02 02:35

"Vanillepigen" skrev i en meddelelse news:a1sion$p8l$1@sunsite.dk...

Hej Kriztine og alle andre

> [...]
boremaskine
> eller hvad ved jeg). Jeg håber aldrig at jeg får blomster på dén konto,

Det kan jeg godt forstå !!!
Derfor har jeg heller aldrig nogen sinde givet mine skiftende kærester
blomster
med en skjult hensigt. Vil heller aldrig komme til det Simpelthen fordi
jeg
giver blomster af glæde og for at vise min glæde og kun derfor, når det vel
at
mærke handler om min p.t. kæreste. Over for hende har det altid for mig
været
en af måderne at vise min kærlighed til den pågældende kæreste.
Derfor har jeg også givet dem fuldstændig vilkårligt og ikke på bestemte
særlige
dage. Det er nemlig ikke altid at en sådan dag falder sammen med et udbrud
af
uimodståelig trang til at udtrykke min kærlighed *S*.
Jeg har heller aldrig nogen sinde givet blomster af "bondeanger", eller for
at opnå
et eller andet....altså når jeg ser bort fra det glade ansigt som altid har
strålet i mod
mig ved modtagelsen *S*.

Til gengæld kan jeg ikke i skrivende stund komme i tanke om nogen kæreste,
der
ikke lige skulle venne sig til at få blomster i tide og utide *ggg*.

Kære kønsfæller i skulle sgu ta' og tage jeg sammen - giv fanden i årsdagene
og
giv hverdagens blomst(er) en chance. De har meget mere kvalitet, for de kan
aldrig
mistænkes for at være givet af pligt eller dårlig vane. Giv dem når I føler
for det
ellers lad være.

Blomstrende hilsen
Knold

Fra : Vanillepigen

Dato : 18-01-02 02:25

"Knold" <knold_knold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

HEY Thats the spirit ~ er der noget værre end en mand der kommer luskende
med en buket på det forkerte* tidspunkt. Når man *ved* at det er for syns
skyld so to speak. Mi venindes ex bedrev at sige til en kollegas mand; "Du
ødelægger det for alle os andre" ( ie som ikke kommer med blomster (på
ventede eller uventde tidspunkter). Men det gjorde han altså.

Hilsen vanilletøxen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-01-02 14:37

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> "J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hejsa, ja det er mig selvom jeg har skiftet tilbage til mit
nick - og det
> forhåbentligt virker denne gang.

Hejsa og håber med dig...:)
> [...]
> "Hvad vil hun opnå?" "Hun gør grin". Det er meget ubehageligt at
> mistænkeliggjort når man vitterligt ikke har nogle bagtanker ...
Netop!

> [...]
ikke hvor
> dårligt dine klienter har det. Jeg har vist ikke selv problemer

Jo, det er en af de teknikker jeg benytter overfor mine klienter
afhængig af problemet) men en del har så lav selvfølelse at de
ikke engang kan kigge sig selv i øjnene i et spejl. Og mange har
så lave tanker om sig selv, at de efter 1 uge stadig ikke er
kommet på noget de mener de med rette kan rose sig selv for.
> [...]
på hende. Det
> synes jeg næsten er et endnu værre tilfælde end det med

Nej, mindreværd - hun mener ikke andre vil blive glade for et kort
fra hende - for så gør hun jo opmærksom på at hun eksisterer og
har pludselig gjort krav på deres opmærksomhed - og måske endda et
tak fo rkortet - uha*S*
Hun

> Fordi hun aldrig selv kunne finde på det.
Ja, også af den grund at hun ikke er opvokset med at sådan GØR
man.
> [...]
at
> komplimentere sig selv men et andet menneske - fremmed eller
Enig! men det er en lang proces for nogen.

> [...]
> i forholdet, at hun skal bestemme om han må få en skruetrækker,
så kan
> blomster vist heller ikke hjælpe på det ...

Enig igen!
> KH
>
> Kriztine

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Vanillepigen

Dato : 18-01-02 02:15

> [...]
> så lave tanker om sig selv, at de efter 1 uge stadig ikke er
> kommet på noget de mener de med rette kan rose sig selv for.

uhh det lyder uhyggeligt

> [...]
> fra hende - for så gør hun jo opmærksom på at hun eksisterer og
> har pludselig gjort krav på deres opmærksomhed - og måske endda et

Det viser bare at mindreværd kan vise sig som det modatte - som opblæsthed
etc - for sådan ville jeg *umiddelbart* tolke det. (Hvilket jeg jo gjorde).
det viser osse at man ikke altid skal tage de ting man tror man ser for gode
varer ... Ting er ikke hvad de ser ud til - vi dømmer for hurtigt tror jeg -
jeg gør i hvertfald i nogle tilfælde. Desværre.

> Enig! men det er en lang proces for nogen.

Ja desværre.

Vanillatøx

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 18-01-02 19:59

> "J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

klienter

> uhh det lyder uhyggeligt

Det er faktisk temmelig skræmmende.

> [...]
> varer ... Ting er ikke hvad de ser ud til - vi dømmer for
hurtigt tror jeg -
> jeg gør i hvertfald i nogle tilfælde. Desværre.

Mange dømmer - og når folk dømmer er det som oftest ud fra noget i
deres eget liv, fordomme, egne oplevelser. Man ser så at sige, det
man selv ønsker at se.

> Ja desværre.

Endnu værre for dem der ikke kommer igang med at arbejde med disse
problemer - de lever et helt liv, i rillerne imellem gulvbrædderne
som en undskyldning for sig selv.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : EH

Dato : 19-01-02 22:36

"J?mfruen\)" <jomfru_d@worldonline.dk> wrote in message news:<eaB08.19827$Zm5.1878975@news000.worldonline.dk>...
> [...]

> så lave tanker om sig selv, at de efter 1 uge stadig ikke er
> kommet på noget de mener de med rette kan rose sig selv for.

Hm.. jammen hvad er det der for får folk til at rose sig selv? Uanset
hvad man måtte være god til, så er der jo altid nogen som er bedre til
det.

Fra : Tomas O.

Dato : 19-01-02 23:29

EH skrev:

> "J?mfruen\)" <jomfru_d@worldonline.dk> wrote in message

> Hm.. jammen hvad er det der for får folk til at rose sig
> selv? Uanset hvad man måtte være god til, så er der jo altid
> nogen som er bedre til det.

Øh. hvordan har dit selvværd det?

Jeg roser da mig selv hver dag. Der er altid et eller andet jeg
har gjort godt. Og det anerkender jeg overfor mig selv. Jeg har i
de sidste 4 mdr. lavet noget kanon, noget som er anderledes end
jeg plejer og jeg har fundet ud af at jeg faktisk er god til det.
Ikek kanon god for det kræver erfaring, men jeg har talent for
skidtet og jeg er god og kan da absolut blive bedre. hvorfor i
alverden skulle jeg ikke anerkende det?

Mit selvværd fejler ikke noget og en af de måder jeg har fundet ud
af at det viser sig på er, at jeg skider på janteloven og ikke er
bange for at rose mig selv også højlydt.

Janteloven kan rende mig i r****!!!!!! (udråbstegnene var på
udsalg)

Hilsen
Tomas O.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 20-01-02 08:18

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Øh. hvordan har dit selvværd det?

Godt spørgsmål?

> [...]
> Ikek kanon god for det kræver erfaring, men jeg har talent for
> skidtet og jeg er god og kan da absolut blive bedre. hvorfor i

Det handler netop om at være tilfreds med sig selv - og det man
har gjort, at vende focus fra negativt til positivt. At være stolt
af sig selv - uden at gå over til praleri. Selvfølgelig kan man
altid finde folk der er bedre til alting, men det er ikke hvad
sagen handler om. Selvværd handler om at man værdsætter sig selv,
som den man er, med de mangler og begrænsninger man har. Hvis man
eks. mister den ene arm, kan man vælge at sætte sig hen i et
hjørne og begræde tabet resten af livet, og fylde flere og flere
ting ovenpå som man nu pludselig heller ikke kan mere. Modsat kan
man vende situationen, og begynde at se på hvor mange ting man NU
kan klare selv. Finde nye interesser. Opdage traveture i naturen?
Begynde at male? Synge? ja der er nok af ting at tage fat på
> [...]
> af at det viser sig på er, at jeg skider på janteloven og ikke
er
> bange for at rose mig selv også højlydt.
Tjah.........hvorfor ikke??

> Janteloven kan rende mig i r****!!!!!! (udråbstegnene var på
> udsalg)

*GH* oki

> Hilsen
> Tomas O.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Henning

Dato : 21-01-02 22:09

> Det handler netop om at være tilfreds med sig selv - og det man
> har gjort, at vende focus fra negativt til positivt.

Det er den første/største forudsætning for at kunne elske
og blive elsket.

MVH
Henning

Fra : EH

Dato : 20-01-02 19:17

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message news:<Xns919BEF20EA46vampyre@teledanmark.dk>...

> Øh. hvordan har dit selvværd det?

Den kunne da nok være bedre...

> [...]
> Ikek kanon god for det kræver erfaring, men jeg har talent for
> skidtet og jeg er god og kan da absolut blive bedre. hvorfor i

Jammen "god" er da ikke objektivt? Det må da være en sammenlignelig
størrelse?
Ligesom du kan jo ikke bare sige noget er "varmt" uden at have en
fornemmelse for hvad der er kold eller endnu varmere. Hvis du siger
alt er varmt, kan man jo ikke bruge det til så meget vel?

> Mit selvværd fejler ikke noget og en af de måder jeg har fundet ud
> af at det viser sig på er, at jeg skider på janteloven og ikke er
> bange for at rose mig selv også højlydt.

Godt for dig :)

> Janteloven kan rende mig i r****!!!!!! (udråbstegnene var på
> udsalg)

Hvad med stjernerne? :)

Fra : Tomas O.

Dato : 20-01-02 23:48

EH skrev:

SNIP

> Den kunne da nok være bedre...

Ok noget at arbejde med så

SNIP

> Jammen "god" er da ikke objektivt? Det må da være en
> sammenlignelig størrelse?

Nej ikke for mig. God er hvis jeg gør noget godt, så godt at jeg
faktisk kan læne mig tilbage og se på det og sige.. shit jeg anede
ikke jeg var så god *G*

> Ligesom du kan jo ikke bare sige noget er "varmt" uden at
> have en fornemmelse for hvad der er kold eller endnu varmere.
> Hvis du siger alt er varmt, kan man jo ikke bruge det til så
> meget vel?

Nej det er korrekt. Jeg har da selvkrtik, men jeg bruger den ikke
til at nedgøre mig selv så meget at jeg bliver handingslamme af
det ,men til at blive bedre og inspirere mig selv med!

> Godt for dig :)

> Hvad med stjernerne? :)

Jeg bander meget i virkeligheden, men det ser så grimt ud på
skrift

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 21-01-02 19:09

Hej EH :0)

"EH" <tilfaeldig@fcuk-me.co.uk> skrev i en meddelelse

> Hm.. jammen hvad er det der for får folk til at rose sig selv? Uanset
> hvad man måtte være god til, så er der jo altid nogen som er bedre til
> det.

Jeg mener, at du tager fejl. Der er ikke nødvendigvis altid nogen,
der er bedre. Jeg tror f.eks. ikke, at der var én, der var bedre
end Einstein.

