At submitte en form fra et link - uden jav~
Fra : Jakob Munck

Dato : 07-01-02 01:07

Jeg ved at man kan sende indholdet af en form fra et tekst-link ved at bruge
javascript, som vist nedenunder.

<form method="post" action="soegning.asp" target="content">
<input type="Text" name="keyword" size="14" maxlength="50">
</form>

Men hvis man nu vil submitte formen fra et tekst-link, men ikke ønsker at
anvende Javascript, kan det lade sig gøre? Hvordan?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Rune Glerup

Dato : 07-01-02 01:25

Jakob Munck skrev:

> Men hvis man nu vil submitte formen fra et tekst-link, men ikke ønsker at
> anvende Javascript, kan det lade sig gøre? Hvordan?

Det kan det ikke. Hvorfor vil du ikke bare bruge en ganske almindelig
input/submit-element? Hvis det noget lamt med, at du gerne vil have det
til at ligne et link for at snyde dine besøgende kan du ordne det med
CSS:

<input type="submit"
style="border:none;background:transparent;color:blue;text-
decoration:underline;cursor:pointer;" value="hit me!" />

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Jeg har skiftet til Norsk Dvorak <http://www.stenling.no/dvorak/>.

Fra : Johan

Dato : 07-01-02 01:17

> <input type="submit"
> style="border:none;background:transparent;color:blue;text-
> decoration:underline;cursor:pointer;" value="hit me!" />

men virker ikke i netscape

mvh

Johan

Fra : Rune Glerup

Dato : 07-01-02 01:33

Johan skrev:

> men virker ikke i netscape

Det virker perfekt i Netscape. Det virker derimod ikke i Opera, der
bevidst har valgt ikke at understøtte farver, tekstformatering mm. på
form-elementer... netop for at undgå den form for misbrug.