Spørgsmål vedr. Baracuda IV disk
Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 06-01-02 20:48

Hej
Jeg her lige erhvervet mig en Seagate Baracuda IV 40GB harddisk, da jeg
havde fået den opfattelse, at den skulle være rimeligt støjsvag. Jeg har dog
erfaret, at den har en (syntes jeg) meget irreterende høj hyletone næsten
hele tiden. Er det min disk der er noget i vejen med, eller er det normalt?
det skal siges, at den siger væsentligt mere end mit gamle Pioneer DVD-drev
som også støjer (for) meget når det arbejder.
/ask

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 06-01-02 20:54

Er det min disk der er noget i vejen med, eller er
> det normalt? det skal siges, at den siger væsentligt mere end mit gamle
> Pioneer DVD-drev som også støjer (for) meget når det arbejder. /ask

Jeg vil sige at det er dit drev den er gal med .. På mit arbejde har vi
efterhånden købt en 5-6 stykker af de diske, og ingen af dem har sagt en
lyd.

/Klaus

Fra : Mogens

Dato : 06-01-02 21:30

"Jacob Ask Hansen" <ask@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
DVD-drev
> som også støjer (for) meget når det arbejder.

Har selv 2 stk. der havde samme hyletone. Jeg fandt et program der hedder
Seagate_smscan.exe og det fjernede støjen, så det eneste jeg kan høre nu er
mine blæsere.
Jeg har postet det i dk.binaer.

Mogens

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 07-01-02 08:29

takker, det må jeg prøve.
/ask

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-01-02 22:12

In article <1010346604.209945@heidi>, ask@odense.kollegienet.dk says...
> [...]
> det skal siges, at den siger væsentligt mere end mit gamle Pioneer DVD-drev
> som også støjer (for) meget når det arbejder.

Der var nogle problemer med nogle af Barracuda diskene, men det kan nemt løses
ved hjælp af et værktøj, der lukker ned for et eller andet program, der kører
fra firmwaren på disken.

Du finder løsningen her http://www.pc.com.pl/zdjecia/laboratorium/Barracuda%
20ATA%20IV/smscan.exe . Programmet skal køres fra DOS, så du skal have gang i
en boot disk.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Bagle

Dato : 07-01-02 12:27

Jeg sidder med det samme problem. Dvs at min lyd er nærmere som en brummen
og er der egentlig kun når jeg starter computeren op.

Nu ville jeg så lige prøve programmet en gang men den kræver jo en bootdisk
og dem som jeg har fundet inde på bootdisk.com gør at jeg ikke kan se mit C
drev... Er det måske pga Windows XP?

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-01-02 12:55

In article <3c398615$0$89110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, bagle2605
@sjokoladeland.dk says...
> [...]
> og dem som jeg har fundet inde på bootdisk.com gør at jeg ikke kan se mit C

Det kan det meget vel være, men det er valget af filsystem, der gør forskellen.
Windows XP installeres så vidt jeg ved default med NTFS, som DOS ikke kan læse.
Du skal lægge programet over på bootdisken og køre det herfra, så virker det :)

Du behøver ikke bekymre dig over, om programmet kan "se" disken. Det kan det.
Det er kun selve filsystemet, der ikke er tilgængeligt.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Bagle