Hjælp med trådløs mus
Fra : Knud

Dato : 10-01-02 04:31

Nu har jeg fået rettet min dato, så jeg sender lige en gang til.

Jeg har brug for lidt hjælp, og håber jeg kan finde det her. Jeg har fået en
trådløs mus (logitech) i julegave, meget fint.
Musen har et USB stik, og der er leveret en adapter med så den også kan
tilsluttes en PS2 port.
Min computer er ret gammel (Triton bundkort med pentium 100 mhz) den er fra
1995, og har kun serielle porte.
Hidtil har jeg brugt en mus med PS2 stik i en adapter til en seriel port, og
det har virket udmærket, nu er spørgsmålet om man kan forbinde 2 adaptere,
så man går fra USB til PS2 og videre fra PS2 til seriel.

Med Venlig hilsen
Knud Andreassen

Fra : Thïngmand

Dato : 10-01-02 08:44

> nu er spørgsmålet om man kan forbinde 2 adaptere,
> så man går fra USB til PS2 og videre fra PS2 til seriel.

En USB->PS2 er til at sætte i host'en (computer eller hub) og du kan ikke
sætte den direkte i musen.

Det smarteste ville være at købe et PCI USB kort (det kan helt sikkert fås
billigt brugt)

Fra : John Smith

Dato : 10-01-02 13:11

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message

> [...]
> sætte den direkte i musen.
>
> Det smarteste ville være at købe et PCI USB kort (det kan helt sikkert fås

Mon et OS kørende på en 100 MHz CPU understøtter USB!?

Fra : Thïngmand

Dato : 10-01-02 13:53

> Mon et OS kørende på en 100 MHz CPU understøtter USB!?

Tja, det er så næste problem - det skal min. være Win 98 ved Windows
platform.

Ellers kan man vel få en PS2 adaptor til PCI eller ISA (som vel kan fås
_meget_ billigt brugt)

Fra : Snoop

Dato : 10-01-02 14:15

> En USB->PS2 er til at sætte i host'en (computer eller hub) og du kan ikke
> sætte den direkte i musen.

Der er du lidt forkert på den. JEg har nemlig også et Logitech tast+mus, og
der fulgte også et USB --> PS2 med, hvis man ikke har USB. Om man så kan
køre den lidt længere og sætte et PS2 --> Seriel ved jeg så ikke, men der er
vel ikke andet for, end at prøve det. Så vidt jkeg kan regne ud, vil du ikke
smadre noget ved det.

/Snoop\

Fra : Thïngmand

Dato : 11-01-02 09:49

> Der er du lidt forkert på den. JEg har nemlig også et Logitech tast+mus,
og
> der fulgte også et USB --> PS2 med, hvis man ikke har USB.

Det er jo det han skriver at han også har. Men han har kun COM port og vil
derfor have en USB til COM. Men køber man en USB->COM er der et USB han stik
og en COM han port - hvordan vil lige sætte den på en usb mus??

Og selv om stikkene passede, ville det ikke virke, da det er på computeren
at der bliver simuleret en COM port og ikke i stikket.

Fra : Snoop

Dato : 10-01-02 14:13

Det er vel bare at prøve....jeg går ikke ud fra, at det kan skade
computeren.

/Snoop\