Koolance Vandkølede kabinetter
Fra : Ole D. Hansen

Dato : 06-01-02 19:33

Hej Derude

Vil bare lige høre om der er andre derude med dette nye system.
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=159

Jeg fik mit system lige før jul. Og er nu ved at have kørt det til (tror
jeg).

Jeg havde dog lidt problemer, men det var med at få plads til hardwaren

Da jeg havde fået hældt vand+det væske der fulgte med, på systemet, og
monteret mit A7V.

Så kom kom problemerne da jeg skulle montere mine CD Drev og en HD Skuffe,
de kunne ikke være der for Bundkortet.
Brænderdrevet fandt jeg dog ud af at det kunne side øverst uden større
problemer. men HD Skuffen og DVD drevet kunne ikke skubbes helt ind for de
komponenter der sad på
bundkortet, så de ravede mellem 1 til 2,5 cm ud af
kabinettet foran, og det må jo siges at det ser jo ikke særlig pænt ud.

Men efter lidt nærmere undersøgelser af DVD og HD Skuffe fandt jeg ud af at
jeg kunne skære hjørnet + lidt af siden af DVD drevet og HD Skuffen så de
kunne
være der.
Så nu sidder det hele som det skal.

Temperatur ved normal brug + SETI kørende i baggrunden. og blæserne på 45%
ved 1000Mhz(133x7.5) er 28-29c og 30-31c ved længerevarende Processor
krævende opgaver.

Hvordan er det i forhold til andre lignende typer vandkøling systemer?
Godt? Det samme? Eller meget dårligere?

Jeg mener selv at det er meget godt når man tænker på at systemet kun køre
på 0,5 liter vand.
Det som jo er det primære med dette system er jo at det skal være støjsvagt,
HVILKET DET ER nu er den største støjsender mine HDér,
men det skal jeg nok få lavet noget ved for det er da til at blive tosset af
at høre på i længere tid.

Systemet Består af:
Asus A7V Rev. 1.05
BIOS 1010 Beta
DURON 600Mhz OC til 1000Mhz
160 Mb Ram
2x IBM 30Gb ATA100 Harddiske + HD Skuffe til 2 gamle ATA66 på 6 og 14 GB til
Backup
Creativ DVD + Hollywood Plus DVD Dekoder kort
Hp 8100 Brænderdrev
Nvidia GeForce2 MX 32Mb AGP (har fjernet Blæseren)
Sony 17" Skærm
Studio PCTV Rave
SB Live
Iomega Buz Multimedia Scsi kort
Scanner HP 5p (Tilsluttet overnævnte SCSI Kort)
Logitech Cordless Desktop Pro med cordless mouseman wheel
På usb portene: Logitech Optical cordless mouseman Wheel, Hp 970Cxi Printer,
Lasat Speed II, Microtek Filmscan35.
OS=WinXp Pro & WinMe (Bruge mest Xp)

Ole

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 06-01-02 20:04

Hej

"Ole D. Hansen" <oled@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
at
> jeg kunne skære hjørnet + lidt af siden af DVD drevet og HD Skuffen så de

Måske skulle næste projekt være at få et nyt kabinet ??

> [...]
> krævende opgaver.
>
> Hvordan er det i forhold til andre lignende typer vandkøling systemer?

Det ser ganske fint ud, du kan jo ikke få temp under stuetemperatur

I øvrigt kan jeg anbefale dk.edb.hardware.overclocking der er mange andre
med de samme lyster til OC mv...

/Kristian

Fra : Ole D. Hansen

Dato : 06-01-02 21:23

"Kristian Poulsen" <sq01@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle næste projekt være at få et nyt kabinet ??

Nej for det har jeg jo lige fået.

Det KOOLANCE har gjort, er jo at lave en færdig løsning, hvor kølesystemet
er indbygget i kabinettet.

Men selv om jeg har måttet skære lidt i Drevne så er jeg godt til freds med
kabinettet.
Jeg har dog læst at der i løbet af i år vil komme et større kabinet på
markedet men om det kun er i højden (flere 5½" drevpladser) eller det også
bliver i bredden så man undgår de problemer jeg havde, det ved jeg ikke.

Med hensyn til dk.edb.hardware.overclocking så følger jeg med i hvad der
sker der også.

Min egen Duron 600 som fra dag 1 har været overclocket er jeg meget
imponeret over at jeg kan få 400Mhz ekstra ud af, jeg har set mange
eksempler på Duron 700 og nogle 800 Mhz der ikke kan komme over 900Mhz.

Og den dag den går i stykker så er det jo ikke så dyrt at sætte en ny stor
processor i, der måske ikke behøver at blive Oc, men det gør man jo
alligevel, for man skal jo lige se hvad man kan presse ud af den, og når den
så alligevel køre stabilt så er der jo ingen grund til at sætte hastigheden
ned igen vel.

