Brug af fax
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 08-01-02 11:41

Hej gruppe.
Min makker og jeg har tænkt os , at lade os momsregistere.
Vi vil gerne sælge lidt pc-hardware til de lokale
Så var det vi tænkte , om en fax er en nødvendighed idag??
Med en scanner og en email acc. kan man jo sende div. underskreve
dokumenter.

--
Hygge
Martin

Fra : Per H

Dato : 08-01-02 12:21

On Tue, 8 Jan 2002 11:40:52 +0100, "Martin Jørgensen"
<mastermind@superbruger.dk> wrote:

jeg ville nødig undvære min fax.

de kan fås fra 1400 kr.

/ PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : "

Dato : 08-01-02 13:41

"Martin Jørgensen" skrev:

> Så var det vi tænkte , om en fax er en nødvendighed idag?? Med en scanner
og en email acc. kan man jo sende div. underskreve
> dokumenter.

Jeg tror ikke i slipper helt for fax-funktionen, omend den indenfor
edb-verdenen efterhånden er erstattet af onlinebestillinger, email mm.

I kommer ud for lige at skulle sende et dokument, eller modtage et blad fra
en broucure el.lign. Men hvis i har scanner, printer og en telefonlinie - så
kan i jo også benyttes et faxmodem+software (f.eks. WinFax).

Men sidstnævnte installeres faxmodemmet som var det en alm. printer, så når
i skal faxe et dokument printer i det blot til faxmodemmet. Skal i modtage
en fax, skal computeren være tændt - så ikke noget med uopfordrede faxer der
(ikke nødvendigvis en ulempe). Har i rigtige dokumenter, blanketter el.lign.
der skal faxes kan i scanne dem ind.

Mvh, Lars

Fra : BMA-Data

Dato : 08-01-02 17:05

On Tue, 8 Jan 2002 13:41:12 +0100, "<LL>" <lars@et-soft.dkX> wrote:

>Men sidstnævnte installeres faxmodemmet som var det en alm. printer, så når
>i skal faxe et dokument printer i det blot til faxmodemmet.

Denne funktion brugte jeg også i sin tid. Og det med at scanne
dokumenter og sende dem.
Men efter at jeg fik fax (for mange år siden ville jeg godt nok
ikke bygge tilbage - ej heller om jeg så fik fuld pris for faxen igen.

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-01-02 17:08

"BMA-Data" <news-mail011001@NOSPAM.bma-data.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Men efter at jeg fik fax (for mange år siden ville jeg godt nok
> ikke bygge tilbage - ej heller om jeg så fik fuld pris for faxen igen.

Min "papir-fax" står da og trækker støv i skabet (på 4. år). Ellers en
glimragende ink-jet-model.

Kunne ikke drømme om at"gå tilbage" fra *ren* computerfax og til
"papirfaxen.

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 08-01-02 18:06

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote in message

[klip]

> Kunne ikke drømme om at"gå tilbage" fra *ren* computerfax og til
> "papirfaxen.

Kunne man foranledes til at tro, at det fordi du sælger et rasende smart
program som kan lige netop det vi andre mangler?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-01-02 18:08

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kunne man foranledes til at tro, at det fordi du sælger et rasende smart
> program som kan lige netop det vi andre mangler?

Hø - hø.....

Det er nu kommet på programmet senere.

Min glæde ved og for computerfax startede nu med WinFax ver. 3.0

PS: Sår du da og mangler et RVS-COM-program?....

Hr. Bjørn

Fra : JørgenE

Dato : 09-01-02 00:01

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> glimragende ink-jet-model.
>
> Kunne ikke drømme om at"gå tilbage" fra *ren* computerfax og til

Det samme siger vi. Om vi skriver til en laser eller en fax eller mail er
det samme, og ved en computerfax har vi den fordel, at vi også har den
indkomne post i computeren, hvor vi altid kan finde den.
Kun når vi skal viderebringe dokumenter fra andre, bruger vi faxen, men der
er der da også en nøje instruktion, fordi vi skal læse den hvergang, for at
huske, hvordan et sådan "elsket fortidsuhyre" bruges ;)
Indgående faxer udskrives aut. på laser, så vi skal ikke huske at se efter
fax, de ligger i bakken på printeren, men altså også i computeren, så de kan
gemmes på kunden.

Mvh. JørgenE

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 09-01-02 12:05