Hells Angels gravstenen i Nørup
Fra : YEAH !

Dato : 10-01-01 19:38

En ellers pæn og nydelig gravsten skal fjernes, fordi det lokale
menighedsråd ikke forstår hvad Hells Angels symbolet egentlig står for, og
tilsyneladende vejer deres finere følelser tungere end budskabet om
næstekærlighed, her især med tanke på den dødes nærmeste.

jørgen.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-01-01 20:01

YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> tilsyneladende vejer deres finere følelser tungere end budskabet om
> næstekærlighed, her især med tanke på den dødes nærmeste.

Hell's Angels. Helvedes engle. Det vil sige de engle, som fulgte med
Lucifer efter hans oprør mod Jahve.

Et andet ord for 'helvedes engle' er "djævle". Jeg tror sagtens at jeg
forstår menighedsrådets handlemåde, der da også er blevet godtaget i
landsretten.

Hvad ville du i øvrigt sige til et hagekors på en gravsten - ved siden
af din mors grav?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Erik Larsen

Dato : 10-01-01 20:14

"YEAH !" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende vejer deres finere følelser tungere end budskabet om
> næstekærlighed, her især med tanke på den dødes nærmeste.

Jeg er forstår ikke rigtigt din mening, er du for gravstenen eller
imod menighedsrådet og for satan ???

Erik

Fra : YEAH !

Dato : 10-01-01 21:17

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er forstår ikke rigtigt din mening, er du for gravstenen eller
> imod menighedsrådet og for satan ???
---------------------
Jeg går ind for at gravstenen skal have lov at stå, det må være de
pårørendes ret, og denne ret skal ikke knægtes bare fordi menighedsrådet
misforstår symbolet "Hells Angels". Der er jo ikke tale om at Hells Angels
dyrker satan eller på anden måde er imod kristendommen, hvis de var ville de
vel næppe vælge en kristen begravelse.

Selve navnet "Hells Angels" stammer så vidt jeg kunne forstå fra anden
verdenskrig, og har intet med antikristelighed at gøre, det er bare et navn,
et symbol på en klub, et tilhørsforhold som den afdøde havde, og det skal
respekteres mener jeg. På andre kirkegårde er der også Hells Angels
gravstene, og der har det ikke givet andledning til problemer.

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 15-01-01 19:52

> [...]
> dyrker satan eller på anden måde er imod kristendommen, hvis de var ville

Det er nu ikke lige kristendom "Hells Angels" har mest af i deres hjerter,
de er
oprørsk imod alle de ti-bud, de sætter en ære i at slå ihjel, stjæle og
sælge
stoffer, foruden har de en hemmelig orden.

> [...]
> respekteres mener jeg. På andre kirkegårde er der også Hells Angels
> gravstene, og der har det ikke givet andledning til problemer.

Hvis det ikke er satan der står bag disse mennesker, hvorfor kalder de sig

"Hells Angels".

Erik

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 17-01-01 12:45

On Mon, 15 Jan 2001 19:51:56 +0100, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>navn,
>>

>Hvis det ikke er satan der står bag disse mennesker, hvorfor kalder de sig

med helt andre ting enn det gode , men er opptatt med det som
samfunnet stort sett er i mot.
På den andre siden har vi en annen bevegelse som kalles "The Wholy
riders".

Olav

Fra : Leif W Nilsen

Dato : 17-01-01 15:11

On Wed, 17 Jan 2001 11:45:08 GMT, Olav Grimdalen <olavmo@c2i.net>
wrote:

[...]
> [...]
>samfunnet stort sett er i mot.
>På den andre siden har vi en annen bevegelse som kalles "The Wholy
[...]

De kalles "Holy Riders" <www.holyriders.org>
<home.sol.no/~oeinarso/hr.html> m.fl
("Wholy" står ikke engang i ordboka...)
--
Leif Wikøren Nilsen, Aarsadgaden 4B, 4370 Egersund, Norway
p +4751465404 m +4741311355

Fra : Vidal

Dato : 10-01-01 20:00

> [...]

> En ellers pæn og nydelig gravsten skal fjernes, fordi det lokale
> menighedsråd ikke forstår hvad Hells Angels symbolet egentlig står for,

Det gør jeg heller ikke. Hvad står det
for?

> og
> tilsyneladende vejer deres finere følelser tungere end budskabet om
> næstekærlighed, her især med tanke på den dødes nærmeste.

Egentligt forstår jeg slet ikke, hvorfor
medlemmer af en organisation, der
oversat hedder 'helvedes engle', vil
have en kristen begravelse.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : YEAH !

