Webcams
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-02 14:42

Hejsa

Jeg overvejer at smække et webcam på min hjemmeside (jeg har udsigt over
Århus fra min altan og det kunne da være meget sjovt)

Jeg er ude efter en rimelig billig løsning, men jeg har lidt problemer.
Jeg har en server stående der kan smide billederne online. Ikke noget
problem her.
Men jeg vil gerne placere kameraet et godt stykke fra serveren (som står
i et skab).
USB er altså ikke en mulighed. Jeg har cat5 mellem altanen og serveren
og jeg har kigget efter noget der kan overføres over dette kabel.
De muligheder jeg har set er alle analoge kameraer med en konverter. Det
er en dyr og ufiks løsning efter min mening.
Axis netkamera er en mulighed, men jeg har ikke fundet en dansk
leverandør og den virker også lidt dyr.
Jeg regner med at montere det indendørs, men det gør da ikke noget om
det kan monteres udendørs.
Andre fremtidsønsker kunne være:
Pan/Tilt/Zoom
Mulighed for flere kameraer
Infrarøde kameraer
Trådløse kameraer

X10's kameraer ser fede ud, men jeg bryder mig ikke om de er analoge.
Opløsningen er heller ikke noget at råbe hurra for.

Kort sagt leder jeg efter webcam-produkter der ikke bare er
USB-enheder...

På forhånd tak

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-01-02 14:52

> USB er altså ikke en mulighed. Jeg har cat5 mellem altanen og serveren

Måske er det, jeg er ikke sikker, men prøv at kig på Danbit.dk

De har alverdens ting man ofte ikke troede fandtes, måske finder
du noget du kan bruge.

Mvh.

Kim Jørgensen
NRJ Copenhagen A/S
HIT MUSIC only!
www.nrj.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-02 15:08

"Kim Jørgensen" <kj@nrj.dk> skrev i en meddelelse
> Måske er det, jeg er ikke sikker, men prøv at kig på Danbit.dk

Tak for forslaget. Dem jeg har set tidligere har været for dyre men
denne ser interessant ud:
http://www.danbit.dk/kat2002/1510.phtml
Er der nogen der har mere info? Der står ikke noget om kabeltype. De 25
meter skulle være rigeligt hvis det er cat5 der kan bruges

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-02 15:11

> http://www.danbit.dk/kat2002/1510.phtml
> Er der nogen der har mere info? Der står ikke noget om kabeltype. De
25
> meter skulle være rigeligt hvis det er cat5 der kan bruges

Hmm det ser ved nærmere eftersyn ud til at være alm USB-kabel og kun 5
meter ad gangen. Ikke en løsning...
Ideen er ellers ok

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Kim Thomsen

Dato : 07-01-02 15:07

> [...]
> problem her.
> Men jeg vil gerne placere kameraet et godt stykke fra serveren (som står

Man kan købe USB-forlænger kabler, som forstærker USB-signalet. Jeg ved ikke
hvor, men de kan fåes.
Mvh Kim Thomsen

Fra : Cubus

Dato : 07-01-02 18:24

http://www.trust.com/convenience/products/frame-product.htm?artnr=12297

--
Cubus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-02 21:33

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse

http://www.trust.com/convenience/products/frame-product.htm?artnr=12297

Ganske fancy, men det er ikke anerledes end x10's kameraer. Dvs analogt
og med dårlig opløsning. Tak for linket ellers

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 07-01-02 23:00

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev i en
> [...]
> USB er altså ikke en mulighed. Jeg har cat5 mellem altanen og serveren
> og jeg har kigget efter noget der kan overføres over dette kabel.

Jeg bruger 15 meter cat-5 kabel til at overføre USB signalet fra et tastatur
og mus. Jeg tog et almindeligt USB kabel, klippede det midt over, og
crimpede to nye RJ-45 stik på de løse ende. Ind i stikdåserne, og det
virkede. Jeg ved selvfølgelig ikke om det virker med konstant video, men jeg
vil gerne prøve en dag, hvis du er interesseret. Jeg har et Creative Webcam
Go - det bliver bare ikke i aften - det er sengetid

Jørn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-01-02 23:06

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg ved selvfølgelig ikke om det virker med konstant video, men jeg
> vil gerne prøve en dag, hvis du er interesseret.

Det må du da meget gerne. Det må jo siges at være en ret let løsning,
såfremt det virker
Næsten for godt til at være sandt...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket