Identificering af OLEObjects
Fra : Ebbe Hundborg

Dato : 08-01-02 14:58

Hej NG

Ved nogen (om der overhovedet findes/)hvordan man kan få fat på et
unikt ID for OLEObjects? Jeg har en RichTextBox hvor jeg add'er
sådan nogle, men jeg er ikke i stand til at "få fat" i dem igen. Jeg kan
godt få deres "interne" ID med

For Each Item In RichTextBox1.OLEObjects
tObj = Item.Index
Next

men dette ID skifter jo når/hvis man tilføjer/sletter objects, så jeg
behøver ét eller andet unikt, der er uafhængigt af deres rækkefølge.

Har andre arbejdet med noget sådant?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-02 11:08

Ebbe Hundborg <ebbe@maze.dk> skrev i artiklen <a1etq7$it8$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> men dette ID skifter jo når/hvis man tilføjer/sletter objects, så jeg
> behøver ét eller andet unikt, der er uafhængigt af deres rækkefølge.

Har de ikke et "Nam"-property også?

Man plejer at skulle lave en FOR...EACH konstruktion, der søger alle
objekter igennem, indtil den finder en, der har det rigtige navn. Når det
ønskede objekt er fundet, gemmer man så index-nummeret i en variabel, som
man efterfølgende bruger til at styre objekterne med.