Matriale om Mormonerne
Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 22:42

news:Ggk66.104$Hy.15009@twister.sunsite.dk...

>For Erik Larsen har endnu ikke præsenteret en eneste kilde eller
>reference på nogle af hans påstande om den Kirke jeg tilhører. Jeg
>kender den Kirke jeg er medlem af og kan bevidne at hans påstande er en
>sædvanlig del af de myter og løgne, som er opdigtede omkring Jesu Kristi
>Kirke af sidste dages hellige af dens fjender.

Da jeg levede i Afrika havde jeg omgang med både Mormoner og Ex Mormoner,
dernede var missionærerne med cykel, jakkesæt og mormonborg fra et ikke
engelsk
talende land, for elles forkyndte de ikke evangeliet på en ny tunge, sprog
det som
vi kalder tungetale. (det er ikke bibelsk)

Med disse missionær diskuterede vi lige fra inkaindianer, som Mormoner tror
er
de sande Israelitter, til Guldpladerne som var bragt af Engle til
Grundlæggeren af
bevægelsen J Smith, om det var to eller tre engle der bragte J Smith
Guldpladerne
havde han ikke kontrol over, men ingen andre har set Guldpladerne .

Som f.eks fra Bibelhistorien er der fundet rester, lande, penge og skrifter.
Geologerne har aldrig fundet spor af Mormonernes land Karlak (så, som jag
husker
navnet) landet, pengene og alt andet i Mormonhistorien er der bare ikke.

Det er kendt i mormonernes kredse, at negerne var Satans engle, den
tredjedel som
var sparket ud af himmelen med satan. Da man stoppede racisme i 60-70'erne,
fik
en profet den profeti ( 76 tror jeg) at neger nu kunne frelses. I bedste
overensstemmelse med de kristne fra KKK der udførte Guds vilje i deres
jagt mod negerne.

Mormonerne tror ikke på treenigheden, de siger de gør, men tager afstand for
Helligåndens dåb, tungetale (som vi kende tungen) nådegaverne og selve deres
dåbspraktis er noget ubibelsk. Mormonerne døbere sig nemlig for andre
mennesker,
ved at læse gravstenene og anvende navnene på stenene, så de døde også kan
blive frelste.

Jeg mener også at kan huske at Mormonerne er to religioner i en, en for de
hellige
i templet og en anden for de som skal rense sig selv til hellighed ved
blandt andet at
missionæren mindst 2 år.

Jeg har en masse materiale deriblandt en film lavet af ex Mormoner, men jeg
har
lånt det ud, til hvem husker jeg ikke lige nu, men sørge for det vil komme
tilbage
til mig meget hurtigt.

Mormoner har vist ikke engang en menighed her i Vestjylland, så interessen
for
deres lærer er meget svag for tiden.

Men jeg skal fremlægge materisle meget hurtigt, for at dække min påstand.
Det
vil også være rart at få genopfrisket Mormonlæren.

Jeg påfordre til at læse Mormonborgen, så kan du dømme for dig selv om det
er
kristendom eller satanisme. Treenighedens Gud har ikke skrevet Mormonborgen
det fremgår tydeligt ved læsning af bogen

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 23:07

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Mormoner,
> dernede var missionærerne med cykel, jakkesæt og mormonborg fra et
Kik evt. her

http://www.pfo.org/bomchllg.htm
http://www.concernedchristians.org

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-01-01 22:47

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mormoner,
> ikke
> Kik evt. her

Jeg har selv både dansk og engelsk også på CD

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 23:21

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

http://www.lds-mormon.com/
Der var lige en til

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-01-01 00:09

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

Nu vil Niels Steg vel tænke at jeg har en masse at morer mig over

> [...]
sprog
> det som
> vi kalder tungetale. (det er ikke bibelsk)

Missionærer kaldes til et bestemt land grundet deres sprog, jeg blev
kaldt til England selvom jeg talte engelsk i forvejen. Så dit første
punkt passer ikke..!

Desuden har jeg besvaret din modstand mod tungetale i tråden "Jesus
genkomst".

