Gode råd vedr. iwill motherboard søges
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 07-01-02 20:40

Hej

Jeg har lige anskaffet (fået foræret) et iwill BD100 Plus motherboard
(product no 31310-08) med en 450 MHz PIII,
Der er derefter bestilt ram (RAM 128 MB SD-RAM PC-133 OEM) og grafikkort
(Asus V7100 Pro GeForce2 MX400 32MB TV-OUT)

Nu er jeg så gået på jagt efter nødvendige drivere etc.

Har i evt. nogle gode råd ?

F.eks. kan jeg på iwill hjemmeside http://support.iwill.net/index_e.html
ikke se at der findes nogen Bios at downloade, derimod er der en henvisning
til Intel ???

M.v.h Henrik

Ps. Hvad skete der med Ram priserne her pr. 1. jan ?? de er jo steget helt
vildt !!!

Fra : Torbenth

Dato : 08-01-02 00:38

Henrik Bjerre Sørensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>ikke se at der findes nogen Bios at downloade, derimod er der en henvisning

Hej.

Det tog ikke lang tid at finde denne
http://www.drivershq.com/newlist/bios/indexbiosi.html
hvis du klikker lidt rundt kan du nok finde hvad du skal bruge. Swjv er det
via chipset på dit board.

Mvh.
Torben

Fra : orbital

Dato : 08-01-02 09:04

On Mon, 7 Jan 2002 20:40:06 +0100, "Henrik Bjerre Sørensen"
<hbsorensen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>M.v.h Henrik
>
>Ps. Hvad skete der med Ram priserne her pr. 1. jan ?? de er jo steget helt

Der har været opkøb efter en priskrig, så nu bliver ram ikke solgt til
bundpriser mere ;- (

Dit bundkort har BX chipset.

Med en slocket fcpga kan du få op til 1100 MHz coppermine til at køre
på det BD100 plus. Du kan dog ikke køre tualatin, dvs. heller ikke
celeron1200.

Jeg kender kun denne engelske leverandør
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Overclocking_Accessories_27.html

Men det er også nemt nok, ingen told og kun engelsk moms, VAT.

mvh

John

Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 08-01-02 21:10

Tak for svarene !
> Med en slocket fcpga kan du få op til 1100 MHz coppermine til at køre
> på det BD100 plus. Du kan dog ikke køre tualatin, dvs. heller ikke
> celeron1200.

En coppermine ?
Jeg har fundet ud af at "Coppermine" er Intel Pentium III, med 0.18 micron
tech.
så kunne det mon være en Pentium III E 1100MHz , socket 370 du hentyder til
?
Jeg tvivler for det er en dyr løsning for så gammelt et bundkort, det løber
jo nemt op i over 1.800 kr.,

Kunne man evt. bruge en Celeron A 900 MHz, socket 370 (kun 585 kr.)

Eller skal processeron have den nævnte sokkel ?, jeg fandt nogle her
http://www.shenandoah-registry.com/computers.htm

Mvh Henrik

Fra : Klaus

Dato : 08-01-02 09:15

"Henrik Bjerre Sørensen" wrote:

> [...]
> ikke se at der findes nogen Bios at downloade, derimod er der en henvisning

Helt naturligt da det er et Intel 440BX chipset. På Intel's hjemmeside
findes der kun drivere til Win95, så jeg vil formode at Win98 og nyere
selv kan finde ud af at håndtere kortet.

/klaus