Vedr. netværkskabler og stik
Fra : Alan

Dato : 08-01-02 12:04

Efter at have kigget lidt rundt på nettet, kan jeg se at et RJ45 stik også
betegnes som et modularstik.

Kan man f.eks. købe disse stik i løs vægt i telebutikkerne, eller kan man kun
købe dem i elektronikbutikker?

Jeg kan forstå at disse stik skal monteres med en speciel tang, men kan det også
lade sig gøre uden en sådan tang? Jeg forestiller mig at RJ45 stikket leveres
med kontaktstifterne strittende halvt oppe, og så er det vel "bare" at skubbe
lederne ind på de rigtigte pladser og presse stifterne ned med en skruetrækker
eller lign. Eller hvordan forholder det sig?

Jeg har forgæves ledt efter et sted hvor man kan købe en simpel adaptor der gør
et krydset kabel til et lige igennem kabel. Nogen der kan hjælpe?

Alan

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-01-02 15:09

On Tue, 8 Jan 2002 12:04:14 +0100, "Alan" <NoSpam@my.place> wrote:

>Jeg har forgæves ledt efter et sted hvor man kan købe en simpel adaptor der gør
>et krydset kabel til et lige igennem kabel. Nogen der kan hjælpe?

Ja :

6060 090 001 UTP adapter kabel, X RJ-45 M/F ( han/hun ) 10 cm. kat. 5.
6060 095 001 UTP adapter kabel, X RJ-45 M/F ( han/hun ) 20 cm. kat. 5e.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Alan

Dato : 08-01-02 18:24

Smukt, nøjagtigt hvad jeg skal bruge. Så slipper jeg for selv at flikke sådan en
stump sammen. Så må jeg se om jeg kommer i nærheden en af de nærmeste dage,
hvilket der er en stor sandsynlighed for. Det kan jo ikke betale sig at få
sendt en sådan adapter alene. Eller også må jeg vente til jeg skal bruge noget
mere.

Tak for svaret.

Alan