Hvordan får man et dagplejekontor til at f~
Fra : Britta Larsen

Dato : 09-01-02 14:13

Hej NG.

Jeg har et spørgsmål.
Hvordan kan jeg få dagplejekontoret til at forstå at jeg satte krys ved
offentlig transportmidler, med hensyn til at få min søn i dagpleje, da jeg
skulle kunne komme frem og tilbage med bus.
De har en plads til mig ude hos en dagplejemor der bor på en gård 5 km uden
for rimeligt busområde.

Kan jeg bare skrive et brev på "dansk" til dem , så de kan forstå hvad det
er jeg mener og siger?

Jeg er på bistand så er jo nød til snart at få en plads til min søn på 8
mdr, men skal nok også snart være mor igen, så ved ikke helt hvad jeg vil.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 09-01-02 22:12

> Kan jeg bare skrive et brev på "dansk" til dem , så de kan forstå hvad det
> er jeg mener og siger?

Hvad med at tage op på deres kontor og snakke med dem? Det fungerede fint
for mig, da jeg havde næsten samme problem. Vi måtte dog vente lidt længere
på en plads, men det må vi jo også have forståelse for. Der gik ca 14 dage,
så havde de en ny plads til os.
Jeg bor i Nørre Djurs kommune og de har da altid været til at snakke med.

MVH

Conny

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-01-02 07:45

Hej Britta

Britta Larsen <britta@trab.dk> wrote:

> [...]
> offentlig transportmidler, med hensyn til at få min søn i dagpleje, da jeg
> skulle kunne komme frem og tilbage med bus.

Hvis der var en rubrik, hvor du skulle angive, hvordan du kunne
transportere dit barn, så burde de jo ikke have de store problemer
Men jeg ved, at den slags offentlige steder kan have endog MEGET svært
ved at forstå andre mennesker.
*suk*

Noget andet er, om den der rubrik til angivelse af
transportmulighed kun er noget, som de kan kigge på, hvis de har lyst,
eller det rent faktisk er en fejl, at du har fået en plads tilbudt, der
bare ligger elendigt med de offentlige? Er der ikke nogen regler, som
nogen kender bedre til end mig?

> De har en plads til mig ude hos en dagplejemor der bor på en gård 5 km uden
> for rimeligt busområde.

Det lyder besværligt. Et mere praktisk forslag, hvad med at søge
om hjælp til at anskaffe en cykelanhænger (Burely kan jeg anbefale).

> Kan jeg bare skrive et brev på "dansk" til dem , så de kan forstå hvad det
> er jeg mener og siger?

Tjah, du risikerer, at de bliver sure på dig; men den risiko må
man jo løbe, skrift er bedre end tlf, man kan da ikke hidse hinanden op
i et brev. Og jeg ville da synes, at det var rimeligt, om du forklarede
dem dit problem.

> Jeg er på bistand så er jo nød til snart at få en plads til min søn på 8
> mdr, men skal nok også snart være mor igen, så ved ikke helt hvad jeg vil.

Latterlige system, men hvad med børnepasningsorlov, så behøver du jo
ikke at få ham ud. Og den er da vist ikke afskaffet endnu?

> M.v.h.
>
> Britta Larsen

Held og lykke, Sebastian (der er hjemmegående far til to)

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com