ADSL på Linux
Fra : strix nebulosa

Dato : 10-01-02 20:22

Hej

Er der nogen her som kører TDCs ADSL Netexpress på Linux!??

Jeg har en RedHat 7.2 (kernel 2.4.7.-10), men kan ikke rigtig få det til
at fungere.

MVH Steen Brølling
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-01-02 20:31

strix nebulosa wrote:

> Hej
>
> Er der nogen her som kører TDCs ADSL Netexpress på Linux!??
>
> Jeg har en RedHat 7.2 (kernel 2.4.7.-10), men kan ikke rigtig
> få det til at fungere.
<snip>

Hvilkent version af netexpres kører du med ?

ATM (NE1) ?

PPPoE (NE2 uden router) ?

Med router (NE2 med router) ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : strix nebulosa

Dato : 11-01-02 04:26

On Thu, 10 Jan 2002 20:31:01 +0100
Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote with a touch of lunacy:

> Hvilkent version af netexpres kører du med ?
>
> ATM (NE1) ?
>
> PPPoE (NE2 uden router) ?

PPPoE er forbindelsen...

Steen
--
strix nebulosa <strix@mail.dk>

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 11-01-02 14:24

strix nebulosa wrote:

<snip>
> PPPoE er forbindelsen...
<snip>

Gør som Knud foreslog, spørg i news:tele.internet.adsl ...

Jeg har desværre ingen erfaring med PPPoE under linux, havde det
så været PPPoATM havde det være noget lidt andet

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-01-02 20:33

Thu, 10 Jan 2002 20:21:35 +0100, skrev strix nebulosa
<strix@mail.dk>:

>Er der nogen her som k=F8rer TDCs ADSL Netexpress p=E5 Linux!

Prøv i news:tele.internet.adsl, der er meget større chance for
hjælp.

PS. Kan du ikke indstille din newsreader til at bruge iso 8859-1
og ikke quoted printable - tak.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-01-02 09:03

strix nebulosa <strix@mail.dk> wrote:

>Jeg har en RedHat 7.2 (kernel 2.4.7.-10), men kan ikke rigtig få det til
>at fungere.

Installér rp-pppoe og kør det medfølgende opsætningsscript, så burde
du være kørende. Jeg går ud fra, at dit netkort allerede er opsat, så
det fungerer.

--
Allan Olesen, Lunderskov.