Jeg synes, at det er trist, når man ikke anerkender sig selv og
sit eget værd. Vi er alle, hver især på vor egen måde, noget
ganske særligt og unikt.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : EH

Dato : 22-01-02 01:32

"Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote in message news:<3c4c5a71$0$95323$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg mener, at du tager fejl. Der er ikke nødvendigvis altid nogen,
> der er bedre. Jeg tror f.eks. ikke, at der var én, der var bedre

Nu kan alle jo ikke være genier/særlinge, og hvem siger Einstein havde
det godt med at være en minority? Rent bortset fra der er mener Steven
Hawking er bedre. Oh well, nu er der sikkert nogen som råber OT

Fra : EH

Dato : 13-01-02 21:06

"Kristine Pedersen" <kristine@gazel.dk> wrote in message news:<a1s6np$mra$1@sunsite.dk>...
> [...]
> kan tackle komplimenter?
>
> Hvordan mener I at det kommer til udtryk?

Hvis jeg ikke mener noget om mig selv, så tror jeg heller ikke på det
hvis andre siger det. Så tilskriver jeg det den slags "løgnagtigthed"
som åbenbart er nødvendig i civiliseret omgang. (fx, "maden smagte
dejligt" når man ikke syntes det. "God jul" når man er ligeglad med
folks jul. etc etc). Så der hvor jeg ikke kan "tackle" en kompliment,
er når jeg tror folk står og lyver mig op i ansigtet, jeg føler en
irritation over det men føler samtidig jeg er nødt til at "lyve"
tilbage og acceptere det fordi det anses som uforskammet, og andre
negative ting, hvis man ikke gør det.

> Og hvorfor er det sådan? Det er jo dejlgt at få komplimneter.

Det er det så ikke altid, som skrevet ovenfor.

> Hvorfor "tør" folk ikke tage imod dem?
> Det er jo måske lidt krukket eller hvad?

Åh ja, vildt krukket.

Fra : Vanillepigen

Dato : 13-01-02 22:04

"EH" <tilfaeldig@fcuk-me.co.uk> skrev i en meddelelse

Hej EH

> [...]
> irritation over det men føler samtidig jeg er nødt til at "lyve"
> tilbage og acceptere det fordi det anses som uforskammet, og andre

Men hvad så når det rent faktisk er velment?
Når det ikke bare er noget man siger af ligegyldig høflighed, men er en
*ægte* kompliment, har du da også sådan? Det er lidt synd for den der giver
komplimenten, hvis du også da er mistroisk..

> Det er det så ikke altid, som skrevet ovenfor.

Nej åbenbart ikke

> Åh ja, vildt krukket.

Ja krukket, ikke når man ikke kan tage imod dem af mindreværd, men måske i
de tilfælde hvor personen, der ikke kan tag imod den, siger; "Nej dét mener
du ikke, gør du virkelig, mener du virkelig at sådan og sådan" og man så
skal bekræfte det op til flere gange. Det er krukket, og det kan måske også
skyldes mistroiskhed.

med venlig hilsen Kristine.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-01-02 14:43

> "EH" <tilfaeldig@fcuk-me.co.uk> skrev i en meddelelse

Hej Vanillapigen og EH

"løgnagtigthed"
ligeglad med
SÅ kan du jo gøre som jeg, og prøvende sige : "Du skal ikke sige
noget du ikke mener"*GGGG* og så se folk blive meget røde i
kammen*GGGG* og få travt med at bortforklare eller komme
videre*GG*
> [...]
og man så
> skal bekræfte det op til flere gange. Det er krukket, og det kan

Folk der opfører sig på den måde du beskriver........TØR jo ikke
tro på at de er gode nok...........og har brug for at få det
bekræftet - og det er der intet krukket i, Men du kan "vænne dem
af" ved at sige,
" hvorfor benægter du, er det fordi du ønsker jeg skal rose dig
mere ?" og så be dem bare sige TAK, når du roser

men de ord TAK og UNDSKYLD..........har mange mennesker svært ved
at ha i munden *S*

> med venlig hilsen Kristine.
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Knold

Dato : 14-01-02 22:59

"J¤mfruen)" skrev i en meddelelse

Hej J¤mfru

> men de ord TAK og UNDSKYLD..........har mange mennesker svært ved
> at ha i munden *S*

og mindst lige så mange svært ved at tage imod ...har lige oplevet en
irriteret reaktion fordi jeg ofte udtrykker min påskønnelse af det andre
gør, men et lille men ment tak smilet kan bare ikke ses i tlf. f.eks.

