Eusebius kirkehistorie
Fra : Live4Him

Dato : 06-01-02 21:45

Er Eusebius kirkehistorie public domain, og er den oversat til dansk ?

--
mvh. jørgen.
--------------------------

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-01-02 01:07

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Er Eusebius kirkehistorie public domain,

Det må den nødvendigvis være, når den er så gammel. Der kan ikke være
nogen copyright på.

<søge lidt på nettet>

Den ligger endda online: <http://www.newadvent.org/fathers/>

>og er den oversat til dansk ?

<søge lidt på nettet>

Ja, sørme. Den blev oversat af Knud Bang i starten af fyrrerne.

PS: Nettet er din ven.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Men nu behøver I jo ikke regne alt,
hvad jeg siger, for de rene guldkorn."

Fra : Live4Him

Dato : 07-01-02 11:53

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message

> Ja, sørme. Den blev oversat af Knud Bang i starten af fyrrerne.
~~~~~~~~~~~~
Så er den vel kun til at finde i antikvarboghandel ? Jeg så der var kommet
en ny oversættelse på engelsk med kommentarer - så er det spørgsmålet hvad
der er bedst. Men tak for oplysningen.

jørgen.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-01-02 13:00

Live4Him skrev:

> Så er den vel kun til at finde i antikvarboghandel ? Jeg så der var kommet
> en ny oversættelse på engelsk med kommentarer - så er det spørgsmålet hvad
> der er bedst. Men tak for oplysningen.

Hvis du går ind på http://www.antikvariat.net/ og søger på 'euseb*', kan du
finde en svensk oversættelse fra 1995.

Venlig hilsen dikte

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-01-02 13:31

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

>Så er den vel kun til at finde i antikvarboghandel ?

Jo, nok det. Eller du kan låne den på biblioteket. Det er vist en
kleppert på omkring de 500 sider.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ingen kan være uenige i mymum."

Fra : Chris Nyborg

Dato : 08-01-02 18:32

> [...]
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> mælte sligt:

> Det må den nødvendigvis være, når den er så gammel. Der kan ikke være
[snip]

Selve teksten er selvsagt public domain, men man skal være litt forsiktig.
Oversettelser og tekstkritiske utgaver kan være beskyttet. Det finnes dog
mange gamle oversettelser og kritiske utgaver som ikke lenger er under
copyright. Men er man uforsiktig kan man havne i feil ende av et søksmål.

Chris Nyborg
Chris.Nyborg@katolsk.no