300W eller 350W
Fra : Thïngmand

Dato : 07-01-02 11:11

Jeg ville købe et Noise Control kabinet og ville lige høre hvilken
strømforsyning der kræves.

Den skal føde en Athlon Palomino XP 1600+, et GeForce2 kort, 1 HD og 1
CD-ROM drev.

Er det overkill at købe en 350W eller vil man fortryde det senere?

Er der andre støjsvage strømforsyninger til en billigere pris?

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 11:47

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev:

> Er det overkill at købe en 350W eller
> vil man fortryde det senere?

En 350W vil bestemt ikke være OverKill. Jeg selv har en 550W fra
Enermax.
Selv om den kan yde 550W, så larmer den faktisk mindre som andre
billigere 300W PSUer.

PS. Køb ikke din PSU for billigt, de kan være skyld i at ens hardware
for et kort liv. I sær harddiske lider under begrebet 'uren-strøm'.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!

Fra : BorreBoy

Dato : 07-01-02 11:48

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CD-ROM drev.
>
> Er det overkill at købe en 350W eller vil man fortryde det senere?

"Overkill eller fortryde senere" er vel lidt det samme???

Nå - men en 300W er rigeligt til det nævnte system. Skal det opgraderes
væsentligt, vil det da være lækkert med lidt ekstra watt.

/Thomas.

Fra : Locudo

Dato : 07-01-02 12:03

Det er vel også bedre at have en der er for stor end en
der lige kan klare det, der tænker så belaster man den jo max,
så man det være bedre kun at belaste den Ca. 80% eller
er jeg forkert på den.

Locudo

Fra : BorreBoy

Dato : 07-01-02 12:12

"Locudo" <locudo@msn.com> skrev i en meddelelse
> Det er vel også bedre at have en der er for stor end en
> der lige kan klare det, der tænker så belaster man den jo max,
> så man det være bedre kun at belaste den Ca. 80% eller
> er jeg forkert på den.

Selvfølgelig er det bedst, jo større den er (alt andet lige), men hvis man
ikke har brug for de ekstra watt, er det jo dumt at betale den noget højere
pris, som en større strømforsyning koster.

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-01-02 14:05

Jeg har:

Athlon 1333MHz (bruger mindst ligeså meget strøm som en XP 1600)
3 Harddiske
1 CD-ROM drev
1 brænder
GF2 Ultra kort
Netkort
SB Live kort
Kraftig 80mm blæser til CPU
kraftig 120mm kabinet blæser (110 CFM)

Det hele bliver trukket af en Codegen 300Watt PSU (kostede kun 300kr inkl.
kabinet), så du burde ikke have problemer med en 300Watt ;)

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-01-02 14:06

Ups. glemte lige at nævne at DDRRAM tager dog mere strøm end SDRAM.

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 07-01-02 18:55

Hej

> [...]
> CD-ROM drev.
>
> Er det overkill at købe en 350W eller vil man fortryde det senere?

Når du køber en 350 W får du en Secur strømforsyning, der skulle give en
"renere" strøm, samt bedre airflow. Jeg venter selv på kabinettet og
strømforsyning.
Har et codegen, 300 W som kun lige kan trække det jeg har. Den er også efter
kun 1 mdrs brug egyndt at støje mere og trække mindre luft ud ( højere tmp)

/Kristian

Fra : Thomas Rohde

Dato : 07-01-02 19:52

Medens vi er ved Noise Control ...

Kan nogen fortælle om den kølerprofil der sidder på toppen af PSU'en kan
skrues af, så jeg kan stoppe den i mit netop bestilte Lian Li 60 kabinet?

/Thomas