> [...]
> Guldpladerne
> havde han ikke kontrol over, men ingen andre har set Guldpladerne .

Vi tror ikke inkaindianerne er de sande israelitter. Hvis du har kigget
på Mormons Bog foregår den i to perioder med to forskellige folk. Den
ene periode foregår fra ca. 3500 f.kr. til ca. 700-600 f.kr. Den anden
periode med et nyt folk foregår fra 600 f.kr. til 421 e.kr.

Inkaindianerne levede fra 1200 til 1530 e.kr. se her:

http://www.sscf.ucsb.edu/~ogburn/inca/history.htm

Så inkaindianerne kan umuligt være med i Mormons Bog..!

Så for anden gang har du ikke ordentlig check på dine facts.

Guldpladerne er set af Joseph Smith og 3+8 vidner dvs. ialt 12 vidner.
Ingen af disse vidner har nogensinde benægtet deres vidnesbyrd, selvom
om nogen forlod Kirken bla. grundet uenigheder og forfølgelse. Deres
vidnesbyrd står i starten af Mormons Bog, hvis nogen ønsker et
eksemplar, kan jeg sørge for at i får et gratis.

Dette var tredje gang du ikke havde styr på dine facts.

> [...]
jag
> husker
> navnet) landet, pengene og alt andet i Mormonhistorien er der bare

Hvor har du fundet navnet Karlak henne, jeg har inkluderet en søgning i
alle vores engelske skrifter som ikke finder denne reference:

http://scriptures.lds.org/query?words=karlak&search.x=14&search.y=6

Dette var fjerde gang du ikke havde styr på dine facts.

De samme argumenter kan bruges overfor bibelen, derudover kan arkæologi
ikke afdække alt, da mange ting forgår. Der er folk som mener bibelen er
overdrevet, fordi man ikke kan finde de spor af de beskrevne
begivenheder.

Derudover har en BYU professor (John L. Sorenson) skrevet en bog omkring
emnet og faktisk fundet at Mesoamerica (sydlige Mexico og Guatemala)
passer fortrinligt med de fysiske forhold som er beskrevet i Mormons Bog
inkl. rejser, distancer, bjerge, store byer osv.

Dette punkt vil jeg dog kalde uafklaret, da Mormons Bog (ligesom
bibelen) ikke kan bekræftes udfra arkæologi men ved tro og vinesbyrd.
Den kan dog heller ikke afvises..!

> [...]
bedste
> overensstemmelse med de kristne fra KKK der udførte Guds vilje i deres

Der er ikke kendt at vi tror at negre er Satans Engle. Den tredjedel som
blev sparket ud af himlen er onde ånder som IKKE har et legeme. Dette er
beskrevet i vores bog med moderne åbenbaring kaldet Lære og Pagter i det
29. kapitel vers 36-38, her er en link til dem som vil checke:

http://www.kristus.dk/xt/default/tekst.asp?40029

Dette var femte gang du ikke havde styr på dine facts.

Vi har aldrig praktiseret rascisme, Kirken talte imod slaveriet i USA.
Kirken har millioner af "farvede medlemmer" og har altid fordømt
reasci

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-01-01 00:51

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> wrote in message

> Missionærer kaldes til et bestemt land grundet deres sprog, jeg blev
> kaldt til England selvom jeg talte engelsk i forvejen. Så dit første
> punkt passer ikke..!

Jeg missede et ord i farten, rettes til:

Missionærer kaldes IKKE til et bestemt land grundet deres sprog, jeg

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-01-01 22:50

> [...]
> blev
> kaldt til England selvom jeg talte engelsk i forvejen. Så dit første

Nej det er rigtigt, men deres de lærer landets tunge før de rejser dertil
og det kalder de Guds tungetale efter 1 kor 14, ikke

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 10-01-01 20:16

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Nej det er rigtigt, men deres de lærer landets tunge før de rejser
dertil
> og det kalder de Guds tungetale efter 1 kor 14, ikke

Du holder fast i det sidste lille strå. Du har nu anerkendt at
missionærer kaldes til et land ligemeget hvilke sprog de kan eller ikke
kan.