Mvh

Ole

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 05:17

"Ole D. Hansen" <oled@post8.tele.dk> skrev:

> Det KOOLANCE har gjort, er jo at lave en færdig
> løsning, hvor kølesystemet er indbygget i kabinettet.

Det er godt nok for ringe at der ikke er plads til et fuldsize
bundkort og alle CD-ROM drev uden problemer. Der har Koolance
virkeligt begået en brøler af format.
Jeg syntes deres koncept lyder interessant, og prisen er rimelig, men
'brøleren' gør at jeg ikke købe et sådant system.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!

Fra : Henrik Bonde

Dato : 07-01-02 07:48

On Mon, 7 Jan 2002 05:16:50 +0100, "Rasmus A. Nielsen"
<rasmus@bbservice.dk> wrote:

>Der har Koolance
>virkeligt begået en brøler af format.
Jeg tror ikke det er Koolance der er problemet.
Jeg har næsten samme bundkort (a7v133), og måtte skære i min
hd-skuffe, for at få plads til den i mit aopen hx45 kabinet.

Bonden

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 08:58

"Henrik Bonde" <hbonde@privat.dk> skrev:

> Jeg tror ikke det er Koolance der er problemet.
> Jeg har næsten samme bundkort (a7v133), og
> måtte skære i min hd-skuffe, for at få plads til
> den i mit aopen hx45 kabinet.

Der skal være plads til et Fuldsize bundkort som dit A7V133 og et alm.
CD-ROM drev, uden man skal drimle i noget som helst.
Koolance har lavet kabinettet for kort i dybden, hvilket jeg finder
meget dumt.
Jeg ville heller ikke kunne få plads til mit EPoX 8KHA+ og mine 2 IDE
CD-ROM drev i kabinettet, uden at skulle drimle.
Asus bundkortet er ikke specielt, og det er i hvert fald ikke støre
som andre tilsvarende bundkort.

Fra : Henrik Bonde

Dato : 07-01-02 14:00

On Mon, 7 Jan 2002 08:57:39 +0100, "Rasmus A. Nielsen"
<rasmus@bbservice.dk> wrote:

>Asus bundkortet er ikke specielt, og det er i hvert fald ikke støre
>som andre tilsvarende bundkort.
Nej, det er et alm. fullsize atx.
Men alligevel er der problemer med det nederste 5 1/4 slot, i et Aopen
Hx45.
Der sidder nogen komponenter "og stritter", som lige sidder i vejen
for det nederste højre hjørne af et CD-drev/HD-skuffe.

Bonden

Fra : Søren

Dato : 07-01-02 15:19

> [...]
> Der sidder nogen komponenter "og stritter", som lige sidder i vejen
> for det nederste højre hjørne af et CD-drev/HD-skuffe.

Jep - havde samme problem med et Abit KT-7 og et Aopen HX45 kabinet....

/Søren

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 15:57

"Søren" <viborg99@civil.auc.dk> skrev:

> Jep - havde samme problem med et Abit KT-7
> og et Aopen HX45 kabinet....

Hvilket betyder at Aopen og Koolance ikke helt overholder ATX
specifikationerne. Der er ikke noget i vejen med bundkortet og dets
komponenter, men med dybden af kabinetterne!
Mit nye Coolermaster og mit gamle Enlight kabinet overholdt disse
specifikationer, så der var både plads til 4 CD-ROM drev og et
fuldsize bundkort uden problemer!

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella, somdesværreertom!

Fra : Kim Thomsen

Dato : 07-01-02 16:11

> [...]
> Mit nye Coolermaster og mit gamle Enlight kabinet overholdt disse
> specifikationer, så der var både plads til 4 CD-ROM drev og et

Det kan jo også være CD-rom drevene der er for lange.

Mvh Kim Thomsen

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 07-01-02 16:30

"Kim Thomsen" <no@thanks.com> skrev:

> Det kan jo også være CD-rom drevene der er for lange.

Nej, den tror jeg ikke på holder.
Men når der nu er plads i et originalt Enlight kabinet, så burde der
også være plads i alle de andre billige typer - så frem de overholder
ATX normen.
Jeg har endnu ikke set et Aopen Midi Tower som har den fornødne dybde,
men min Fars billige Logic kabinet er bredere, så CD-ROM drevene
glider hen over RAM blokkene på bundkortet uden problemer, selvom
kabinettet er alt for kort.

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 08:57

Jeg havde også pladsproblemer i mit Codegen kabinet. Jeg måtte klippe og
bøje før end bundkortet kunne være der m.m. Men i mit Noise Control kabinet
er der fint plads :)