Jeg selv en gang har haft skide svært ved at sige undskyld, men
har fået lært at bruge det ord, ved at starte med at bruge det i situationer
hvor det skyldtes uheldige omstændigheder, f.eks. at man kommer til
at gå ind i nogen på gaden, fordi man har sit blik i anden retning.

Problemet er så bare nu, at det som jeg opfatter som en venlig beklagelse
fra min side af nogen bliver opfattet som om jeg går rundt og undskylder
min eksistens *g*.

Har jeg virkeligt gjort i nælderne og understreger at min undskyldning er
en alvorligt ment beklagelse og påtagelse af ansvar mødes jeg af og til
med den holdning at jeg dramatiserer eller den totalt afskærende: Det
skulle ikke være nødvendigt at undskylde!! Bang! Underforstået at det
er for dårligt af mig overhovedet at komme i den situation at må undskylde.

Suma sumarum
Der findes ikke nogen regler der er universelle når det handler om at sige
tak og undskyld eller at kunne modtage et tak og en undskyldning IMO.

Sådan som jeg nu er endt med at praktisere min brug af disse så
forkætrede ord kan folk der bliver udsat for dem tage til sig eller lade
være: it's not my problem Det det handler om er, om jeg har det godt
med min måde at bruge dem på

venlige hilsner
Knold

Fra : Vanillepigen

Dato : 18-01-02 02:29

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Snip

Igen - jeg opfatter noget som krukket - som kan have grund i mangel på
selvværd.

Hilsen K.

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-01-02 01:16

Kristine Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Men jeg forstår ikke helt *hvad* I mener med mere generelt, at mange ikke
>kan tackle komplimenter?

Jeg har svært ved at finde på et svar. Jeg er den type som til tider godt
kan komme til at tale før jeg tænker, og når jeg så endelig bliver
overrasket over folks kompliment ( som man næsten altid lige skal vende lidt
i hovedet.. passer den, eller er det bare noget fis, gør de grin med mig
osv ) så taber jeg simpelthen mælet og kan ikke finde på noget at sige..

>Og hvorfor er det sådan? Det er jo dejlgt at få komplimneter. Hvorfor "tør"
>folk ikke tage imod dem?
>Det er jo måske lidt krukket eller hvad?

Jeg har svært ved at svare hvis jeg ikke venter en kompliment..

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-01-02 14:46

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:Ewp08.14261$aS.1950540@news010.worldonline.dk...
hej Anders

> [...]
med mig
> osv ) så taber jeg simpelthen mælet og kan ikke finde på noget
SÅ øv dig i at sige "TAK" det er ikke så svært...........det er
altid lige på læberne og det er svar nok. SÅ behøver du ikke tænke
så grundigt over det - og tak er dækkende, uanset om komplimenten
kom fra hjertet eller Whatever?

> Jeg har svært ved at svare hvis jeg ikke venter en kompliment..
Og hvornår gør man så lige det??

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-01-02 16:35

J¤mfruen) skrev i meddelelsen ...

> [...]
>altid lige på læberne og det er svar nok. SÅ behøver du ikke tænke
>så grundigt over det - og tak er dækkende, uanset om komplimenten

Hm nu jeg tænker lidt mere over det, så tror jeg egentlig også det er det
jeg gør

>Og hvornår gør man så lige det??

F.eks. man har lavet mad og man selv ved at det smager rigtig namnam, og der
så bliver sagt at maden smager rigtig godt..

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 11-01-02 22:50

On Fri, 11 Jan 2002 20:29:42 +0100, "J¤mfruen\)"
<jomfru_d@worldonline.dk> wrote:

>Jeg synes du skal vente til hun har været ovre hos dig og spise,
>så kan du sende blomsterne som tak for en hyggelig aften ;) Uanset
>om den udarter sig eller ej.

ja hvis hun er lidt sky som der bliver skrevet - s¨å er det nok en
meget go ide -

problemtet er hvaf for en karekter de 2 menesker er af for hvis han
tror nok på sig selv og har den naturlige frækhed - til at gøre det
med en blaning af humor & overbevisning - så tror jeg såmænd godt det
kan gå - men HAN SKAL VIRKELIGT TROR PÅ SIG SELV - ellers falder det
sammen .

Tro på en sådan måde JEG ER DET VÆRD det beror simpelthænd på en
såre misforståelse at hun ikke har set lyset endnu ....

MvH
Bo

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-02 10:12

Hej Thomas

> [...]
øjne,
> midt på Nytorv og i snevejr og minus grader....

Spændende ...

> Hun siger hun ikke er forelsket i mig, fordi hun selv er forelsket i en
> anden.....som hun siger, ikke gengælder hendes følelser.

Mindre fedt.

> [...]
til
> at komme over at spise en aften, når hun er færdig med

Det er er rigtig god idé. Der er selvfølgelig altid muligheden for at
det ikke fører til noget, men så kan da i det mindste sige til sig
selv, at man ikke bare accepterede de halvdårlige odds og gjorde sit til
at (måske) vende hendes følelser og vise lidt mere af sig selv. Jeg
har selv gjort det samme uden den store succes, men det er federe end
at sætte sig tilbage og sige, "nå..."

> [...]
> ingen steder. Jeg ku ha' kysset hende, for jeg bevægede mig meget tæt på
> hende, uden at hun flyttede sig en centimeter........but I

Jeg synes det lyder som om en ny chance kunne dukke op
Jeg synes den direkte approach er godt gået. Har selv gjort det, da jeg
hader det pis med, at man skal gætte sig til, hvad man kan regne med.
Kvinder
er ret gode til at holde én hen med snak og hygge i det uendelige og er
glad for selskabet, men lige så snart "den rigtige" dukker op, er de over
alle bjerge. Det er virkelig spild af min tid. Jeg har en kammerat der
falder i den fælde gang på gang på gang

> [...]
> en buket blomster med Interflora ? Eller ville hun måske istedetfor synes

Jeg tror altid, det er et hit. Hvis det er en neutral buket og ikke 50 røde
roser. Man skal passe på med de blomster *G*, der er s'gu så mange under-
lige signaler man kan sende, hvis de er røde, gule etc., men få blomster-
hanleren til at lave et flot standardbuket.

> Hvad synes de kloge hoveder ?

Tak

En buket og et rigtig godt kort.

F.eks.:
Tak, for sidst. Selvom det var koldt fik jeg varmen

Glæder mig til at kunne byde dig med en lækker middag uden snevejr og
minusgrader.

Den er måske lige tyk nok, og du kan nok bedre selv ramme tonen. Der skal
være en antydning vedr. sidst i sås og så en påmindelse om hendes løfte
om at komme til middag, men med lidt glimt i øjet.

Jeg tror det bliver et hit, hvis den ellers drejes på den rigtige måde.

Mark

"It's not the waste of bandwith sending spam around i hate - it's the insult
of my intelligence when i read it ..."

Fra : Brier

Dato : 13-01-02 19:58

> [...]
til
> at komme over at spise en aften, når hun er færdig med

Jeg er enig med de andre om at du bør vente til bagefter. Blomster, gaver
mm. kan komme til at virke forpligtende hvis hun ikke lige er typen der
elsker den slags, og det tyder det ikke på.

> [...]
> en buket blomster med Interflora ? Eller ville hun måske istedetfor synes

Tjoo, klog og klog ? Hvis hun er i tvivl syntes jeg du skal tage det med ro,
med hensyn til at vise at du gerne vil mere. Vis hende istedet for hvem du
er og lad hende falde for det. Ellers kan det være hun trækker sig for ikke
at såre dig, hvis hun ikke med det samme kan tage en beslutning.