Variabel / Array ...?
Fra : Mikkel Schultz

Dato : 08-01-02 22:30

Hej
Jeg har instantieret to arrays og vil så gerne "kalde" dem i en for-løkke,
afhængigt af hvordan en given tekststreng "string" ser ud
Som eksemplet herunder viser, har jeg prøvet at få variablen pop til at
"indeholde" array alpha_a / alpha_b's data..
Men det virker ikke - variablen pop indeholder bare en streng med enten
alpha_a eller alpha_b som "rå" tekst. Så det jeg gerne vil have, er at pop
bliver til et array med enten alpha_a eller alpha_b's data...

Nogen der kan hjælpe.. hvis altså overhovedet spørgsmålet kan forstås, det
er lidt knudret at forklare
/Mikkel

alpha_a = new Array(6, 0, 0, 1);
alpha_b = new Array(6, 1, 0, 1);

string = "abba";

for (i=0; i<=(string.length); i=i+1) {
pop = ("alpha_"+string.charAt(i));

for (xx=0; xx<=(pop.length); xx=xx+1) {
if(pop[xx]==0) {
my = false;
} else {
my = true;
}
}
}

Fra : Michael Peo

Dato : 09-01-02 08:02

Jeg skal gerne indrømme at jeg er en smule forvirret.

Men det ser umiddelbart ud til bare at være et lille sytax problem.
Prøv med følgende i stedet:

// kode start ----------------------------------------
alpha_a = new Array(6, 0, 0, 1);
alpha_b = new Array(6, 1, 0, 1);
string = "abba";
for (i=0; i<(string.length); i++) {
pop = eval("alpha_"+string.charAt(i));
trace ("pop kommasepareret= "+pop);
for (xx=0; xx<(pop.length); xx++) {
trace ("pop's element #" + xx + "= " + pop[xx]);
if (pop[xx] == 0) {
my = false;
} else {
my = true;
}
trace ("derfor er my= " + my);
}
}
// kode slut ------------------------------------------

Har smidt et par trace'ere ind så man kan følge lidt med i hvad der sker. Dem kan du selvfølgelig bare fjerne.
Må jeg spørge hvad du skal bruge det her til?

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 09-01-02 15:11

"Michael Peo" <peo@bandage.dk> skrev i en meddelelse
[...]
> // kode start ----------------------------------------
> alpha_a = new Array(6, 0, 0, 1);
> alpha_b = new Array(6, 1, 0, 1);
> string = "abba";
> for (i=0; i<(string.length); i++) {
> pop = eval("alpha_"+string.charAt(i));

Det var lige den der "eval" funktion jeg manglede.. tak for det..

> trace ("pop kommasepareret= "+pop);

Jeg synes ikke jeg kan får trace til at virke - skulle det blive skrevet ud
i "output"-vinduet?

[...]
> Må jeg spørge hvad du skal bruge det her til?

Ja, ideen er at angive hele alfabetet som 1'er og 0'er, således at hvert
bogstav kan skrives ud via en funktion der tegner bogstaverne med små
movieclips... lidt a'la en lysavis...
Du kan se et eksempel her: http://www.cs.auc.dk/~mikkel/flash/ - det er
stadig på begynder stadiet, men skulle gerne laves så der kan skrives flere
linier og samt tal og tegn..

/Mikkel

Fra : Michael Peo

Dato : 09-01-02 16:32

[...]
> Jeg synes ikke jeg kan får trace til at virke - skulle det blive skrevet ud
> i "output"-vinduet?
[...]

Yup!.. Gør det ikke det da?
/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 09-01-02 17:44

> [...]
> [...]
>
> Yup!.. Gør det ikke det da?

Neej, ihvertfald ikke når jeg trykker F12 for at publishe siden... men den
gør det godt nok når jeg vælger "Test Movie" / "Debug Movie" osv.. så jeg
gætter på at det er måden at gøre det på. Eller tager jeg fejl? - dvs. er
der en måde hvorpå man kan få output i output-vinduet når man trykker F12?

/Mikkel

Fra : Michael Peo

Dato : 09-01-02 18:45

[...]
> [...]
> der en måde hvorpå man kan få output i output-vinduet når man trykker F12?
Det er kun når du tester > Shift+F12

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Michael Peo

Dato : 10-01-02 10:33

For god ordens skyld.
Det er selvfølgeligt ikke Shift+F12 der er Test Movie, det er:

Ctrl+Enter

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk