Win XP og Win ME
Fra : Kaj & Boye

Dato : 06-01-02 22:25

Er der nogen der hjælpe mig med at løse mit problem med at få
netværksforbindelse mellem min winME og winXP computere.
Der er ingen problemer mellem win2000 og winXP og jeg kan også godt "se"
winME computeren fra winXP computeren, men ikke omvendt.
Altså jeg mangler forbindelse fra min winME til winXP, der må være andre der
har dette problem, og har en løsning på det.

M.V.H.
K&B

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-01-02 23:53

"Kaj & Boye" <kaj_boye@hotmail.com> wrote in

> Altså jeg mangler forbindelse fra min winME til winXP, der må
> være andre der har dette problem, og har en løsning på det.

Er ME maskinen oprettet som bruger på XP maskinen?

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Emanon

Dato : 07-01-02 13:37

Jeg har lidt af det samme problem...
Så... hvordan gør man ??

Emanon

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-01-02 20:21

"Emanon" <emanon@dr.com> wrote in news:3c39966d$0$62861
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg har lidt af det samme problem...
> Så... hvordan gør man ??

Opretter en bruger med samme brugernavn og password på XP maskinen.

Fra : Emanon

Dato : 08-01-02 10:46

> Opretter en bruger med samme brugernavn og password på XP maskinen.

Den fik jeg ikke lige helt... kan du skære den lidt tykkere ud ??
Troede at det var noget man skulle ind og indstille i Admin...

Emanon

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-02 18:21

"Emanon" <emanon@dr.com> skrev....

> Den fik jeg ikke lige helt... kan du skære den lidt tykkere ud
> ??

Den ME maskine du vil have til at logge på XP maskinen, startes op
med et brugernavn og et password.

På XP maskinen opretter du nu en bruger med nøjagtig samme brugernavn
og password.

Fra : Emanon

Dato : 08-01-02 21:36

"Kent Oldhøj" <news080102@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> Den ME maskine du vil have til at logge på XP maskinen, startes op
> med et brugernavn og et password.

Hvad nu hvis personen bare har et "windows logon" - d.v.s ingen brugernavn
og password ?

Fra : Kaj & Boye

Dato : 09-01-02 22:32

Ja, jeg har fulgt jeres debat om emnet.
I mellemtiden har jeg afprøvet det råd vi fik, men jeg fik altså ikke
forbindelse fra ME-maskinen til XP-maskinen alligevel. - Men omvendt går det
fint.
I Win2000 skal man give en tilladelse til den computer der logger på, men
det synes jeg ikke forekommer i winXP, så jeg er egentlig ret interesseret i
at få problemet løst.

Hilsen
Kaj

Fra : Emanon

Dato : 10-01-02 00:32

"Kaj & Boye" <kaj_boye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I mellemtiden har jeg afprøvet det råd vi fik, men jeg fik altså ikke
> forbindelse fra ME-maskinen til XP-maskinen alligevel. - Men omvendt går

TJA...
Så er du en af de heldige....
Jeg er stadigvæk på bar bund - selv med oprettelse af guest accounts o.s.v.

Emano

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-01-02 23:23

"Emanon" <emanon@dr.com> skrev i en meddelelse news:3c3b5832$0$62861$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad nu hvis personen bare har et "windows logon" - d.v.s ingen brugernavn
> og password ?

Så bruger den det sidst angivne brugernavn og password, evt. angivet ved installationen.
Skift evt. brugernavnet, ved at ændre "Primær netværkslogon" til "Klientprogram til Microsoft-netværk".
Eller ved blot at logge af.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: