AMD K6-233 vs. Intel MMX 200
Fra : Martin Jensen

Dato : 09-01-02 22:21

Er der nogen der kan huske hvad der er hurtigst af subj.?

Jeg mener at P200'eren er hurtigst FPU mæssigt, men K6'eren generelt?

Eller husker jeg galt?

/Martin

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 22:34

"Martin Jensen" <reply-in-the-newsgroup-please@theres.no.domain.her.notld>
skrev i en meddelelse news:3c3cb403$0$5457$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der kan huske hvad der er hurtigst af subj.?
>
> Jeg mener at P200'eren er hurtigst FPU mæssigt, men K6'eren generelt?
>
> Eller husker jeg galt?

Nope, til spil er Intel'en klart hurtigst, men K6'eren er hurtigst i alm.
kontorprogrammer, hvis den er stabil for den bliver sindsyg varm. Vcoren er
skruet helt op for at få den til at køre nogenlunde stabil.

Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 10-01-02 00:18

Deaster wrote:

> Nope, til spil er Intel'en klart hurtigst, men K6'eren er hurtigst i alm.
> kontorprogrammer, hvis den er stabil for den bliver sindsyg varm. Vcoren er
> skruet helt op for at få den til at køre nogenlunde stabil.

Der findes to udgaver af K6 233, en hvor Vcore skal være 3.2 Volt, og en
der sandsynligvis er lavet med en mindre "die size" som kun skal have
2.9 Volt(core).

Jeg ved det, for jeg bestilte selv en engang uden at vide at der var to
forskellige, og jeg kendte kun til den med 2.9 Volt, og det var selvf.
den med 3.2 Volt jeg fik.
Den var praktisk taget umulig at overclocke af den grund. :(

Fra : Deaster

Dato : 10-01-02 08:41

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message

> [...]
> den med 3.2 Volt jeg fik.
> Den var praktisk taget umulig at overclocke af den grund. :(

Hehe, jeg havde 2,9 volt modellen og jeg kunne OC den til 240 Mhz eller
sådan noget, virkelig noget man kunne mærke i dagligdagen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-02 23:20

"Martin Jensen"
<reply-in-the-newsgroup-please@theres.no.domain.her.notld>
skrev....

> Er der nogen der kan huske hvad der er hurtigst af subj.?

Du vil sikkert få fortalere for begges fortræffeligheder. På
bundlinien er der ikke den store forskel. Hvis jeg havde valget
mellem de 2, ville jeg til enhver tid vælge Intel'en, udelukkende
fordi AMD'en er lidt sværere at holde på en fornuftig temperatur.

Guderne skal vide at det godt kan lade sig gøre: Jeg havde en
overclocket AMD 233@262 i 2 år. Den kørte fint, når blot man sørgede
for at holde heatsink og blæsere fri for skidt og møg.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm