Max værdi ud fra to tabeller...
Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 09-01-02 12:09

Jeg skal vælge max i et felt på 2 forskellige tabeller, hvor efter jeg skal
snuppe den største af dem...

Noget i den her stil (Det her virker bare ikke)

SELECT MAX(kontonr) FROM

( SELECT MAX(kontonr) FROM kontotabel UNION SELECT MAX(kontonr) FROM
posteringstabel )

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 09-01-02 17:17

On Wed, 9 Jan 2002 12:09:11 +0100, "Lars Mikkelsen"
<lars.mikkelsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>SELECT MAX(kontonr) FROM
>
>( SELECT MAX(kontonr) FROM kontotabel UNION SELECT MAX(kontonr) FROM

Din udgave virker ikke pga referencen til feltet kontonr i
hovedforespørgslen - idet feltet i underforespørgslen ikke har noget
navn. Prøv:

SELECT MAX(kontonr) FROM

( SELECT MAX(kontonr) AS kontonr FROM kontotabel UNION SELECT
MAX(kontonr) AS kontonr FROM
posteringstabel )

du kan selvfølgelig også bare gøre sådan her:

SELECT MAX(kontonr) FROM
( SELECT kontonr FROM kontotabel UNION SELECT kontonr FROM
posteringstabel )

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks