Snitblomster
Fra : Mette Svangren

Dato : 06-01-02 19:31

Vi skal giftes! Altså ikke lige nu, men til august. Men det bliver et
gør-det-selv-lavbudget-bryllup, og i gør-det-selvkategorien falder også
blomsterdekorationer. Og for at gøre det så billigt som muligt med blomster
fra egen og forældres haver.
Derfor søger jeg ideer til snitblomster i farveskalaen fra mørk gul/lys
orange til mørk rød. Brylluppet skal stå d. 3. august, så det hele skal jo
times med blomstring...

Gode ideer modtages med kyshånd af en førstegangshaveejer

Mette

Fra : Marlene

Dato : 07-01-02 11:39

Mette Svangren <Mette@svangut.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3897ec$0$37993$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> orange til mørk rød. Brylluppet skal stå d. 3. august, så det hele skal jo

Hej Mette.

En billig og meget flot løsning er at sætte dahlia (geoginer); de findes i
næsten alle farver og har de flotteste former, som ser meget overdådige ud.
Knoldene sættes ca. først i maj. Så er der montbretie (gul, orange og rød),
som er meget elegant (små knolde/rhizomer/staude). Der er røllike, som
holder meget længe, dagliljer, liljer.... Naturligvis er der også en mængde
enårige, som er velegnede; morgenfruer, løvemund (god til dekorationer),
stolt kavaler, tagetes og mange andre.

Held og lykke med det!

Mvh. Marlene.

Fra : Helle Kert Molberg

Dato : 07-01-02 15:20

Hej

Jeg kan også varmt anbefale dahlia - de fås jo i mange forskellige sorter og
dejlige farver - og så er det jo lige på blomstringstidspunktet !

Mvh. Helle