platform spil
Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 10-01-02 17:43

Hej Ng!

Jeg vil gerne lave et platform spil, så jeg vil derfor gerne høre
om der er nogle der har en ide om hvordan, hvis altså overhovet
kan lade sig gøre(men det tror jeg det kan).

Altså om i kan give mig nogle ideer, til hvordan jeg for manden
til at kunne gå og falde ned når han ikke står på noget. Hvis han
stor på noget f.eks en firkant.

Lyder dette umuligt(jeg ved godt det vil blive svært, men minne
venner syntes det kunne været et sejt spil til vores hjemmeside,
og da jeg er ham der laver sleve siden spørger jeg til råds)

Jeg håber i forstår hvad jeg mener eller bare lidt af det.(ellers
må i meget gerne spørge!)

På forhånd tak!

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

P.S. Håber i har haft et godt nytår

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-01-02 14:08

Hej Anders

Anders Roy Christiansen wrote:

> Jeg vil gerne lave et platform spil, så jeg vil derfor gerne høre
> om der er nogle der har en ide om hvordan, hvis altså overhovet
> kan lade sig gøre(men det tror jeg det kan).

Det kan i hvert fald godt lade sig gøre i Java eller Flash, hvor du
specielt med Java har et traditionelt programmeringssprog (kender ikke
så meget til Flash). Det kan sådan set også laves med Dynamisk HTML
(avanceret Javascript). Men det er vist ikke noget lille projekt uanset
hvad du vælger!

> Altså om i kan give mig nogle ideer, til hvordan jeg for manden
> til at kunne gå og falde ned når han ikke står på noget. Hvis han
> stor på noget f.eks en firkant.

Tja, det kommer i hvert fald først og fremmest an på hvilken teknologi
du vælger. Vælger du Java kan du sikkert finde bøger om
spil-programmering som du kan støtte dig til (selvom eksemplerne nok
typisk er i C). Flash-spil ser man efterhånden mange af, så det burde
nok også være muligt at finde informationer om et sted.

Skulle jeg selv vælge, ville jeg nok lave det i DHTML. Men det er nok
mest ud fra en nørdet trang til at demonstrere og udforske hvor meget
man egentlig kan hive ud af moderne browseres standard DOM/JavaScript
understøttelse, uden at brugeren skal installere plugins for at det virker.

Sorry, det blev ikke til et direkte svar på dit spørgsmål

Men det er ikke umuligt, bare en stor udfordring !

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 13-01-02 22:27

Tak for svaret...

Jeg har tænk mig at lave det i java-script(hvis jeg for det lavet) For jeg har
ikket java program eller flash og vil helst være fri for betaling.

Det jeg gerne vil finde ud af er hvordan jeg skal lave gå teknikken. Altså at
den falder ned hvis der ikke er noget under en. Jeg syntes også selv det lyder
svært, men mugligt. Jeg vil blive glad hvis i kunne hjælpe!(Er der slet ikke
nogen der selv har prøvet?)
Håbber virkelig i vil bruger lidt tid på mig.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

Plz help me!

Fra : Wired Earp

Dato : 16-01-02 00:15

Anders Roy Christiansen wrote:

> Jeg har tænk mig at lave det i java-script(hvis jeg for det lavet)
> For jeg har ikket java program eller flash og vil helst være fri
> for betaling.

Så vent med at betale til du blir' god til det, for du skal *afgjort*
ta' et kig på Flash hvis du vil lave platform spil. Og faktisk kan man
sagtens anbefale Flash ActionScript som et begynderkursus i javascript
- det giver en god grundlæggende forståelse af, ja, det grundlæggende.

--
Wired Earp
Wunderbyte