Dato : 10-01-01 21:19

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "YEAH !" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg heller ikke. Hvad står det
> for?
----------------
Navnet er taget fra nogen af de allieredes bombefly under 2 verdenskrig, som
kaldte sig dette.
Du kan læse mere om Hells Angels historie og selve navnet på :
http://www.hamcdc.com/hist.htm

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 13-01-01 17:59

YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93ia7o$sf9$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> tilsyneladende vejer deres finere følelser tungere end budskabet om
> næstekærlighed, her især med tanke på den dødes nærmeste.

Jeg er tilbøjelig til at være enig med Villy: Hvorfor er HA så krysteragtige
at de trods deres åbenlyse foragt for Kristendommen alligevel vil begraves
kristent? Vi taler her om folk som ofte har en konkret "666" tatovering eet
eller andet sted på kroppen for at vise deres afstandtagen til
Kristendommen.
De burde vel opføre sig som voksne mennesker og melde sig ud af
Folkekirken....Ligesom jeg selv skal have meldt mig ud. Det er ikke en
moralsk pegefinger over deres manglende tro, for den har jeg fuld respekt
for, det er bare at de står fast ved deres standpunkt om at Jesus kan rende
dem et vist sted.

--
Mvh.
Anders

Fra : N/A

Dato : 21-01-01 06:04

Fra : N/A

Dato : 21-01-01 06:04

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-01-01 06:04

Per Holbo <holbo@gmx.de> wrote:

> Helvedes Engle er ikke en passende indskrift på et kristent gravsted. At vi
> så bagefter løber ind i det problem, at man i Danmark ikke kan begrave folk
> på andre kirkegårde end netop kristne,

Fordi kun kristne bruger kirkegårde! Men det står skam én frit at prøve
om jøderne vil acceptere HA på de jødiske begravelsespladser.

> er så et sag, der skyldes det forbistrede faktum, at kirke og stat er
> forenet. Det er i virkeligheden dér, vi bør sætte ind.

Det er noget gedigent vås. Der findes masser af begravelsespladser der
ikke er i folkekirkens regi. Eksempelvis ved den reformerte kirke i
Fredericia, som jeg besøgte i efteråret. Der kunne også nævnes de
katolske kirkegårde, de jødiske - og naturligvis den islamiske
begravelsesplads som nu anlægges i Vestskoven, passende langt væk fra
nærmeste beboelse .

Ethvert trossamfund kan naturligvis anlægge en begravelsesplads - også
Ateistisk Trossamfund .

Det kræver blot at de finder en grund, køber den - og får
kommunalbestyrelsens tilladelse. Sværere er det faktisk ikke.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-01-01 06:06

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Ethvert trossamfund kan naturligvis anlægge en begravelsesplads - også
> Ateistisk Trossamfund .

Men set fra en ateistisk synsvinkel, burde man vel i rationalitetens
navn bruge selvdøde mennesker til at lave kød og benmel. Til brug som
svinefoder .

Fra : Mr. D

Dato : 21-01-01 08:41

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1enkm8k.1hsn2tf1v9kxb8N%serse@diku.dk...
> Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:
>
> Men set fra en ateistisk synsvinkel, burde man vel i rationalitetens
> navn bruge selvdøde mennesker til at lave kød og benmel. Til brug som
> svinefoder .

Det ka´ man da ikke! Der må da være visse mindstekrav for foder til de
stakkels dyr

Mr. D
(Grise er også mennesker.... såd´n på en eller anden måde)

Fra : Avatar

Dato : 23-01-01 16:03

Per Erik Ronne skrev...

>Men set fra en ateistisk synsvinkel, burde man vel i rationalitetens
>navn bruge selvdøde mennesker til at lave kød og benmel. Til brug som
>svinefoder .

Ja, eller i vingummiindustrien. I disse ko-galskabstider kan man ikke være
for forsigtig...

--
Ateist, nissetroende eller medlem af terrorudøvende Moses Hansen
dommedagsskult - alt efter behov.

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 23:55

Fra : Niels Steg

Dato : 22-01-01 23:55

"Mogens Sørensen" <Monsie@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Et lille ps.. hvis jeg husker rigtigt symboliserer en mand, som
hænger på
> et kors, et mennesker som er forbandet af mennesker over for Gud. Er
jeg
> forlangt ude, hvis jeg siger, at det er utilstedeligt at bruge et
sådan
> symbol i kirkerne, når korset symboliserer forbandelse over mennesket
som
> hænger på det?

Det var for os, at Han blev forbandet, det er vel godt nok at mindes..

Niels