hjælp til doctype
Fra : Laust

Dato : 09-01-02 23:44

hej gruppe!
Jeg har et problem med at finde den korrekte DOCTYPE til et HTML-dokument
med et normalt FRAMESET med 2 rammer. I øjeblikket bruger jeg -//W3C//DTD
HTML 4.0 Frameset//EN, det dur også godt nok, så længe jeg ikke bruger
parametrene FRAMESPACING, BORDER og FRAMEBORDER. W3C HTML Validation
fortæller mig, når jeg bruger disse parametre (hvilket jeg er nød til for
ikke at grimme rammer på mine frames), at disse parametre ikke er
understøttet i denne html version...hvilken skal jeg så bruge??

Siden jeg har problemer med ligger på
http://home4.inet.tele.dk/delewien/laust/test/index2.html
og jeg tjekker jo mine sider på (selvfølgelig), http://validator.w3.org/ ...
Men når -//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN ikke er nok, hvilken DOCTYPE skal
jeg så bruge??
På forhånd tak!

vh. Laust

Fra : Mickey

Dato : 10-01-02 23:49

"Laust" <endymion@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at grimme rammer på mine frames), at disse parametre ikke er
> understøttet i denne html version...hvilken skal jeg så bruge??

du skal nok bruge CSS

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : ziggi

Dato : 11-01-02 00:18

Laust wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Men når -//W3C//DTD HTML 4.0 Frameset//EN ikke er nok, hvilken DOCTYPE skal
hey hvad er der galt med kun " <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0
//EN"> " det har jeg lige teste det virker
Hey Ziggi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-02 03:03

Thu, 10 Jan 2002 23:17:38 +0000 (UTC), skrev ziggi
<info@ziggi.dk>:

>hey hvad er der galt med kun " <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0
>//EN"> " det har jeg lige teste det virker

Så vil den ikke blive valideret, som et frameset.

Frameborder skal placeres nede ved framenavn, jeg ved ikke om
framespacing kan klares med marginheight og width til 0.

Nedenstående validerer:
<FRAMESET ROWS="20%,*" COLS="100%">
   <FRAME SRC="downsite/menu.html" NAME="menu"
SCROLLING="NO" FRAMEBORDER="0"
marginwidth="0" marginheight="0">
   <FRAME SRC="downsite/main.html" NAME="main"
SCROLLING="auto" FRAMEBORDER="0"
marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>

Men der il formentlig komme border i Netscape 4.x, så her er
valget om der skal være det eller det skal validere.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Laust

Dato : 10-01-02 12:40

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:
<KLIP (FREMRAGENDE SVAR) KLIP>
> Men der il formentlig komme border i Netscape 4.x, så her er
> valget om der skal være det eller det skal validere.

Hej Knud.
Tak for svaret!! Det hjalp. Jeg har valgt at rette fejlen, så den validerer.
Så må Microsoft selvom at deres browser har fejl...og så har det fleste vel
INet Explorer 5.x eller 6.x nu.
Mvh. Laust

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-01-02 18:52

Nu er det ikke Microsoft der laver Netscape.

Fra : Laust

Dato : 10-01-02 19:11

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev :
> Nu er det ikke Microsoft der laver Netscape.

Nej selvfølgelig ikke (DOH!!). Læste Knuds mail for hurtigt og fik det til
INet Explorer 4.x....sorry!!

mvh. Laust