Hvilken harddisk skal jeg vælge?
Fra : hasse

Dato : 08-01-02 17:51

Hej

Jeg vil gerne købe mig en større HD på 40 - 60 GB
Jeg har et Asus a7a266 bundkort med en TB 1,4 GHz, men hvilken
harddisk skal jeg vælge og hvad er forskellen på ultraDMA/100 og ATA??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hasse

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-01-02 15:36

Hej

> Jeg vil gerne købe mig en større HD på 40 - 60 GB
> Jeg har et Asus a7a266 bundkort med en TB 1,4 GHz, men hvilken
> harddisk skal jeg vælge og hvad er forskellen på ultraDMA/100 og ATA??

Køb en IBM deskstar, og sørg for at den er på 7200rpm.
De er af rimelig kvalitet (som nu IDE diske kan blive). Desuden er de
billige og larmer ikke så meget.

Det med forsk. på UDMA og ATA... tjae, forskellen er den samme. Det er svjv
ikke forskellige ting. En UDMA disk er osse en ATA disk.(correct me if im
wrong)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-01-02 15:38

Thomas Damgaard wrote:

<snip>
> Køb en IBM deskstar, og sørg for at den er på 7200rpm.
> De er af rimelig kvalitet (som nu IDE diske kan blive). Desuden
> er de billige og larmer ikke så meget.

Her hælder jeg til så til Seagate Barracuda ATA IV, de er
hurtige og støjsvage - enkelte af dem dog først efter brug af et
lille program fra Seagate.

> Det med forsk. på UDMA og ATA... tjae, forskellen er den samme.
> Det er svjv ikke forskellige ting. En UDMA disk er osse en ATA
> disk.(correct me if im wrong)

Det er ganske korrekt, UDMA er den betegnelse nogle fabrikanter
bruger, (U)ATA er så den de øvrige bruger - så vidt jeg husker
et spørgsmål om hvem der ejer rettighederne til betegnelserne...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Devast8or

Dato : 09-01-02 20:08

Der vil jeg gerne lige have lov at sige at flere melder om en del fejl på de
nyeste IBM diske. Jeg fik i går at vide af shg.dk at den ville de absolut
ikke anbefale mig at købe (jeg mener også at det står på deres hjemmeside),
og i dag har jeg siddet og læst forskellige tests af harddiske (skal nemlig
også selv have en ny :), hvor det også blev frarådet at købe IBM.
Topscorerne i de tests jeg læste var Seagate Barracuda IV og Werstern
Digital 600BB/800BB (hhv. 60 og 80 GB). Jeg regner med selv at købe mig en
'Cuda IV 60 GB.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 09-01-02 21:58

Du skriver at det skal være 40 - 60GB. Og så længe det er i den størrelse og
ikke de store diske, så holder jeg stadig på at IBM er det bedste.
Hold dig til 60GXP serien, så går du ikke galt i byen.

Fra : Sadat

Dato : 10-01-02 14:39

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> wrote in message

> [...]
> Topscorerne i de tests jeg læste var Seagate Barracuda IV og Werstern
> Digital 600BB/800BB (hhv. 60 og 80 GB). Jeg regner med selv at købe mig en

Nyeste IBM diske? mener du GXP120 eller GXP60?

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 10-01-02 14:43

> Nyeste IBM diske? mener du GXP120 eller GXP60?

jeg tror han mener GXP75
dem af dem som belv trukket tilbage sikkert

Fra : Devast8or

Dato : 10-01-02 20:33

Jeg ved ikke hvilke serier det drejer sig om, men 75GXP vil jeg ikke betegne
som specielt ny (iøvrigt ved vi allesammen at 75GXP var ret skidt :). Jeg
har bare set at mange de sidste par måneder har brokket sig over IBM diske,
og ville lige gøre opmærksom på det. Men da SHG.dk anbefaler at lade være
med at købe nye IBM diske ville jeg ikke blive overrasket hvis det var 60GXP
(er det ikke den serie der er fremme i øjeblikket)?
Jeg har dog ingen førstehåndsviden om det her da min nyeste disk er lidt
over halvandet år gammelt.

Devast8or

--
Spamfilter activated