Ubudne gæster i XP???
Fra : Michael

Dato : 11-01-02 15:03

Håber dette er den rigtige grp. Bær over med mig. Er lidt "ny" herinde.

Af og til sker det at min HD pludselig begynder at arbejde, som om nogen sad
ved maskinen!?!.
Har forstået at dette KAN være et tegn på ubudne gæster, eller kan der være
en anden forklaring??

Som sagt kører jeg XP, men med ZA som Firewall og PC-Cillin som antivirus.
Har ADSL m/router..

Hvad jeg selv HAR forsøgt mig med:

Har selvfølgelig scannet maskinen med PC-Cillin uden at der blev fundet
noget. Også scannet med div tilgængelige Trojan-scan....Nada!!
Har været inde i regedit for at kigge efter loadscripts i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CorruntVersion\Run
samt RunOnce, og RunOnceEx.........Fandt ikke noget som ikke skal være
der...
Det er ikke systemvedligehold idet jeg er af den type der gerne selv vil
bestemme hvornår den slags skal foretages!

Er der andre steder jeg skal have kigget efter i sømmene???....Eller gerne
en naturlig forklaring på hvad den aktivitet skyldes, hvis en sådan findes??

/Mik....

Fra : Mogens

Dato : 11-01-02 16:48

"Michael" <mik@accelerator.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sad
> ved maskinen!?!.
> Har forstået at dette KAN være et tegn på ubudne gæster, eller kan der

KLIP

Systemrestore (Systemgendannelse)?

Mogens

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 11-01-02 23:37

"Michael" <mik@accelerator.dk> wrote in message

> [...]
sad
> ved maskinen!?!.
> Har forstået at dette KAN være et tegn på ubudne gæster, eller kan der

Ja, det er højst sandsynlig Windows' fil-indeksering (eller hvad det nu er
det er) - en ny feature netop Windows XP. Det er altså helt normalt at den
starter med at høvle på HD'en efter at have lavet ingenting i et bestemt
antal minutter.

Det er sjvh. omtalt på www.tweakxp.com

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Anders S...

Dato : 12-01-02 19:16

Kunne det ikke være at pc'en er løbet tør for ram og begynder at arbejde på
harddisken??

Anders
--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

Fra : Michael

Dato : 12-01-02 20:14

"Anders S..." <webmaster@sikker-surf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk
>

> Den har 512mb at gøre med og det burde vel være nok..Nææee, jeg tror at
Mogens Meier er inde på noget af det rigtige! (Håber jeg) Har indstillet
mulvarpejagten i denne omgang..