Jeg har i en anden tråd "Jesus Genkomst besvaret dit spørgsmål om
tungetale. Jeg gik ikke på sprogskole før jeg kom til England, da jeg
allerede kunne tale engelsk.

Husk på at de fleste missionærer er 19-25 årige unge mænd, som ofrer to
år af deres liv. Ud af de to år bruger de kun to måneder til at lærer et
nyt sprog, men langt de fleste som skal lærer et nyt sprog, lærer
sproget næsten ligemeget hvor svært det er. Giv mig et eksempel på at en
anden kirke eller skole, som kan lærer mange tusinde unge mennesker et
nyt sprog år efter år.

Jesu Kristi Kirke af SDH sender ca. 60.000 missionærer ud om året for
øjeblikket. Over 1/3 af kirkens unge mænd drager på mission.

Kenn L. Schjødt
mailto:kenn@schjodt.net
Se også kirken på web: www.lds.org eller www.kristus.dk
"The smallest good deed is better than the greatest intention"

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-01-01 00:56

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> wrote in message

> Alle kirker har fjender, vi har bare flere end de fleste Her er et
> humoristisk syn på hvorfor sidste dages hellige skal elske
> anti-mormoner:

Jeg glemte linken:

http://www.mormons.org/response/general/englund_top10.htm

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-01-01 22:51

> Jeg glemte linken:
>
> http://www.mormons.org/response/general/englund_top10.htm

Ja det siger Livets Ord og Jehoveds Vidner også

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 10-01-01 20:23

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Ja det siger Livets Ord og Jehoveds Vidner også

Måske fordi de også udsættes for usandheder, fordomme og forfølgelse..!

Jeg er ikke enig i med Jehovas Vidners doktrin, men derfor berettiger
det mig ikke til at have usande fordomme om dem. Jeg kender flere
Jehovas Vidner og ex-medlemmer, og jeg har spurgt dem om de ting jeg var
i tvivl om.

Livets Ord kender jeg intet til og vil derfor heller ikke diskutere
dette.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-01-01 00:19

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mormoner har vist ikke engang en menighed her i Vestjylland, så interessen
> for
> deres lærer er meget svag for tiden.

Kære Erik.
Det kan jeg garantere dig for, at vi har.
Jeg tilhører Skive Gren, hvor vores familie
er meget aktive og meget glade for at komme.

Vi har en del medlemmer i Viborg og flere
på Mors. Jeg bor imidlertid i Aulum mellem
Herning og Holstebro, og er blevet udlånt
til Skive på ubestemt tid, hvilket vi er glade for.
I Herning er der også en pæn, stor menighed.

Hvis du vil vide mere om kirken i Danmark,
kunne du f.eks. kigge på: www.kristus.dk
eller www.mormon.dk
evt. kigge på www.lds.org

Det ville nok også hjælpe en hel del på din
oplysningstilstand omkring kirken, den lader
meget tilbage, synes det.

Med venlig hilsen
Bodil Grove Christensen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-01-01 22:54

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> evt. kigge på www.lds.org
>
> Det ville nok også hjælpe en hel del på din
> oplysningstilstand omkring kirken, den lader

det viste jeg ikke, hvorfor ser man dem aldrig på gaderne mere ??

Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-01-01 23:00

Fordi de dækker hele Viborg Amt, de to missionærer vi har
i Skive Gren. De kan jo ikke stå uden for dit vindue hele tiden,
vel?
Mvh. Bodil.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-01-01 00:46

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Wtq66.455$LD5.25059@news.get2net.dk...

> Mormoner har vist ikke engang en menighed her i Vestjylland, så interessen
> for
> deres lærer er meget svag for tiden.

Der findes i al fald en mormonkirke i Esbjerg - har selv besøgt den et
par
gange!!

Sovgodthils fra Anne-Marie

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-01-01 22:55

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:Wtq66.455$LD5.25059@news.get2net.dk...

> Der findes i al fald en mormonkirke i Esbjerg - har selv besøgt den et

det viste jeg ikke heller ikke, hvorfor ser man dem aldrig på gaderne mere
??

Erik