Problem med formularvalidering
Fra : Ken Schultz

Dato : 10-01-02 16:04

Hej

Jeg har i min formular følgende check:

<script language="javascript">
<!--
function tjek_form() {
if ( document.formular.Firmanavn.value == "" ) {
alert ("Du skal skrive et firmanavn");
return false;
}
}
-->
</script>

Nede ved selve formularen står der:

<form name="formular" action="http://scripts.adux.dk/form2mail.php"
method="post" onSubmit="return tjek_form(this);">

Når jeg submitter formularen, så får jeg denne fejlmeddelelse:
document.formular.Firmanavn.value er ikke et objekt

Hvad kan det skyldes?

Hilsen Ken

Fra : Mads Møllegaard @ Re~

Dato : 10-01-02 16:14

prøv :

[...]
} else {
return true;
}
}
-->
</script>

Fra : Ken Schultz

Dato : 10-01-02 18:10

Mads Møllegaard @ Releaze.dk <madsANTISPAM@releaze.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1kb72$7r7$1@sunsite.dk...
> [...]
> <!--
> function tjek_form() {
> if ( document.formular.Firmanavn.value == "" ) {

Hej

Samme fejl fremkommer desværre stadig.

Hilsen Ken

Fra : Mads Møllegaard @ Re~

Dato : 11-01-02 11:04

if ( document.forms["formular"].Firmanavn.value == "" ) {

jeg mener noget i den stil skulle kunne klare det, jeg fik vist ikke lige
læst dit problem før jeg svarede sidst

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-01-02 21:04

Hej Ken

Ken Schultz wrote:

> [...]

> Når jeg submitter formularen, så får jeg denne fejlmeddelelse:
> document.formular.Firmanavn.value er ikke et objekt

Det fremgår ikke af ovenstående kode, om du har et felt som hedder
"Firmanavn" i formularen (og om det er stavet med stort "F") ?

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *