Vi har brug for et system/program til back~
Fra : Bruger

Dato : 07-01-02 11:58

Vi har brug for et system/program til backup/gendannelse.

Der er 1 stk Win2000Server, 15 identiske PC'ere til brug af elever og 5
forskellige PC'ere på kontoret (disse maskiner bruger win98).

Jeg havde forestillet mig Drive Image 5.0, men umiddelbart ser den ike ud
til at kunne bruges til Win2000Server.

Hvad vil i foreslå at der bruges og hvorfor?

Hvad med licenser? Skal der betales for én, eller skal der betales én for
hver maskine (i så fald er det billigere med en løsning som fx Reborn
http://www.mikrov.dk/produkter/hardware/reborn/ )

Det må gerne være et system, der er nemt at anvende.

Peter!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-01-02 13:04

Bruger wrote:

> Vi har brug for et system/program til backup/gendannelse.

> Det må gerne være et system, der er nemt at anvende.

Der var på et tidspunkt en elev der postet i denne gruppe, angående en
hardware løsning til 200-300 kr, pr. maskine.

Er der nogle der har linket liggende?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 07-01-02 15:00

Christian E. Lysel wrote:

> Der var på et tidspunkt en elev der postet i denne gruppe,
> angående en hardware løsning til 200-300 kr, pr. maskine.
>
> Er der nogle der har linket liggende?

Tænker du på Teachers Smard Card? Det ville nok ikke være nogen helt
dårlig ide. I hvert fald er linket:

http://www.lodestar.co.uk/index.htm

De koster så vidt jeg kan se £99 for 3. Formodentlig billigere hvis man
køber flere.

--
Niels Callesøe - nørd light
http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-02 14:36

"Bruger" <yehaah@hotmail.com> wrote in message
> Vi har brug for et system/program til backup/gendannelse.
> Der er 1 stk Win2000Server, 15 identiske PC'ere til brug af elever og 5
> forskellige PC'ere på kontoret (disse maskiner bruger win98).

EUC Syd har en løsning baseret på et indstikskort og 2 partitioner på
harddisken. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men jeg kan prøve at
undersøge det...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-01-02 17:01

On Mon, 7 Jan 2002 11:58:03 +0100,
> [...]
> http://www.mikrov.dk/produkter/hardware/reborn/ )
>
> Det må gerne være et system, der er nemt at anvende.

Linux. Lav en boot floppy med netværk, dd og SSH. Det er gratis.

Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 07-01-02 19:48

Hej "Bruger"/Peter

Det kan være at Norton Ghost 2002 kan det du søger... Programmet kan
helt eller delvist snuppe indholdet af en harddisk og overføre det til
backupmedier eller en anden computer via netværket. Prisen er ca. 500
kr. og man skal SVJV kun bruge een licens (se mere på www.symantec.dk
eller www.symantec.com).

Ang. Adgangskontrol kan man evt. betjene sig af det der "SignX"
produkt Zitech sælger (www.zitech.dk), men jeg finder det lidt dyrt...
Ellers findes der en smartcard adgangskontrol løsning fra Towitoko
(vist nok www.towitoko.de), som jeg også finder lidt for dyr og
latterlig (selv om det er o.k. legetøj - jeg har det selv).
Jeg håber du kan bruge links'ne.

Venlig hilsen
Bo

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-01-02 19:39

"Bo Nordahl Pedersen" <bnp@email.reklamernejtak.dk> wrote in message

> [...]
> helt eller delvist snuppe indholdet af en harddisk og overføre det til
> backupmedier eller en anden computer via netværket. Prisen er ca. 500

Desværre er du nødt til at anskaffe licencer til alle de
PC'ere du smider dit image ud på.
Så laver du et image af en PC og kloner det ud på 15 mask. - så skal
der købes 16 licenser.

mvh
Jan

Fra : Rene_Frederiksen

Dato : 10-04-02 23:36

"Bruger" skrev d. 07-01-02 11:58 dette indlæg :
> [...]

> hver maskine (i så fald er det billigere med en løsning som fx Reborn
> Det må gerne være et system, der er nemt at anvende.

RF:
Hej Peter
Personligt vil jeg ALTID foretrække et stykke Hardware frem for et
stykke software.
Flere grunde.
Sikkerhed, driftsikkerhed, stabilitet oa.
Software koliderer med drivere, Kan omgåes, og man kan ikke beskytte
PC´en effektivt inden den er inde i OS´et der har dette software
liggende!

Hardware SafetyCard (www.SafetyCard.dk= den sidste verssion af ReBorn)
har den fordel at det kan beskytte BIOS så hvis der er ændringer i BIOS
kan den selv sørge for at geninlæse din "gamle" bios og genstarte.
SafetyCard kan også mulighed for automatisk at genskabe ved genstart
eller på et bestemt tidspunkt og køre en Bootmanager så du kan have
flere operativsystemer etc.
Du kan have op til 30 forskellige OS partitioner og sharet eller private
partitioner.
Du kan "klone" en HDD til mange, eller kopier over netværket. Byg en PC
og klon den til MANGE (300). Få maskinen til at allokere IP og navn til
de enkelte OS der er installeret.
Dvs. at alle PC´er der er "klonet" over netværket automatisk har fået
nyt navn og IP...SMART ikke....

Og husk så....Man får hvad man betaler for !
Med venlig hilsen

Rene Frederiksen
SafeKey
(SafetyCard/ReBorn Distributør i DK)