Tunudstødning skyder!?!?
Fra : Allan Johansen

Dato : 06-01-02 16:06

Hejsa NG!

Jeg bruger efterhånden ret tit denne nyhedsgruppe, men det er vel det de er
her for:)

Efter at jeg har sat mit 70 Ccm. Polini Sport cylinderkit på, så er
udstødningen begyndt at skyde lidt.... det sker kun når jeg kører med fuld
gas, eller tæt på. Hvae, skal den bare det? Kan det evt. have noget med
benzin/luft mængden at gøre?
Det skal lige siges at det er en billig tunpotte fra Protuna, mærket er
Proma.

Jeg er ellers overrasket hvad sådan et sylinderkit kan give af
optræk/topfart, med den orginale karburator... nå, ved du/i noget om
ovenstående, vil jeg være meget glad for et svar:)

Andet på min scooter:
12 mm. orginal karb.
Begrænsninger i vario fjernet.
ellers kun det nævnt ovenover..

Mvh. Allan Johansen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 06-01-02 17:00

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> optræk/topfart, med den orginale karburator... nå, ved du/i noget om
> ovenstående, vil jeg være meget glad for et svar:)

Jeg ved ikke om du har omdyset din kaburator ellers er det nok en god ide at
gøre det.
Men årsagen til at den skyder skal nok findes i et defekt tændrør eller løse
forbindelser ved tændingen.
Prøv først et nyt tændrør (B9ES)

> Andet på min scooter:
> 12 mm. orginal karb.
> Begrænsninger i vario fjernet.
> ellers kun det nævnt ovenover..s

/Thomas

Fra : RpR

Dato : 07-01-02 16:10

> [...]
at
> gøre det.
> Men årsagen til at den skyder skal nok findes i et defekt tændrør eller

Enten det eller for mager blanding fordi han ikke har skiftet dysen til en
større, hvad det medfører ved vi vist alle.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Allan Johansen

Dato : 07-01-02 19:00

Aha, måske har det noget med dysen at gøre, da jeg for et par dage siden
skiftede til en der var 2 størrelser mindre (jeg havde ikke lige den
størrelse der KUN var 1 tak mindre), da jeg syntes at tændrøret blev for
brunt (meget brunt).... men kan to størrelser mindre dyse virkelig lave den
"spetakel"? Altså kan _en_ størrelse virkelig gøre den forskel at
udstødningen ikke skyder?

Tændrøret er IKKE defekt, da jeg skiftede det efter at have læst TBA's
indlæg, og da gjorde den det samme.

Hvor lang tid skal man egentlig køre med et nyt tændrør, før det bliver
farvet (f.eks. perfekt brunt)?

Mange tak for hjælpen indtil nu:)

Fra : RpR

Dato : 08-01-02 15:25

> [...]
den
> "spetakel"? Altså kan _en_ størrelse virkelig gøre den forskel at

Sålænge det er brunt og ikke direkte sort har den næppe for fed blanding.
Jeg har lavet en lille guide i FAQ sektionen af mit forum, med billeder und
das ganze: http://forum.mopedgallery.com
Du bliver dog lige nødt til at registere dig som bruger, men det tager kun
2min og der er ikke noget med adresse osv, kun ganske få felter der skal
udfyldes (bla hvilken knallert man har, sådan nogle ting som de andre i
forummet gerne vil vide ;] )

> Hvor lang tid skal man egentlig køre med et nyt tændrør, før det bliver
> farvet (f.eks. perfekt brunt)?

I regelen ca. 5km.

--

- RpR